Bra realistiskt bilspel (G27 ratt)

Permalänk
Skrivet av Mosnicemos:

Kan ju passa på att låna tråden!
Funderar på att köpa en g27:a och är då sugen på något spel som är "fritt".
Med fritt menar jag att man kan köra/göra lite som man vill! Burna där, donuts här, glida där. Vilka spel ska jag titta på?

Nfs Most wanted

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för rFactor 2, men också förklara varför det kanske inte är för alla.
Nu är det bara i beta än så länge, men det är ett ruskigt bra lir för den som vill ha realismen, och framför allt "den där rätta känslan". Iracing är fantastiskt på väldigt många sätt, men det känns lite kliniskt, lite dött i jämförelse tycker jag. rF2 tar fram tävlingsinstinkten hos mig på ett sätt som ingen annan simulator gjort, och det är så sjukt kul!

Många påpekar att grafiken ser lite halvbra ut bara, och visst, det är en beta och är alltså inte lika högglanspolerat som arkadspelen av i dag är, men kör man det så tror jag att förståelsen att fysik och realism ger mer äkta nöje än att åka på sightseeing.

Så, inte för alla då, varför säger jag det? rFactor 2 är en simulator, det är alltså inte för den som vill rida på avbärarräcken eller flåsa på i motsatt fil och få turbopoäng, utan rent, avskalat racing action. Det är för mig otroligt belönande att trycka bilen med lite lite ställ genom en kurva och där tjäna in någon tiondel, att bromsa sig förbi den där jäveln man kämpat med de senaste 6 varven... Force feedbacken är hård, stötig, ryckig och våldsam, precis som det skall vara! inga filter eller uppmjukade upplevelser utan rått och direkt.

Så, är du intresserad av att köra "på riktigt" så finns det inga andra val än rF2 (möjligen Iracing, men det är snordyrt och enligt mitt tycke inte lika kul). Är du en arkadperson... skall du inte fråga mig, för jag har ingen aning

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

hade varit gött med typ test drive unlimited 2 fast med riktig kör känsla

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem

OP letar efter realistiska racingspel och det första förslaget han får är Need For Speed? jag önskar man kunda ge -1 på detta forumet..

Richard Burns Rally är ett klassiskt rallyspel som det fortfarande sker utveckling på.

Permalänk

Vill du ha ett realistiskt bilspel så kanske du kommer tycka om det nya WRC 3, vet inte om det finns till PC dock.

Om du vill ha ett roligt men realistskt spel så vet jag inte. Det nya NFS är sjukt roligt, kanske inte det mest verkliga.

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 till ps3 är inte realistisk men det är utan tvekan det bilspel jag haft mest roligt med min g27.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken