Permalänk
Medlem

Apple som arbetsgivare

Tja! Är det någon här inne i forumet som jobbar på en apple store i Sverige, det vill säga i butiken i täby eller i malmö. Det skulle vara roligt för en datorentusiast som mig själv med flera få reda på vad ni tycker om eran arbetsplats i stort och hur det är att ha företaget apple som arbetsgivare.

Tack på förhand från en datorentusiast när det gäller apples datorer och produkter, samt teknik i stort.

Permalänk
Medlem

En bättre rubrik skulle nog underlätta att de 50-60 tal (ren gissning) som är anställda på dessa butiker faktiskt svarar

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

En bättre rubrik skulle nog underlätta att de 50-60 tal (ren gissning) som är anställda på dessa butiker faktiskt svarar

Detta. Testa att byta till "Apple som arbetsgivare" så har du nog mycket större chans för ett bra svar.

Permalänk
Inaktiv

Kommer bli roligt att se hur lång tid de tar innan tråden spårar ur

Permalänk
Medlem

Apple är rankat väldigt högt(senast jag såg top 5 i världen) i diverse oberoende analyser. Man ska komma ihåg att majoriteten av deras anställda är just butikspersonal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Detta. Testa att byta till "Apple som arbetsgivare" så har du nog mycket större chans för ett bra svar.

okej vi kör på din rubrik tack för svar. Det uppskattas

Permalänk
Medlem

Har två bekanta som jobbar på Apple store in store. De är alltså anställda av Apple men jobbar på "apple-delen" av ett elgiganten eller media markt. De har många generösa förmåner och är nöjda med deras arbetsgivare.

Permalänk
Medlem

Det är väl ganska medel lön, men däremot finns det endel förmåner ex. personalrabbat och anpassade arbetstider, ex. om man vill sluta tidigare en dag kan man jobba igen det någon annan gång om man säger till i förväg. annars vet jag inte mycket mer....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Har en kollega som jobbat för dem, han var inte riktig lika positiv, lönen var enligt honom låg och förmågan att påverka låg
Själv har jag bara varit på intervjuer, men tackat nej då jag inte alls passade in där

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(