Ny mobil, "fickvänlig" 820 vs Ativ S

Permalänk
Medlem

Ny mobil, "fickvänlig" 820 vs Ativ S

Som sagt dax för en ny mobil och är lite smått sugen på att prova WP8, lite smått sugen på Ativ S, någon som har den (eller SIII, stort sätt samma mått) som kan kommentera storleken positivt eller negativ (hur fickvänlig) min undran är om de är stor skillnad på en stor, tunn och lättare vs mindre, lite tjockare tyngre, när man har den i fickan.
Har i dagsläget en 4" (lg 2x)

(kan tillägga att jag provat (har) både iphone och andriod, båda har fördelar och nackdelar, så nu är de WP8 som ska provas ett tag)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus:

Som sagt dax för en ny mobil och är lite smått sugen på att prova WP8, lite smått sugen på Ativ S, någon som har den (eller SIII, stort sätt samma mått) som kan kommentera storleken positivt eller negativ (hur fickvänlig) min undran är om de är stor skillnad på en stor, tunn och lättare vs mindre, lite tjockare tyngre, när man har den i fickan.
Har i dagsläget en 4" (lg 2x)

(kan tillägga att jag provat (har) både iphone och andriod, båda har fördelar och nackdelar, så nu är de WP8 som ska provas ett tag)

Skickades från m.sweclockers.com

820 helt klart, ta gärna en titt på 620, ska tydligen vara RIKTIGT bra, borde dyka upp snart....

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Läste rubriken jäkligt fel, just sayin.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Telefonen som du var sugen på kan jag inte svara på hur den är. En viktig sak som många glömmer när de köper telefoner är sina egna åsikter. Jag tycker det är mycket viktigt att du går till en affär eller en kompis och känner/jämför telefonen själv. Det är svårt att bedöma hur en telefon känns genom att bara lyssna på åsikter.
Jag har en HTC Sensation XL, måtten är ungefär likadana som på en SIII, skillnaden är att min är lite större på bredden, längden och djupet. Även om jag inte kommer att rekommendera denna telefonen så tycker jag att måtten är perfekta. Vid nästa tillfälle som jag köper en telefon så kommer jag satsa på något större, i stil med Galaxy Note II.
Personligen tycker jag att du borde kolla på Nokia Lumia 920.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Telefonen som du var sugen på kan jag inte svara på hur den är. En viktig sak som många glömmer när de köper telefoner är sina egna åsikter. Jag tycker det är mycket viktigt att du går till en affär eller en kompis och känner/jämför telefonen själv. Det är svårt att bedöma hur en telefon känns genom att bara lyssna på åsikter.
Jag har en HTC Sensation XL, måtten är ungefär likadana som på en SIII, skillnaden är att min är lite större på bredden, längden och djupet. Även om jag inte kommer att rekommendera denna telefonen så tycker jag att måtten är perfekta. Vid nästa tillfälle som jag köper en telefon så kommer jag satsa på något större, i stil med Galaxy Note II.
Personligen tycker jag att du borde kolla på Nokia Lumia 920.

jo 920 är väl inte helt utesluten, men vikten där som får mig att fundera lite, har kännt och klämt lite på både Ativ S och 920 brebvid varann och Ativ S kändes snäppet bättre där faktiskt, har inte hittat någon butik som har dom alla tre för att jämföra :/

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus:

jo 920 är väl inte helt utesluten, men vikten där som får mig att fundera lite, har kännt och klämt lite på både Ativ S och 920 brebvid varann och Ativ S kändes snäppet bättre där faktiskt, har inte hittat någon butik som har dom alla tre för att jämföra :/

Kan inte säga mycket mer än vad jag tycker. Jag tycker personligen att nya telefoner väger lite för lite, vissa känns nästan som leksaker. För övrigt så är Ativ S och 920 väldigt lika när man kollar på specifikationer. Kan säga som så att i din postion hade jag valt en Ativ S av på grund av du kan sätta in SD kort i Ativ S till skillnad från 920. Såg även att 920 hade ett mycket högt SAR-värde (1.36 W/kg). Ifall du inte vet vad SAR-värde är så kan jag kort förklara det med att säga att det är hur mycket strålning som telefonen läcker. Över 1.0 är ett högt värde, Ativ S har bara 0.274 W/kg. Det är faktiskt en detalj som man ofta glömmer bort att kolla när man köper en telefon, även om den är ganska viktig.
Nu när jag blivit lite mer på läst så skulle jag nog säga att jag tycker att en Ativ S är ditt bättre alternativ. (Tycker fortfarande att det är viktigt att den känns som bra kvalite och inte bara plast men det är inte jätte viktigt).

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Kan du ha händerna i fickorna så kommer du inte märka S3/AtivS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus:

jo 920 är väl inte helt utesluten, men vikten där som får mig att fundera lite, har kännt och klämt lite på både Ativ S och 920 brebvid varann och Ativ S kändes snäppet bättre där faktiskt, har inte hittat någon butik som har dom alla tre för att jämföra :/

angående vikten, det är något du lägger märke till i början, efter 1 vecka med telefonen inser du att du faktist är stark nog att hantera dom 20-30 gramen 185g på 920 är ju ingenting o bråka om. Hur fickvänlig den är beror väl på valet av byxor. Själv kör jag ju mina trogna Adidas i vått o torrt o får utan problem plats med mobil, plånbok, ciggaretter och snus i samma ficka

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd

Ativ s är nog inget dumt val. Gillar man den så varför inte?
http://allaboutwindowsphone.com/reviews/item/16590_Samsung_AT...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Läste rubriken jäkligt fel, just sayin.

Samma här.

"Flickvänlig" xD

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung S3.
Telefonen verkar väldigt stor vid första blick, dock så är den väldigt tunn och har runda kanter (inte som iPhone4 tex). Så den slinker liksom lätt ner i fickan utan att ta i kanten eller så.
Trots att den väger 133g, exakt lika mycket som min 3gs jag hade innan, så känns den mycket lättare i fickan. Placebo effekt förmodlingen då S3 har större skärm och fördelar vikten på en större yta.

Kort o gott. Jag tycker S3 är extremt fickvänlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Samma här.

"Flickvänlig" xD

Jaha, trodde också faktiskt det stod flickvänlig

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Jaha, trodde också faktiskt det stod flickvänlig

Undrar just vilken mobil som är mest flickvänlig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Undrar just vilken mobil som är mest flickvänlig..

Frågade en vän nyss och hon sa,

-svart
-stilren
-skal så att man kan byta färg
-bra kamera
-inte för stor
-många appar
-facebook DAH...

Låter som en iphone enligt mig...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för den "missledande" rubriken men tacksam för alla svar, bilr att känna och klämma lite nästa vecka, och förhoppningsvis hiita en affär som har dom båda (alla tre med 920)

Visa signatur

/Danne