Headset för stora och känsliga öron

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Corsair Vengeance 1500 som nämns i tråden var mitt andrahandsval innan jag köpte Razer. Testade dessa i butik och de var lättare och satt väldigt bra. Muffarna på lurarna är också sånt där microfiber och skumgummit formar sig bra efter skallen - det gick bra att ha glasögon på sig utan att dessa pressades in i tinningen alltför mycket.

Låter bra det Tack och lov att någon med "stora" öron säger att de är bra. Men jag tänkte bara fråga nu, är det någon stor skillnad mellan Corsair 1300 or 1500 när det kommer till komfort? Jag vet också att 1500:an har 7.1 ljud, medans 1300 använder analog ljud (datorns ljudkort) vilket jag inte har utan använder utav moderkortets. (ASUS P8P67 PRO) Funderar faktiskt på att köpa 1300 om inte är någon större skillnad.

Och förresten så länkade ju Anders dessa headset:

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=SGH-2010-KKTA1
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5474

Om man ska jämföra de med Corsair, är det någon stor skillnad?

Permalänk
Medlem

Bra recension som tar upp skillnaderna. Kände på 1300:an i affär och de var *väldigt* plastiga och satt inte alls lika bra. Sladdriga - är ordet jag skulle använda för att beskriva dem.

Av de 2 du länkar ser Sonuz:en helt klart ut att vara det bättre valet, storleksmässigt. (53mm element och 97mm kåpor).

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Bra recension som tar upp skillnaderna. Kände på 1300:an i affär och de var *väldigt* plastiga och satt inte alls lika bra. Sladdriga - är ordet jag skulle använda för att beskriva dem.

Av de 2 du länkar ser Sonuz:en helt klart ut att vara det bättre valet, storleksmässigt. (53mm element och 97mm kåpor).

Så vilken skulle du välja? Sonuz, eller 1500?

Permalänk
Medlem

Svårt att säga då jag inte provat Sonuz - 1500:an har jag provat och vet hur den sitter. Beställ 1500 på nätet nånstans så har du ångerrätt ifall de inte passar.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Svårt att säga då jag inte provat Sonuz - 1500:an har jag provat och vet hur den sitter. Beställ 1500 på nätet nånstans så har du ångerrätt ifall de inte passar.

Finns det sånna sidor ens? o_o'
Ångerrätt, ändå fast man har öppnat de? Isf länka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svanslös:

Om jag ska vara helt ärlig, så skiter jag fullständigt i ljudet. Bara jag hittar ett headset som jag kan ha i över 3 timmar UTAN att ta av mig de och vara öm/ont om öronen så blir jag nöjd. Och notera att jag "precis" har köpt ett Sibera V2 för 700:-, vadå, ska jag spendera över 2000:- KR bara på headset under två månader? Nej, tycker jag. Vill bara hitta något BRA, som sitter skönt och verkligen är nice. Något som, om det går sönder så köper jag det igen pga av att de är så sköna. Vill hitta det bekvämaste headsetet, och jag är inte riktigt säker om Corsairs versioner är det, men vi får se. Om jag inte får mer tips kanske det blir de, men jag får hoppas på att de är bra.

Varför 2000 kr?
Senneheiser finns från 200 kr.
Även budget lurarna slår dagens "gamer" lurar på fingrarna.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Varför 2000 kr?
Senneheiser finns från 200 kr.
Även budget lurarna slår dagens "gamer" lurar på fingrarna.

Men det känns som att du tror att jag "snålar". Jag vill inte lägga ned så mycket pengar på ett headset atm pga jag redan har ett Siberia V2. (700KR) + Vi säger typ ett Sennheiser PC 360 - 1300 = 2000 KR. Vill bara ha ett nice headset, och jag tror att Corsair är det, men är fortfarande inte säker. Vissa skulle hellre köpt t:ex Somuz, eller det andra headsetet jag länkade. CM Storm något

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svanslös:

Men det känns som att du tror att jag "snålar". Jag vill inte lägga ned så mycket pengar på ett headset atm pga jag redan har ett Siberia V2. (700KR) + Vi säger typ ett Sennheiser PC 360 - 1300 = 2000 KR. Vill bara ha ett nice headset, och jag tror att Corsair är det, men är fortfarande inte säker. Vissa skulle hellre köpt t:ex Somuz, eller det andra headsetet jag länkade. CM Storm något

Corsair vet inte vad bra ljud är dock.

Men visst, vill du lägga flera hundra på dåliga lurar som du ändå kommer byta ut så är det väl upp till dig

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Corsair vet inte vad bra ljud är dock.

