Vad ska vi börja spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Att ens rekommendera HoN till en LoL spelare brukar oftast innebära ett "flame" krig. Jag är LoL spelare och avskyr HoN, tycker inte om stilen och spelsättet. strategi är det i båda spelen ungefär lika mycket FAST man behöver vara i lite högre ELO ( ranked level 30 play ) innan man får denna teamplayen.

DayZ är teamplay som satan. HoN funkar väl men är ni trötta på LoL så är väl inte det så värst bra då det är snarlikt.

Håller med HoN är inget för oss vi hatar det, mm vet vi spelade mellan 1700-2300 elo. Men som sagt finns troll överallt.
Ska testa med dayz, alla tankar det nu!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

Starcraft 2.
BF3.
Supreme Commander 1/2.
Counter-strike 1.6.
Arma 2/DayZ.
Total War serien
Age of empire serien
Command & Qonquer serien

sen beror det också lite hur många ni är som spelar då vissa spel är begränsade till 2-4 i varje lag.

Ska kolla upp lite mer om C&Q och SC 2, tack för tipsen

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

wasteland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Att ens rekommendera HoN till en LoL spelare brukar oftast innebära ett "flame" krig. Jag är LoL spelare och avskyr HoN, tycker inte om stilen och spelsättet. strategi är det i båda spelen ungefär lika mycket FAST man behöver vara i lite högre ELO ( ranked level 30 play ) innan man får denna teamplayen.

DayZ är teamplay som satan. HoN funkar väl men är ni trötta på LoL så är väl inte det så värst bra då det är snarlikt.

Cred till dig som inte fanboyade ditt svar åt LoL hållet fast du är en lol spelare och hatar HoN

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fisken92:

Hejsan!

Vi är ett gäng polare som inte vet vad vi ska spela för något längre. Vi lirade väldigt mycket League Of Legends men har tröttnat på det, vi kör även lite CS:GO ibland men känner att det inte är något att spela seriöst!

Har ni några förslag? Gärna något spel där man måste tänka "strategier,etc".

Mvh Ett uttråkat spelgäng

Ni kan ju alltid pröva SWTOR (Star Wars The Old Republic) nu när det är gratis Ganska kul MMORPG spel.
Pröva dra upp en gemensam server på minecraft kanske, och spela där ?
Smite, HoN, Bloodline Champions finns ju också.
MMOHut @Youtube lägger ju ut tusentals filmer om mmorpg spel om ni är intresserade utav det, vet att du skrev "strategier,etc"
Men, mmo kan alltid vara kul tillsammans också!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Dota 2 ffs! Helt klart ett underskattat spel, slit i från det jävla LoL och skaffa Dota 2 Imo :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Har kollat runt på förslagen lite nu, något som verkar instressant är ArmA2/DayZ/Wasteland! Battlefield 3 har vi testat ett tag men känner att man tröttnar på det med, men har inte testat dom nya expansionerna. Co-Op kan vara intressant också om ni vet något intressant?

End Game närmar sig

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Nej

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sh1ft21:

Visste inte att det är kul att lira ett spel som bygger på en motor som är otroligt gammal.

Dom bara pumpar folk på pengar med den serien av spel, jag gillade dom fösta CoD men dom senare spelen blev helt ått h*lvete tycker jag.

Och motorn funkar fortfarande med specifik FPS så kan du hoppa ner och förlora mindre health om du inte har den FPSn, då den fungerar samma som i Quake motorn.

OT: Till TS så tycker jag Starcraft 2 Dota 2, BF3.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Visste inte att det är kul att lira ett spel som bygger på en motor som är otroligt gammal.

Måste vara kul att vara så negativ. Enjoy life!
Quake 3 måste suga stenhårt då efter som det är ännu äldre, tänk då quake 2, hur fan kan de ens släppa så dåliga spel?

Själv rekommenderar jag bad company 2 eller Battlefeild 3.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ceogar:

Måste vara kul att vara så negativ. Enjoy life!
Quake 3 måste suga stenhårt då efter som det är ännu äldre, tänk då quake 2, hur fan kan de ens släppa så dåliga spel?

