Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Håller på och fipplar med legendary items nu (båge och 1h). Finns det någon bra sida med tips om hur jag bör fördela poängen och framföralt vilka gems, relics osv jag bör ha?
Lite rörigt system så här i början.

Den stora: http://lorebook.lotro.com/wiki/Legendary_Items_Guide

Angående poängen, så kan du maxa nästan alla sex legacies om du köper scrolls of empowerment och uppgraderar dina legacies till maxlevel.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av 73mpl4R:

Den stora: http://lorebook.lotro.com/wiki/Legendary_Items_Guide

Angående poängen, så kan du maxa nästan alla sex legacies om du köper scrolls of empowerment och uppgraderar dina legacies till maxlevel.

Men då måste jag göra det varje gång jag byter legendary item, eller följer legacies med till nästa?
Har haft samma båge och yxa sedan L50 (är nu L54) och uppgraderar dem hela tiden.
Hur ofta byter man item?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Håller på och fipplar med legendary items nu (båge och 1h). Finns det någon bra sida med tips om hur jag bör fördela poängen och framföralt vilka gems, relics osv jag bör ha?
Lite rörigt system så här i början.

Hej,

Eftersom vi pratar Legendary Båge antar jag att du är hunter. I så fall hoppas jag att jag kanske kan vara till lite hjälp:

Tips nummer 1: Ta det lugnt:) Strunta i det mesta, det kommer för eller senare kännas självklart men i början blir det lite mycket för de flesta.

Som hunter gör jag här:
Båge: Öka DPS så mycket som möjligt. Strunta i legacys så länge, Maxa DPS först, i motsats till Legacies slår detta på ALLA skott.
Vapen: Strunta i DPS (seriöst) Du skall helst inte vara så nära att du kan slå på nåt i alla fall. Välj någon legacy som känns bra och pumpa in poängen där. Har du någon crit-ökare ta den.

Jag går igenom bra legacies lite längre ner.

Settings/Gems/Runes
Du kommer behöva MASSOR senare i spelet. Eftersom det krävs många T1 för att melda en T2 osv. rekommenderar jag att du bara kastar in T1/T2 (ok T3 då om du vill...) tills du når högre levels. Dessa är nämligen borta för alltid när du deconnar ett vapen. (kan hindras med en relic-removal scroll, 195 TP, men det är bortkastade pengar innan end-game.) Släng på nån setting som ger moral & PM, kolla om det finns nåt gem eller runa som ger agi (eller fate eller vad som helst som känns minst 'onödigt') Tänk på att AGI är din huvud-stat, men anledningen till att man EGENTLIGEN vill ha mycket agi är (förutom crit) Physical Mastery. Det är egentligen denna siffra som är intressant för din DPS. Så PM är är alltid bra att slänga på om man inte hittar annat matnyttigt.

Anledningen till att du inte skall lägga så mycket tid/relics/etc på detta är att du bör skaffa en ny båge ungefär var 5'e level och därför 'kastar' (deconnar) din båge ganska snart efter du har fått den. (Grund-dps'en ökar för varje level) Vapnet kan man behålla längre (är ju bara till för sina egenskaper INTE dps)

Deconstruct:
Deconstruera bör man helst göra på varje x*10 +1 level (altså 1, 11, 21 osv) Detta för att man får samma IXP-Runa oavsett om man deconnar på 21 eller 29. IXP-Poängen man har bränt på level 21-29 är altså bortkastade.

31 är en 'bra' level att deconna på. Vid levels över 30 får man nämligen förutom runan möjlighet att spara en legacy som det gamla vapnet hade. Denna kan man sen kan använda för att byta ut en 'värdelös' legacy till en bra på ett nytt vapen.

Senare är det bättre att alltid levla allt till 60, ger mycket bättre relics vid decon.

