Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Update om svenska portico firmware,

Har funkat KALAS BRA!

Problem som löste sig när jag bytte till en icke "orginal" firmware till lumian;

* Proximity Sensorn blev lite "exaktare"
* Internet delningen blev 100% stabil, hade problem innan med att internet försvann efter 1min när man surfa på datorn via hotspot, ingen annan lösning funkade.
* Store update funkar, får samtliga uppdateringar på appar och OS updates.
* Känns kvickare allmänt faktiskt.

Bytte från RM821_1232.5951.1249.1002_RETAIL_eu_euro1_349_02_121775 (Norska firmware, produktkod mobil 059R2B4 )
Till firmware: RM821_1232.5951.1249.1016_RETAIL_eu_sweden_235_16_120755 (produktkod mobil 059Q9H3 )

Ni som har liknande problem och använder exempelvis Elgigantens mobil samt kör på äldre firmware utav EU_Euro eller portico EU_Euro, testa flasha om till svenska firmwaret.

Om ni behöver info, hjälp eller firmware så har jag detta. PMA

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

yep, nu funkar det igen. riiiktigt konstigt.

hur triggar man så foton laddas upp till skydrive? jag klickar på backup och endast inställningar och program laddas upp. det gick för första bilderna jag hade in mobilen sen har det inte hänt nåt mer. har klickat i inställningar att bilder ska upp och att de ska upp i full format ej komprimerat

sen gillar jag inte att den har svårt att fatta när man pluggar in o ut lurarna mitt i, ljudet hänger sig ibland och den fattar inte om pluggen sitter i eller inte.

det är såna här smågrejer, inte många dock, annars är jag supernöjd. den har varit i gång nånstop i en månad nu inga freeze eller avstängningar och fantastiska semesterbilder-videos har jag fått. kronan på verket blir när streamingsiter har övergått till html5

Det borde ju vara så att backuyp automatiskt sker OM du har wifi igång, annars inte? kan ju vara nåt blockat i inställningarna and datatraffik?

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Nokias Mix Radio är ju urkalas!
Helt gratis och massor bra musik!
Dessutom går det göra listorna spelbara offline så att man inte drar på sin 3/4G!
Underbart!

Jag håller verkligen med! Tycker det är hel skönt. Skulle vara grymt om man kunde få mixarna till datorn någon som har koll på det? Hoppas även att det skulle fixa så att man på ett smidigt sätt kunde styra musiken i datorn via luren.

Detta får mig att tänka på Xbox smartglass som verkar ha hel grym funktionalitet men det är bara ett problem, allting kretsar inte helt oväntat(sätt till namnet) runt Xbox. Det är verkligen galet tråkigt. Jag tycker att dem måste öka interaktionen mellan w8 och wp8 då kan de bli riktigt grymt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Update om svenska portico firmware,

Har funkat KALAS BRA!

Problem som löste sig när jag bytte till en icke "orginal" firmware till lumian;

* Proximity Sensorn blev lite "exaktare"
* Internet delningen blev 100% stabil, hade problem innan med att internet försvann efter 1min när man surfa på datorn via hotspot, ingen annan lösning funkade.
* Store update funkar, får samtliga uppdateringar på appar och OS updates.
* Känns kvickare allmänt faktiskt.

Bytte från RM821_1232.5951.1249.1002_RETAIL_eu_euro1_349_02_121775 (Norska firmware, produktkod mobil 059R2B4 )
Till firmware: RM821_1232.5951.1249.1016_RETAIL_eu_sweden_235_16_120755 (produktkod mobil 059Q9H3 )

Ni som har liknande problem och använder exempelvis Elgigantens mobil samt kör på äldre firmware utav EU_Euro eller portico EU_Euro, testa flasha om till svenska firmwaret.

Om ni behöver info, hjälp eller firmware så har jag detta. PMA

Nu har dessutom den svenska Portico uppdateringen dykt upp på NCS också så den finns finns säkert på Navifirm igen då misstänker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Nu har dessutom den svenska Portico uppdateringen dykt upp på NCS också så den finns finns säkert på Navifirm igen då misstänker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Är det samma som Nokia PC suite eller?

Permalänk

Gjorde en egen SweC-Tile med hjälp av: swecmusmatta, kamera, Fhotoroom-appen och Wiztile-appen.
Den är länkad till http://m.sweclockers.com såklart
Synd att det inte finns mer möjligheter att utveckla sina Tiles ytterligare dock!

Resultat:

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Finns det någon mediadelnings-app att ladda hem så att man kommer åt filer på trådlösa nätverket?
Har heller inte hittat någon appför att kunna styra tvn via nätverket, heter det DNLA kanske? Osäker, fanns på min HTC titan fast då va de htc egna jag använde. Finns det ingen funktion i WP8 eller är de nokia som inte fixat...
Kan ju även vara jag som gör fel också. Eller är detta något som kommer att möjliggöras när VLC släpps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Men om Microsoft hade varit företaget bakom HLS hade det varit helt OK för dig eller hur?

När det gäller smartphones så stöds HLS i iOS och Android och därmed täcker SVT Play ungefär 98-99% av smartphone-marknaden i Sverige.

HLS-support finns redan i andra Microsoft-produkter så det är väl bara en tidsfråga innan de implementerar det även i WP.

Nej, ett public service uppdrag medför större ansvar än så. Man borde avvaktat MPEG-DASH ( http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Adaptive_Streaming_over_... ) som har som syfte att just få till en standard som inte riskerar att sätta den här typen av lösningar i gisslansituation hos en device/OS-leverantör. SVT kommer givetvis att säga att de följt standardutvecklingen men att de bedömer att MPEG-DASH inte fyller de krav på DRM som deras innehållsleverantörer kräver. Det lustiga är att man inte var nödbedd att införa en ny lösning då den gamla fungerade helt utmärkt.

Vad gäller argumentet att "täcka in X% av marknaden" så kan man fråga hur relevant marknadsandelar är efter fem år med smartphones och ett par med surfplattor. Lite som att standardisera bilbranschen 1882 eller att 1960 fokusera på vad Luxor och Monark har att erbjuda i TV-standardhänseende.
Det skulle ju vara beklämmande om en statlig institution agerade marknadskonserverande.

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Är det samma som Nokia PC suite eller?

Nokia Care Suite

Permalänk
Medlem

När jag pratar i samtal i min Lumia 920, hör jag mig själv svagt i bakgrunden, inte som eko utan i direkt synk.

Fler som upplever detta?
Frågan är om det är meningen att det ska vara så..hade inte det på min Lumia 900

Permalänk
Skrivet av ianis:

När jag pratar i samtal i min Lumia 920, hör jag mig själv svagt i bakgrunden, inte som eko utan i direkt synk.

Fler som upplever detta?
Frågan är om det är meningen att det ska vara så..hade inte det på min Lumia 900

Upplever också detta ibland!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Har börjat använda min Luna nu, riktigt bra faktiskt. Verkar inte så lätt att få tag på den nya med trådlös laddning. jag måste haft tur för jag har redan fått PM från USA och Indien av folk som vill köpa den av mig.
http://www.youtube.com/watch?v=YlFc7ZPUJ1w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Fråga: När jag pratar i telefon och under ringsignalerna när jag ringer upp någon, så förstärks allt jag säger via högtalaren. Alltså, jag hör mig själv ganska lågt från högtalaren, inte som ett eko utan i synk med att jag pratar. Otroligt irriterande.
Är detta ett produktionsfel på min Lumia eller är det ett allmänt problem för tillfället som kan komma att lösas med nästa fix? Har verkligen ingen lust att skicka tillbaka telefonen efter att ha väntat i nästan 3 veckor

Fråga 2: Hör alla det svaga rasslandet när de skakar sin lumia lätt?

Jag upplever exakt samma sak, Nokia support bad mig göra en återställning men det är fortfarande kvar. Irriterande att höra sig själv hela tiden.