Men visst, vill du lägga flera hundra på dåliga lurar som du ändå kommer byta ut så är det väl upp till dig

Fast det är ju det som är grejjen. Vill inte lägga ned en massa hundralappar på headsetts egentligen. Oavsett om det är billigt eller dyrt, något headset som är skönt är OK för mig. Skiter i micken, ljudet, bara den där jävla komforten jag letar efter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svanslös:

Fast det är ju det som är grejjen. Vill inte lägga ned en massa hundralappar på headsetts egentligen. Oavsett om det är billigt eller dyrt, något headset som är skönt är OK för mig. Skiter i micken, ljudet, bara den där jävla komforten jag letar efter.

Men du kan ju få komfort+ljud för 7-800 som du heller inte behöver byta ut på ett par 5+ år.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Men du kan ju få komfort+ljud för 7-800 som du heller inte behöver byta ut på ett par 5+ år.

Som t:ex, ta svaren helst långa tack. Vill verkligen få headsettet köpt snart iaf, länka några ex som du skulle rekommendera.

Permalänk

Om jag ska vara helt ärlig, det ända jag är rädd för med 1500:an är att de kommer sitta för hårt RUNT öronen. Många recentioner har skrivit det och vet dock inte om det är sant eller ej. Hoppas på att Inet har ångerrätt, då kan jag beställa de imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Finns det sånna sidor ens? o_o'
Ångerrätt, ändå fast man har öppnat de? Isf länka!

Har 14 dagar ångerrätt på alla distansköp enligt distansköpslagen. Du har också rätt att undersöka varan (prova dem på skallen, i detta fall) för att veta ifall du är nöjd eller inte. Givetvis måste du returnera varan i oskadat skick ifall du inte är nöjd - försäljarna brukar gnälla på att man öppnar varan men du har all rätt att göra så. Dock kan det ju vara smart att vara försiktig med emballaget så man inte åker på en avgift för det. Kort sagt, öppna försiktigt och ha inte sönder nått så ska du inte ha problem med att ångra köpet.

Sen tror jag att ifall du ringer Inet och förklarar situationen i samband med beställningen så ska det nog inte vara några problem alls.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Någon tipsade också Corsair 1300/1500, vad tycker ni om de?

har corsair 1500. mjuka och riktigt bekväma må jag säga. använder mig typ aldrig av mina 5.1 högtalare längre

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag lägger min röst på Sennheiser, jag kan sitta med mina RS 170 i 12h utan problem. Sen tar batteriet slut.

Permalänk

Blir ialllafall Corsair Vengeance 1500, har också ångerrätt i 14 vilket blir perfekt!

Får headsetet på Torsdag, kommer med feedback, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Jag lägger min röst på Sennheiser, jag kan sitta med mina RS 170 i 12h utan problem. Sen tar batteriet slut.

Nu var det ju ett headset TS var ute efter. RS170 har kanonlång batteritid dock är de lite dåliga när de klipper av ljudet om det är för låg volym (upplever jag iallafall).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

jag köpte mig ett p0ar vengance 1500 i förrgår för 750 på alina,
grymt bra ljud, till spel men "bara helt okej" ljud till musik....
sitter grymt bra på huvet, hade siberia innan som jag inte riktigt klarade av...

fast dom sitter rätt hårt i början det släpper dock rätt fort när kuddarna mjukat upps ig lite och den först styveheten lossat ;D
annrs är det ett par dunderbra lurar för folk som har stora öron ;D

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Även jag kan starkt rekommendera Sennheiser PC360 om du bestämmer dig för att skicka tillbaks de du har beställt nu, som sagt utanför din budget men definitivt värt de extra slantarna! sitter perfekt omkring mina... stora öron!

Permalänk

Jävla skit posten. Väntat i två dagar nu (väldigt dåligt tålamod) och äntligen kom jag hem från skolan idag. Hade varken fått ett SMS från inet eller något brev från de. Ringde till inet efter 15 minuter i kön och fick reda på att headsetet hade hamnat på något konstigt ICA osv osv. Ringde dit och fick skit dålig service då de bara la på pga att det var fel med växeln. Fan, vill ha mitt jäkla headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Jävla skit posten. Väntat i två dagar nu (väldigt dåligt tålamod) och äntligen kom jag hem från skolan idag. Hade varken fått ett SMS från inet eller något brev från de. Ringde till inet efter 15 minuter i kön och fick reda på att headsetet hade hamnat på något konstigt ICA osv osv. Ringde dit och fick skit dålig service då de bara la på pga att det var fel med växeln. Fan, vill ha mitt jäkla headset

Du har väl fått spårningsnummer från Inet och kan kolla var paketet ligger? Bara ta med kollid dit och hämta ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Du har väl fått spårningsnummer från Inet och kan kolla var paketet ligger? Bara ta med kollid dit och hämta ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Ringde Inet, och de sa att paketet hade kommit till fel Ica och felsorterats. Det hade felsorterats vid Ica Väst i Uppsala, jag ringde sedan dit och frågade om jag kunde hämta det, men de sa att det kommer att skickas tillbaka till mig? Har ordernummer, fakturanummer och kollinnummer. Gav kollinnummret till hon som satte i posten på Ica Väst och där fick hon informationen ifrån. Det "ligger" antagligen ingenstans atm :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanslös:

