Permalänk

Telefon för 2-3000

Har ni något tips på ny telefon för 2-3000 kr?

Jag har en tre år gammal goding nu nämligen Nexus One men den börjar vara lite sliten. Jag tycker om stödet från tredjepartsutvecklare som jag är van från min nuvarande telefon, det är därför jag har kunnat ha den så länge.

Jag är öppen för förslag!

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av soderkvist:

Har ni något tips på ny telefon för 2-3000 kr?

Jag har en tre år gammal goding nu nämligen Nexus One men den börjar vara lite sliten. Jag tycker om stödet från tredjepartsutvecklare som jag är van från min nuvarande telefon, det är därför jag har kunnat ha den så länge.

Jag är öppen för förslag!

HTC 8S.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S3 mini har en själv och den är snabb och bra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om du gillade nexus konceptet så kan Galaxy nexus vara intressant kanske? (näst senaste nexus telefonen) Tror den kostar strax över 3000kr dock.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

ZTE

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1562883

Om du inte är mycket till märkes snobb så tycker jag ZTEs modeller duger, Jag har kört en ZTE Skate i över 1 år nu och den duger gott o väll till den som inte är så kräsen

Permalänk

Efter en längre tids velande (även innan jag skapade den här tråden) så tröttnade jag på allt bläddrande på webben efter telefoner så jag for till Mediamarkt och köpte mig en Nexus 4. Lika bra att slå på stort när jag ändå tenderar att ha samma telefon så lång tid. Tack ändå för alla förslag!

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Letar också efter telefon inom denna prisklass, windows phone 8 utseendet äcklar mig lite, iOS likaså.

Vill ha en mindre mobil, Samsung galaxy s3 mini är väl ett av de bästa valen för mig?

Permalänk
Skrivet av Monkeyapa:

Letar också efter telefon inom denna prisklass, windows phone 8 utseendet äcklar mig lite, iOS likaså.

Vill ha en mindre mobil, Samsung galaxy s3 mini är väl ett av de bästa valen för mig?

Jag har läst in mig på ämnet nu i några dagar och vill du ha en smidig lur så tror jag du blir nöjd med S3 mini.

Annars finns Sony Xperia U som är en väldigt nätt i storleken 3,5" med 480x854 ger ju dessutom en rätt skarp skärm. inget fel på hårdvaran och den är dessutom prisvärd då den bara kostar 1500 kr. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1164523

Fast att du ville ha en smidig telefon så kan jag ändå nämna att i övre delen av din budget så finns det utrymme för rejäl pjäs med fyrkärnig Tegra 3 nämligen LG optimus 4X HD http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1161456

EDIT: Eftersom WP8 bara äcklar dig lite så kan du ju faktiskt ta en titt på HTC 8S

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Letar också efter telefon inom denna prisklass, windows phone 8 utseendet äcklar mig lite, iOS likaså.

Vill ha en mindre mobil, Samsung galaxy s3 mini är väl ett av de bästa valen för mig?

Har en Samsung Galaxy Advance som jag trivs bra med, väldigt lika S3 mini specmässigt men än så länge bara Gingerbread. Jelly Bean skall komma under Q1. Tycker att Advancen är snyggare är S3 minin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Letar också efter telefon inom denna prisklass, windows phone 8 utseendet äcklar mig lite, iOS likaså.

Vill ha en mindre mobil, Samsung galaxy s3 mini är väl ett av de bästa valen för mig?

Jag fick min LG optimus 4x hd idag och är så nöjd som man kan bli.
Kostade 2990kr på komplett och presterar som ett riktigt litet monster med sina 4 kärnor. Enda som ska vara en draw back på den är kameran (som jag inte har hunnit testa än).
Rekomenderar varmt från vad jag har hunnit känna!

Permalänk
Medlem

Ja det finns ju alltid: http://www.emilsmobil.com/mobiltelefoner/samsung/samsung-e108...
Tror inte det blir mycket billigare än 70 kr! Alltså är 2 kr lite väl lite.

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Medlem

Galaxy s2 an finns ju annars för runt 3lax och då får man en idagsläget fortfarande en väldigt bra telefon samtidigt som man till skillnad från många pris/funktionsmässigt liknande konkurenter även får ett stort användarkommunity och en telefon som säkert kommer kunna finnas med ett tag till.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en s3 mini och kan varmt rekommendera den telefonen!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Har tänkt köpa LG optimus 4x hd, tycker att den ser bättre ut än de runda telefonerna, några bättre tips? Annars slår jag till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Har tänkt köpa LG optimus 4x hd, tycker att den ser bättre ut än de runda telefonerna, några bättre tips? Annars slår jag till

Köpte en sådan strax innan jul. Riktigt bra mobil för övrigt men jag upplevde att den blev väldigt varm efter ett tags användande och på så sätt for batteriet snabbt. Vet inte om det var ett måndagsexemplar eftersom jag inte hört om liknande när jag köpte den. Men som sagt, annars var den riktigt bra. Ska få jellybean så småningom har jag hör!