Själv rekommenderar jag bad company 2 eller Battlefeild 3.

Det är själva grejen med Black ops är att d om köra samma stil om om om igen för att det säljer och att dom fortfarande kör på den pga av att det flyter bra på konsoler då.

Hade dom gjort som BF3 så hade ju inte spelet sålt lika mycket.

Quake 3 är ett gammalt spel med gammal motor.

Black ops 2 är ett nytt spel med sjukt gammal motor bara för att kunna sälja så mycket som möjligt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Arma 2 (Wasteland).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh1ft21:

Call of Duty blir bara värre och värre, Dom gammla därimot va bra.

Permalänk
Medlem

Passa på att testa Chivalry, det är gratis på steam under helgen.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Minecraft Beta 1.2_02 eller tidigare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

L4D2
Wolfenstein Enemy Territory
Operation Flashpoint Dragon Rising
Battlefield 2

Permalänk
Medlem

dayz

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Nexuiz, CoD 4 promod och Battlefield bad company 2 skulle jag säga

Permalänk

Lord of the Rings Online

Permalänk
Medlem

RTS: Starcraft 2
FPS: Planetside 2

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem

Om ni är uttråkade så dra på skidorna 1-2 gånger i veckan och ge er ut i spåret. Sen kommer ni att uppskatta vilket skitspel som helst

Kroppen kanske tackar er för det när ni blir pensionärer

(Obs! Jag dömer inte , jag vet inte vilja ni är. Ger bara ett ryggsparartips från en gammal dataknutte som insett att stillasittande är förödande i längden)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sc2,bf3, cs 1.6 och dota/dota2 är klart de pc- spelen som jag vart roligast att lira med polare.

Vill ni köra dota2 så är det bara skicka ett pm, har typ 10 nycklar som ligger och skräpar.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Planetside 2. Free to play så kostar inget att testa.

Spelar oftast själv och det är skoj. Ibland med en kompis och det är riktigt skoj. Kan bara tänka mig hur roligt det är om man är 4.

Ett varningens finger dock, det kan vara lite stökigt att komma in i det. Men låt inte det avskräcka, går snabbt att få grundläggande förståelse, sen är det bara att slipa på teknik och strategi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av c-fuzz:

Om ni är uttråkade så dra på skidorna 1-2 gånger i veckan och ge er ut i spåret. Sen kommer ni att uppskatta vilket skitspel som helst

Kroppen kanske tackar er för det när ni blir pensionärer

(Obs! Jag dömer inte , jag vet inte vilja ni är. Ger bara ett ryggsparartips från en gammal dataknutte som insett att stillasittande är förödande i längden)

Skickades från m.sweclockers.com

Haha du har en poäng, men all gymmar etc så vi klarar oss

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hutter:

Planetside 2. Free to play så kostar inget att testa.

Spelar oftast själv och det är skoj. Ibland med en kompis och det är riktigt skoj. Kan bara tänka mig hur roligt det är om man är 4.

Ett varningens finger dock, det kan vara lite stökigt att komma in i det. Men låt inte det avskräcka, går snabbt att få grundläggande förståelse, sen är det bara att slipa på teknik och strategi

Skickades från m.sweclockers.com

Ska kolla upp det

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Tack för all tips hittills, vi har börjat att lira DayZ nu som vi försöker sätta oss in i! Ska kolla upp lite andra förslag imorgon

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Sc2,bf3, cs 1.6 och dota/dota2 är klart de pc- spelen som jag vart roligast att lira med polare.

Vill ni köra dota2 så är det bara skicka ett pm, har typ 10 nycklar som ligger och skräpar.

BF3 ska vi ge en ny chans, 1.6 nötade vi sönder 6 år sen och dom andra spelen gillar vi inte!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

cs 1.6 old but gold

Permalänk
Medlem

Planetside 2
WoT
Chivalry
2 av dem är gratis också..

Permalänk
Medlem

Vi brukar alltid avsluta med BF3 Squad death match... kan blir riktigt kul!