SKa man vänta på en mjukvaru uppdatering eller är det hårdvarufel? hmm

Permalänk
Medlem

MW600

Kan bara snabbt inflika att med nya uppdateringen så fungerar headsetet MW600 till både samtal och ljud nu (Förut bara till ljud/musik, ej samtal)
Portico eller vad den heter Uppdaterade via Nokia Care Suite (Kunde inte hålla mig)

och som bonus så hoppade 4g igång också (Mobilen köpt på dustin, vit)

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min telefon från Elgiganten igår (efter 1½veckas lång väntan) och sitter nu i tankarna på om man ska flasha in den svenska portorico istället för att vänta. Sen här undrar jag också om det är någon skillnad mellan norska och svenska firmwaret? Och om vi kommer få svenska OTA när det väl släpps?
Någon som skulle kunna berätta lite mer vad för nackdelar/fördelar som det för med sig att flasha eget?
Är det som med Android att man blir av med garantin samt att diverse annorlunda buggar medföljer?
Många frågor få svar, har försökt att googla men hittar inte mycket att ta på.

MVH
Rickard

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min lur idag efter ca 5veckors reperation. Bytt både glas och unibody.

älskar telefonen.

Nokia mix är ljuvligt.

Permalänk
Medlem

Haha jag har råkat ut för en skum bugg nu. Telefonen har börjat använda två olika sms signaler Dels den jag ställt in men sen en annan.....Någon annan som märkt samma?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Haha jag har råkat ut för en skum bugg nu. Telefonen har börjat använda två olika sms signaler Dels den jag ställt in men sen en annan.....Någon annan som märkt samma?

Mvh J

Så vitt jag har märkt så har man alltid sin vanliga ringsignal förutom när man har skärmen tänd och är inne på sms-konversationen när man får meddelandet. Då får man en annan. Vet inte om det är meningen att det ska vara så men jag har märkt det och det är likadant på min flickväns lumia 800

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av Qnott:

Så vitt jag har märkt så har man alltid sin vanliga ringsignal förutom när man har skärmen tänd och är inne på sms-konversationen när man får meddelandet. Då får man en annan. Vet inte om det är meningen att det ska vara så men jag har märkt det och det är likadant på min flickväns lumia 800

Ja det är meningen att det ska vara så! Det är för att du ska veta att det är den personen som du tex skriver till precis skickat ett sms!

Däremot märkte jag själv någonting väldigt underligt igår!
Jag lyssnade på en låt genom metrotube med skärmen avstängd, och brydde mig sedan inte om att gå in i mobilen igen efter att klippet var klart...Så startade låten/klippet om efter några minuter av sig självt!!??
Testade detta flera ggr med samma resultat... mycket märkligt! Vet inte om detta är någon inställning eller bugg?

Någon som kan testa detta på sin och berätta om ni upplever samma sak?

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt trött på den ur usla multitaskingen.
Använder endomondo när jag är ute och springer, men varje gång endomondo appen berättar hur långt jag sprungit så stängs Nokia music av, då måste jag ta upp telefonen och starta om musiken. Det är inte så att musiken bara pausas för de går inte att starta igen med headsetets playknapp.

Och när jag tar emot samtal under löprundan så stängs GPS:en av i endomondo.
Fruktansvärt irriterande och får mig att sakna min galaxy s3 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Börjar bli riktigt trött på den ur usla multitaskingen.
Använder endomondo när jag är ute och springer, men varje gång endomondo appen berättar hur långt jag sprungit så stängs Nokia music av, då måste jag ta upp telefonen och starta om musiken. Det är inte så att musiken bara pausas för de går inte att starta igen med headsetets playknapp.

Och när jag tar emot samtal under löprundan så stängs GPS:en av i endomondo.
Fruktansvärt irriterande och får mig att sakna min galaxy s3 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Använd musikspelaren som kommer med mobilen. Mycket bättre! Hoppas att det kommer en funktion så att man kan ändra volymen för ringsignalen på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Använd musikspelaren som kommer med mobilen. Mycket bättre! Hoppas att det kommer en funktion så att man kan ändra volymen för ringsignalen på mobilen.

fast jag vill inte använda den 😊 Jag streamar min musik och använder tuneinradio, Nokia musik och Xbox musik. Likadant med alls.

