Hjälp med ett "trasigt" in-ear headset

Permalänk
Medlem

Hjälp med ett "trasigt" in-ear headset

Hejsan

har som rubriken lyder ett headset som börjat krabba jag har ett http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2592 och vänster hörlur är död funkar lite om man håller sladden i ett visst läge så undrar om det går att löda om kontakten? i och med att det är en modell med mic å börja jag fundera lite och kolla runt lite och hitta denna som jag tror kan funka http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-mm/kontakter/kontakt-4-pol-3-5mm-ha-p37195 är det någon som vet om det gör det och vilka färger som ska till vilken pol på kontakten? hittar guider och videos om hur man löder om ett vanligt headset utan någon mic på men ingen som lagar ett med ljud och mic i samma 3.5mm kontakt

Tack på förhand
//Fliz

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter av det är det är sjukt svårt. Men du kan ha tur och ha "riktiga" kablar i sladden men i de av mina som gått sönder ser det ut som bommul och (nylon?) och går inte att fixa.

Men då dem är sönder så kan du ju testa att fixa dem genom att få upp kåpan på hörluren, kanske genom varmluft så limmet smälter och sedan skära sönder och lyfta upp typ försiktigt och kolla om du kan fixa till glappkontakten.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

det är inga hörlurar utan av in-ear modell som jag har till mobilen får be om ursäkt om jag var otydlig i min första post har knappt sovit de senaste dagarna så snurrar lite i huvet.
Men jag tror att de ska vara färg kodade men någon typ utav lackering enligt ett par youtube videos