Om man vill känna sig lite cool (:)) :
Om man levlar lite långsamt sådär finns det 3 nivåer innan endgame där man kan lägga lite extra krut på vapnet: 60, 65 och 75. Vid dessa levels finns det Second-agers (mer dps och mera poång att lägga på legacies) som går att crafta. Finns vid andra levels också, men då som very-rare mob-drops. (Lämnar First-age diskussionen därhän sålänge...)

Titles/Scrolls
Titles/Scrolls kan du ta vad som helst till att börja med, all damage är bättre än Common. Skall du grinda de bakre rummen i Sarnur för rep med Thorins hall måste du ha Ancient-Dwarf damage annars händer ingenting när du skjuter.

Legacies:
Legacies jag anser är ett måste på vapen du skall behålla längre tid: (Observera att jag är fleetness-hunter, jag gillar stadig, snabb ström av dps+crits mer än höga siffror på färre shots, och kör 99% i Precision, andra hunters har andra sätt, detta fungerar för mig)

Måste för mig = *
Bra att ha = -

Båge:
*Focus Bow critical Multiplier
*Induction Bow critical Multiplier
*Quick shot critical

Vapen:
*Precision Stance critical
*Needfull haste duration
-Power restored by deep concentration (kan vara bra att ha, man bränner Power som bara den när man öser på)
-Improved strength of the earth morale regen (ganska oviktig, men bra och ha grej)
-Agile rejoinder heal multiplier, testar jag just nu för mera galna solo-saker. Tror nog jag byter den senare till en ren vitality-legacy eller nåt annat. I grupp vill jag ändå inte vara så nära att jag kan använda Melee.

Sen byter jag de jag inte vill ha till AGi och Vitality-legacies (man kan trada dessa hos vissa 'barters' eller melda dem för shards hos en relic-master)

Det finns de som gillar threat-reduction legacies. (Det är ju ganska lätt att dra aggro som hunter) Jag anser dock att det är bortkastade legacy-slots. Spelar i stort sett alltid med samma 2-3 Tanks (vet hur mycket de kan hålla emot) och man kan ju ta det lite lungt i början istället om man är osäker på tanken (ha gärna både whisper-draw och Wind-rider böcker för att byta mellan pga detta)

Altså typ: Whisper-draw+ Endurance-> Whisper-draw+Precision->Wind-rider+Precision. Underlättar för en tank som inte är så van.

Allmänt:
Fyll ALLTID ALLA slots du har för att levla vapen (1-6 är gratis om jag minns rätt) Man får mera IXP ju fler vapen man har slottat (216% vid 6 iirc)

Nåja, en bild säger mer än tusen ord säger de ju:)

http://imageshack.us/photo/my-images/43/libild.jpg/

Hoppas detta hjälpte lite och inte bara förvirrade:p

Trevlig Lotro-Helg!
/Tobbe

Eller om man springer in i mig på Evernight:
Dawarad HNT | Dawadan MIN | Dawared WRD | Dawmur GRD | Dawagrim RK | Dawaran CPT | Dawfast CMP | Dawaras LM | Daweric BRG | Dawnakh WRG

Permalänk
Skrivet av torax:

Hej,

Eftersom vi pratar Legendary Båge antar jag att du är hunter. I så fall hoppas jag att jag kanske kan vara till lite hjälp:

Tips nummer 1: Ta det lugnt:) Strunta i det mesta, det kommer för eller senare kännas självklart men i början blir det lite mycket för de flesta.

Som hunter gör jag här:
Båge: Öka DPS så mycket som möjligt. Strunta i legacys så länge, Maxa DPS först, i motsats till Legacies slår detta på ALLA skott.
Vapen: Strunta i DPS (seriöst) Du skall helst inte vara så nära att du kan slå på nåt i alla fall. Välj någon legacy som känns bra och pumpa in poängen där. Har du någon crit-ökare ta den.

Jag går igenom bra legacies lite längre ner.