Förresten, vilken musikspelare använder folk? Nokia music eller Xbox music?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

fast jag vill inte använda den �� Jag streamar min musik och använder tuneinradio, Nokia musik och Xbox musik. Likadant med alls.

Förresten, vilken musikspelare använder folk? Nokia music eller Xbox music?

Skickades från m.sweclockers.com

Xbox music

Permalänk
Medlem

Nokia music

Permalänk
Skrivet av thexps:

fast jag vill inte använda den �� Jag streamar min musik och använder tuneinradio, Nokia musik och Xbox musik. Likadant med alls.

Förresten, vilken musikspelare använder folk? Nokia music eller Xbox music?

Skickades från m.sweclockers.com

Nokia om jag vill lyssna på Nokia Mix Radio, Xbox om jag vill titta på filmer/serier jag tankat över. För mp3or känns de likvärdiga men tycker egentligen det är lite knäppt att man inte har en mediaspelare som kan göra allt. En annan sak jag blir j****igt irriterad på är att play/pause knapparna försvinner så fort man lämnar "spelas nu" vyn.Visst får man fram dem med volymkontrollen, men de borde ju vara synliga i samtliga vyer inne i musikspelar-appen imho. Detta gäller både Xbox och Nokia.

Permalänk

Jag drömde att jag tappade min L920 och spräckte hela skärmen.
Blev jättedeppig.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Någon som beställt en gul från telia runt den 7/1? Gjorde nämligen det och telia flyttar leveransdatum hejvilt, först var det 25/1 Sen 9/1 sen 14/1 sen 24/1 och nu i måndags ändrade de till 11/2. Frågade supporten varför datumen ändrades och de tog tid på sig och gav sedan ett standard svar: Du får lumian den 11/2-.- Tycker det är dåligt då jag som kund inte har en aning när den kommer då det flyttas fram så fort leveransdatumen närmar sig.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Börjar bli riktigt trött på den ur usla multitaskingen.
Använder endomondo när jag är ute och springer, men varje gång endomondo appen berättar hur långt jag sprungit så stängs Nokia music av, då måste jag ta upp telefonen och starta om musiken. Det är inte så att musiken bara pausas för de går inte att starta igen med headsetets playknapp.

Och när jag tar emot samtal under löprundan så stängs GPS:en av i endomondo.
Fruktansvärt irriterande och får mig att sakna min galaxy s3 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Det är Endomondo som inte uppdaterats till Multitasking i WP8. WP8 kan alltså köra GPS i bakgrunden i motsats till WP7. Men det kräver förstås att app-utvecklarna även uppdaterar sin App att stöda det.

Så klaga på Endomondo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Det är Endomondo som inte uppdaterats till Multitasking i WP8. WP8 kan alltså köra GPS i bakgrunden i motsats till WP7. Men det kräver förstås att app-utvecklarna även uppdaterar sin App att stöda det.

Så klaga på Endomondo.

Mycket möjligt att det är så med GPS:en. Men att Nokia music inte fortsätter spela när man får "peptalk" lär ju inte vara endomondos fel.
Multitaskingen är inte färdigutvecklad så är de bara.

Någon som kan rekommendera en träningsapp som fungerar till 100%?
Måste kunna ta emot samtal och den får inte avbryta min musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Ja det är meningen att det ska vara så! Det är för att du ska veta att det är den personen som du tex skriver till precis skickat ett sms!

Däremot märkte jag själv någonting väldigt underligt igår!
Jag lyssnade på en låt genom metrotube med skärmen avstängd, och brydde mig sedan inte om att gå in i mobilen igen efter att klippet var klart...Så startade låten/klippet om efter några minuter av sig självt!!??
Testade detta flera ggr med samma resultat... mycket märkligt! Vet inte om detta är någon inställning eller bugg?

Någon som kan testa detta på sin och berätta om ni upplever samma sak?

Ingen som kan testa?