Ringde Inet, och de sa att paketet hade kommit till fel Ica och felsorterats. Det hade felsorterats vid Ica Väst i Uppsala, jag ringde sedan dit och frågade om jag kunde hämta det, men de sa att det kommer att skickas tillbaka till mig? Har ordernummer, fakturanummer och kollinnummer. Gav kollinnummret till hon som satte i posten på Ica Väst och där fick hon informationen ifrån. Det "ligger" antagligen ingenstans atm :/

Ja, det måste ju ha gått upp i rök.

Permalänk

titta på 518 och 558 med en clip-on mic.

Permalänk

Har fått 1500:an nu. Och vill bara ta och säga att micken är riktigt bra. Micken är nog en utav de bästa jag har haft. Hur som helst när det kommer till komforten är den inte så skön. Jag vet inte om det är att den sitter hårt eller så, men den är inte så bekväm att ha på sig i över 30 min. Mina öron får nästan plats i öronmuffarna, men det är ändå obekvämt. Det kliar också ruint örat, vilket är jobbigt. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svanslös:

Har fått 1500:an nu. Och vill bara ta och säga att micken är riktigt bra. Micken är nog en utav de bästa jag har haft. Hur som helst när det kommer till komforten är den inte så skön. Jag vet inte om det är att den sitter hårt eller så, men den är inte så bekväm att ha på sig i över 30 min. Mina öron får nästan plats i öronmuffarna, men det är ändå obekvämt. Det kliar också ruint örat, vilket är jobbigt. :/

Köp högtalare.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Du borde testa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734934
Sen kan man använda en billig clip mikrofon http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=578570

Annars finns ju liknande med mic http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Om man föredrar en sluten konstruktion så brukar http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384 vara populära bland sweclockers medlemmar.

Om man finner dom i dyraste laget så finns ju http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277548 som är några hundralappar billigare.

Både senheisser och AKG gör bra grejer och ska man köpa headset så ska man köpa dom av tillverkare som specialicerar sig på just ljud, vilket till exempel Corsair INTE gör.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Köp högtalare.

Har högtalare, kan dock inte användas på kvällen. Tråkigt att mina öron är så fuckade.

Skrivet av simkev:

Du borde testa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734934
Sen kan man använda en billig clip mikrofon http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=578570

Annars finns ju liknande med mic http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Om man föredrar en sluten konstruktion så brukar http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384 vara populära bland sweclockers medlemmar.

Om man finner dom i dyraste laget så finns ju http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277548 som är några hundralappar billigare.

Både senheisser och AKG gör bra grejer och ska man köpa headset så ska man köpa dom av tillverkare som specialicerar sig på just ljud, vilket till exempel Corsair INTE gör.

Funderar lite på Sennheiser versionen... De är ju skit bra på ljud enligt alla och de verkar stora osv osv. Hur lämnar jag nu tillbaka detta headset? Kommer nog ha det i en vecka till, men om jag inte gillar det.. vad gör jag?

EDIT: Märkte att de inte hade mic på Sennheisern, är det verkligen värt att spendera 900;- och sedan 100;- på en mic för dessa? Köpte ju mitt Corsair för 700..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svanslös:

Har högtalare, kan dock inte användas på kvällen. Tråkigt att mina öron är så fuckade.

Funderar lite på Sennheiser versionen... De är ju skit bra på ljud enligt alla och de verkar stora osv osv. Hur lämnar jag nu tillbaka detta headset? Kommer nog ha det i en vecka till, men om jag inte gillar det.. vad gör jag?

EDIT: Märkte att de inte hade mic på Sennheisern, är det verkligen värt att spendera 900;- och sedan 100;- på en mic för dessa? Köpte ju mitt Corsair för 700..

Hur ofta pratar du i Mic?!

Ja det är värt, om ma nvill ha bra ljud.

Tycker du ska lyfta på rumpan och gå till någon butik där de har hörlurar så du kan prova de istället för att blint köpa allt folk rekommenderar tills du hittar något som passar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Rätt begränsat urval av butiker som tillåter att man prövar på huvudet, särskilt när man är ute efter headset för spel. Det är i stort sett de tre hemelektronikkedjorna man har till sitt förfogande samt Inet. Webbhallens butiker säger blankt nej. De butiker som vänder sig audiofiler låter såklart kunden prova på alla möjliga sätt men då är det hörlurar, inte headset, och priserna är på en annan (oftast bisarr) planet.