Settings/Gems/Runes
Du kommer behöva MASSOR senare i spelet. Eftersom det krävs många T1 för att melda en T2 osv. rekommenderar jag att du bara kastar in T1/T2 (ok T3 då om du vill...) tills du når högre levels. Dessa är nämligen borta för alltid när du deconnar ett vapen. (kan hindras med en relic-removal scroll, 195 TP, men det är bortkastade pengar innan end-game.) Släng på nån setting som ger moral & PM, kolla om det finns nåt gem eller runa som ger agi (eller fate eller vad som helst som känns minst 'onödigt') Tänk på att AGI är din huvud-stat, men anledningen till att man EGENTLIGEN vill ha mycket agi är (förutom crit) Physical Mastery. Det är egentligen denna siffra som är intressant för din DPS. Så PM är är alltid bra att slänga på om man inte hittar annat matnyttigt.

Anledningen till att du inte skall lägga så mycket tid/relics/etc på detta är att du bör skaffa en ny båge ungefär var 5'e level och därför 'kastar' (deconnar) din båge ganska snart efter du har fått den. (Grund-dps'en ökar för varje level) Vapnet kan man behålla längre (är ju bara till för sina egenskaper INTE dps)

Deconstruct:
Deconstruera bör man helst göra på varje x*10 +1 level (altså 1, 11, 21 osv) Detta för att man får samma IXP-Runa oavsett om man deconnar på 21 eller 29. IXP-Poängen man har bränt på level 21-29 är altså bortkastade.

31 är en 'bra' level att deconna på. Vid levels över 30 får man nämligen förutom runan möjlighet att spara en legacy som det gamla vapnet hade. Denna kan man sen kan använda för att byta ut en 'värdelös' legacy till en bra på ett nytt vapen.

Senare är det bättre att alltid levla allt till 60, ger mycket bättre relics vid decon.

Om man vill känna sig lite cool (:)) :
Om man levlar lite långsamt sådär finns det 3 nivåer innan endgame där man kan lägga lite extra krut på vapnet: 60, 65 och 75. Vid dessa levels finns det Second-agers (mer dps och mera poång att lägga på legacies) som går att crafta. Finns vid andra levels också, men då som very-rare mob-drops. (Lämnar First-age diskussionen därhän sålänge...)

Titles/Scrolls
Titles/Scrolls kan du ta vad som helst till att börja med, all damage är bättre än Common. Skall du grinda de bakre rummen i Sarnur för rep med Thorins hall måste du ha Ancient-Dwarf damage annars händer ingenting när du skjuter.

Legacies:
Legacies jag anser är ett måste på vapen du skall behålla längre tid: (Observera att jag är fleetness-hunter, jag gillar stadig, snabb ström av dps+crits mer än höga siffror på färre shots, och kör 99% i Precision, andra hunters har andra sätt, detta fungerar för mig)

Måste för mig = *
Bra att ha = -

Båge:
*Focus Bow critical Multiplier
*Induction Bow critical Multiplier
*Quick shot critical

Vapen:
*Precision Stance critical
*Needfull haste duration
-Power restored by deep concentration (kan vara bra att ha, man bränner Power som bara den när man öser på)
-Improved strength of the earth morale regen (ganska oviktig, men bra och ha grej)
-Agile rejoinder heal multiplier, testar jag just nu för mera galna solo-saker. Tror nog jag byter den senare till en ren vitality-legacy eller nåt annat. I grupp vill jag ändå inte vara så nära att jag kan använda Melee.

Sen byter jag de jag inte vill ha till AGi och Vitality-legacies (man kan trada dessa hos vissa 'barters' eller melda dem för shards hos en relic-master)

Det finns de som gillar threat-reduction legacies. (Det är ju ganska lätt att dra aggro som hunter) Jag anser dock att det är bortkastade legacy-slots. Spelar i stort sett alltid med samma 2-3 Tanks (vet hur mycket de kan hålla emot) och man kan ju ta det lite lungt i början istället om man är osäker på tanken (ha gärna både whisper-draw och Wind-rider böcker för att byta mellan pga detta)

Altså typ: Whisper-draw+ Endurance-> Whisper-draw+Precision->Wind-rider+Precision. Underlättar för en tank som inte är så van.

