Fick BSOD, av grafikkortet eller något annat?

Permalänk
Medlem

Fick BSOD, av grafikkortet eller något annat?

Tjena!

Ja vi kan väl ta historian ifrån början;
Jag köpte och installerade mer ramminne idag(8GB extra, så 16 totalt, 4 stickor, samma märke och modell på stickorna)
Satte in dom och allt var frid och fröjd, datorn startade utan problem och allt ram syntes i bios.
Provade även att spela, och det funkade som det skulle några timmar
Gick ner och handlade, kom tillbaka, och skärmarna låg i strömsparläge, som dom brukar göra efter 15 min. Rörde på musen, och tog en tid innan den vaknade och fick se en bluescreen. Kan det nya ramminnet störa grafikkortet på något sätt?

BSOD koden är 0x00000116 och det indikerar väl att det är något strul med grafikkortet?
Ska även nämnas att jag fick upp rutan där det står att grafikdrivrutinen har återställts. Har uppdaterat drivisarna till kortet.
Bild på dumpen
http://i.imgur.com/96srnyS.jpg
Säg till om ni vill att jag ska öppna dumpen i något annat program!

Tacksam för hjälp!

Uppdatering: Har provat att dra ut och sätta in kortet igen. Provade en runda bf3 och det funkar iaf?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem

Troligen defekt minne. Kör memtest, minst i några timmar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Troligen defekt minne. Kör memtest, minst i några timmar.

Tack för svaret!

Ja får väl bli det isåfall, ska se vad andra folk kommer med också.

Glömde även att skriva att när datorn startade om så kom det fram en sak jag inte sett innan
Stod att hårddiskarna behövdes inkonsekvenskontrolleras?
Vad menas med det?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR