Ny dator, Vad kan jag förvänta mig?

Permalänk
Medlem

Ny dator, Vad kan jag förvänta mig?

Hej!
Ja som rubriken lyder, jag har en ny dator på väg hem till mig (2-6 dagar) och jag undrar vad jag kan förvänta mid av den, innehållet är:
i5 3550
8 Gigabyte mad corsair vengeance ram
500 gb Hitachi Deskstar 7K1000
Bitfenix shinobi
Asrock z77 extreme 4
och bara en vanlig samsug cd läsare
(jag glömde grafik kortet) Asus direct II Gtx 660
(glömde också PCU:N) Corsair cx 600M
Skulle jag kunna spela Battlefield 3, Arma 2 och så vidare.
Tack för alla seriösa svar/tequ

Visa signatur

i5 3550 | Asus DirectCU II Gtx 660 Ti | Asrock z-77 Extreme 4 | Corsair cx 600M | Corsair XMS3 Vengeance 16GB | BitFenix Shinobi Window | Hitachi Deskstar 500GB HDD | SAMSUNG SH-S224BB/BEBE | Mus: Zowie EC2-b som glider på en: Zowie G-SR| Tangentbord: Qpad mk-85 pro | Skärm: BenQ XL2411T 144HZ 24"

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Tequ:

Hej!
Ja som rubriken lyder, jag har en ny dator på väg hem till mig (2-6 dagar) och jag undrar vad jag kan förvänta mid av den, innehållet är:
i5 3550
8 Gigabyte mad corsair vengeance ram
500 gb Hitachi Deskstar 7K1000
Bitfenix shinobi
Asrock z77 extreme 4
och bara en vanlig samsug cd läsare
Skulle jag kunna spela Battlefield 3, Arma 2 och så vidare.
Tack för alla seriösa svar/tequ

Med tanke på att du glömde skriva till grafikkortet så skulle jag säga en svart skärm.

Permalänk
Medlem

Har du ett externt grafikort eller bara den integrerade grafikkretsen?

Visa signatur

MOBO: Asus P8Z77-V PRO CPU: Intel i5 3570k @ 4.1 Cooler: Thermalright Silver Arrow SB-E GPU: Gigabyte Radeon 7970 Ghz 3gb RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Intel 520 SSD 120GB, Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Fractal Design Newton R3 800w Case: Fractal Design Define R4 Monitor: Dell U2312HM

Permalänk
Medlem

Utan dedikerat grafikkort gissar jag på att du kan köra minecraft på medium. Troligen age of empires 2 också. Battlefield kaanske på minsta banan+lowest settings+single player

Permalänk

Hoppas att du inte glömt GPU, du kommer är få en dyr överraskning isf...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Förlåt alla som var snälla och försökte hjälpa mig, jag glömde grafik kortet, tack för att ni ger era nya svar

Visa signatur

i5 3550 | Asus DirectCU II Gtx 660 Ti | Asrock z-77 Extreme 4 | Corsair cx 600M | Corsair XMS3 Vengeance 16GB | BitFenix Shinobi Window | Hitachi Deskstar 500GB HDD | SAMSUNG SH-S224BB/BEBE | Mus: Zowie EC2-b som glider på en: Zowie G-SR| Tangentbord: Qpad mk-85 pro | Skärm: BenQ XL2411T 144HZ 24"

Permalänk

Så du har lagt en beställning på en helt komplett dator med delar du har valt själv(?) utan att ha en aning om vad den kan driva?
Du tryckte lite som du tyckte hos komplett utan att göra research?

Du kommer kunna spela alla spel säger jag.
Låter det vara osagt med vilka inställningar.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Så du har lagt en beställning på en helt komplett dator med delar du har valt själv(?) utan att ha en aning om vad den kan driva?
Du tryckte lite som du tyckte hos komplett utan att göra research?

Du kommer kunna spela alla spel säger jag.
Låter det vara osagt med vilka inställningar.

Jo jag har tittat på benchmarks och "reviews" men jag bara frågar er för det här är första gången jag bygger en dator (som tur ska en kompis hjälpa mig), jag frågar er bara för att jag vill bara veta lite om systemet jag ska köpa.

Visa signatur

i5 3550 | Asus DirectCU II Gtx 660 Ti | Asrock z-77 Extreme 4 | Corsair cx 600M | Corsair XMS3 Vengeance 16GB | BitFenix Shinobi Window | Hitachi Deskstar 500GB HDD | SAMSUNG SH-S224BB/BEBE | Mus: Zowie EC2-b som glider på en: Zowie G-SR| Tangentbord: Qpad mk-85 pro | Skärm: BenQ XL2411T 144HZ 24"

Permalänk
Medlem

Förstår att du är intresserad av kommentar på ditt system Tequ. Men de finns inte så mycket att säga... En ny icke felbyggd dator är extremt snabb på ALLT utom vissa extrema speciella och krävande uppgifter. När de kommer till spelen du nämner kommer du kunna köra dessa i bra inställningar eftersom du valt ett bra mellansegments grafikkort (bästa segmentet pris/prestanda enligt mig). Så de du kan förvänta dig är en dator som gör de du ber den om i princip. Men den kommer inte vara så mycket roligare än en bra dator som är 1 eller 2 år gammal... bara lite högre inställningar i spelen... vilket man kanske inte ens märker om man inte tittar efter de.

De är inte hårdvaran som gör en dator rolig och intressant. De är vad du gör med den. Mycket nöje!

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Bf3 lär du kunna köra bra då jag kan det och min dator är sämre än den du snart har.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tequ:

Hej!
Ja som rubriken lyder, jag har en ny dator på väg hem till mig (2-6 dagar) och jag undrar vad jag kan förvänta mid av den, innehållet är:
i5 3550
8 Gigabyte mad corsair vengeance ram
500 gb Hitachi Deskstar 7K1000
Bitfenix shinobi
Asrock z77 extreme 4
och bara en vanlig samsug cd läsare
(jag glömde grafik kortet) Asus direct II Gtx 660
(glömde också PCU:N) Corsair cx 600M
Skulle jag kunna spela Battlefield 3, Arma 2 och så vidare.
Tack för alla seriösa svar/tequ

Ja med tanke på vilket nätagg du har köpt så först till en början kommer du inte att märka något speciellt men alltifrån ett par månader därefter till ett halvår eller så är chansen stor att din dator kommer att börja uppföra sig konstigt.

Det kan yttra sig i att datorn helt plötsligt stänger av sig när du spelar något resurskrävande eller använder något program som kräver lite utav din burk, sedan kan du säkert uppleva att vid vissa tillfällen så startar inte datorn när du trycker på startknappen eller att datorn inte startar från viloläget tex.

Det skumma är att ovanstående fel kan komma och gå... Ena dagen fungerar det för att helt plötsligt inte göra det, sedan efter några dagar så kan problemen försvinna lika fort som dom kom men du kan vara säker på att dom kommer igen

Corsairs CX serie är nog bland dom sämsta nätaggen som det företaget har släppt under alla år, men annat är ju inte att vänta med den prislappen, kvalitet kostar även om många vägrar att inse det...