Allmänt:
Fyll ALLTID ALLA slots du har för att levla vapen (1-6 är gratis om jag minns rätt) Man får mera IXP ju fler vapen man har slottat (216% vid 6 iirc)

Nåja, en bild säger mer än tusen ord säger de ju:)

http://imageshack.us/photo/my-images/43/libild.jpg/

Hoppas detta hjälpte lite och inte bara förvirrade:p

Trevlig Lotro-Helg!
/Tobbe

Eller om man springer in i mig på Evernight:
Dawarad HNT | Dawadan MIN | Dawared WRD | Dawmur GRD | Dawagrim RK | Dawaran CPT | Dawfast CMP | Dawaras LM | Daweric BRG | Dawnakh WRG

Klockrent! Jupp hunter dwarf är man. Har lagt det mesta på DPS som du föreslår.
När jag "slotar" vapen (3-6) som jag ju egentligen inte ska använda (equipa) kan det vara vilka som eller mina klassvapen?
(måste erkänna att det här med flera slots då jag bara kan ha 2 vapen var minst sagt förvirrande)
Galet mycket tack för guiden!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Men då måste jag göra det varje gång jag byter legendary item, eller följer legacies med till nästa?
Har haft samma båge och yxa sedan L50 (är nu L54) och uppgraderar dem hela tiden.
Hur ofta byter man item?

bränn inga empowermentscrolls förens du är 85 har level 85 vapen om du inte får några från quests som bara funkar på lägre levels annars e det bara slöseri´.´

byt runt 5-10e level till lvl65. lite beronede på hur snabbt du levlar är du snabb så kör bara på vad som helst typ, kör du långsamt skaffa ett 65 2 age ha det till 75 och där skaffa ett till 2 age och ha det level 85

relics skulle jag skaffa settingen med morale plus physical och tactical mastery, gem vitality plus crit rating, runa incombat power plus evade rating för att göra det enkelt
det kan vara värt att kolla på ah för tier 4 relics borde inte kosta mer än några hundra silver om du inte har bra redan.
sen på level 85 då kan du riktigt börja maxa legacys och byta till dom man vill ha skaffa dom fetaste relicsen m.m

Permalänk
Skrivet av torax:

Hej,

Eftersom vi pratar Legendary Båge antar jag att du är hunter. I så fall hoppas jag att jag kanske kan vara till lite hjälp:

Tips nummer 1: Ta det lugnt:) Strunta i det mesta, det kommer för eller senare kännas självklart men i början blir det lite mycket för de flesta.

Som hunter gör jag här:
Båge: Öka DPS så mycket som möjligt. Strunta i legacys så länge, Maxa DPS först, i motsats till Legacies slår detta på ALLA skott.
Vapen: Strunta i DPS (seriöst) Du skall helst inte vara så nära att du kan slå på nåt i alla fall. Välj någon legacy som känns bra och pumpa in poängen där. Har du någon crit-ökare ta den.

Jag går igenom bra legacies lite längre ner.

Settings/Gems/Runes
Du kommer behöva MASSOR senare i spelet. Eftersom det krävs många T1 för att melda en T2 osv. rekommenderar jag att du bara kastar in T1/T2 (ok T3 då om du vill...) tills du når högre levels. Dessa är nämligen borta för alltid när du deconnar ett vapen. (kan hindras med en relic-removal scroll, 195 TP, men det är bortkastade pengar innan end-game.) Släng på nån setting som ger moral & PM, kolla om det finns nåt gem eller runa som ger agi (eller fate eller vad som helst som känns minst 'onödigt') Tänk på att AGI är din huvud-stat, men anledningen till att man EGENTLIGEN vill ha mycket agi är (förutom crit) Physical Mastery. Det är egentligen denna siffra som är intressant för din DPS. Så PM är är alltid bra att slänga på om man inte hittar annat matnyttigt.

Anledningen till att du inte skall lägga så mycket tid/relics/etc på detta är att du bör skaffa en ny båge ungefär var 5'e level och därför 'kastar' (deconnar) din båge ganska snart efter du har fått den. (Grund-dps'en ökar för varje level) Vapnet kan man behålla längre (är ju bara till för sina egenskaper INTE dps)

Deconstruct:
Deconstruera bör man helst göra på varje x*10 +1 level (altså 1, 11, 21 osv) Detta för att man får samma IXP-Runa oavsett om man deconnar på 21 eller 29. IXP-Poängen man har bränt på level 21-29 är altså bortkastade.

31 är en 'bra' level att deconna på. Vid levels över 30 får man nämligen förutom runan möjlighet att spara en legacy som det gamla vapnet hade. Denna kan man sen kan använda för att byta ut en 'värdelös' legacy till en bra på ett nytt vapen.

Senare är det bättre att alltid levla allt till 60, ger mycket bättre relics vid decon.

Om man vill känna sig lite cool (:)) :
Om man levlar lite långsamt sådär finns det 3 nivåer innan endgame där man kan lägga lite extra krut på vapnet: 60, 65 och 75. Vid dessa levels finns det Second-agers (mer dps och mera poång att lägga på legacies) som går att crafta. Finns vid andra levels också, men då som very-rare mob-drops. (Lämnar First-age diskussionen därhän sålänge...)

Titles/Scrolls
Titles/Scrolls kan du ta vad som helst till att börja med, all damage är bättre än Common. Skall du grinda de bakre rummen i Sarnur för rep med Thorins hall måste du ha Ancient-Dwarf damage annars händer ingenting när du skjuter.

Legacies:
Legacies jag anser är ett måste på vapen du skall behålla längre tid: (Observera att jag är fleetness-hunter, jag gillar stadig, snabb ström av dps+crits mer än höga siffror på färre shots, och kör 99% i Precision, andra hunters har andra sätt, detta fungerar för mig)

Måste för mig = *
Bra att ha = -

Båge:
*Focus Bow critical Multiplier
*Induction Bow critical Multiplier
*Quick shot critical

Vapen:
*Precision Stance critical
*Needfull haste duration
-Power restored by deep concentration (kan vara bra att ha, man bränner Power som bara den när man öser på)
-Improved strength of the earth morale regen (ganska oviktig, men bra och ha grej)
-Agile rejoinder heal multiplier, testar jag just nu för mera galna solo-saker. Tror nog jag byter den senare till en ren vitality-legacy eller nåt annat. I grupp vill jag ändå inte vara så nära att jag kan använda Melee.

Sen byter jag de jag inte vill ha till AGi och Vitality-legacies (man kan trada dessa hos vissa 'barters' eller melda dem för shards hos en relic-master)

Det finns de som gillar threat-reduction legacies. (Det är ju ganska lätt att dra aggro som hunter) Jag anser dock att det är bortkastade legacy-slots. Spelar i stort sett alltid med samma 2-3 Tanks (vet hur mycket de kan hålla emot) och man kan ju ta det lite lungt i början istället om man är osäker på tanken (ha gärna både whisper-draw och Wind-rider böcker för att byta mellan pga detta)

Altså typ: Whisper-draw+ Endurance-> Whisper-draw+Precision->Wind-rider+Precision. Underlättar för en tank som inte är så van.

Allmänt:
Fyll ALLTID ALLA slots du har för att levla vapen (1-6 är gratis om jag minns rätt) Man får mera IXP ju fler vapen man har slottat (216% vid 6 iirc)

Nåja, en bild säger mer än tusen ord säger de ju:)

http://imageshack.us/photo/my-images/43/libild.jpg/

Hoppas detta hjälpte lite och inte bara förvirrade:p

Trevlig Lotro-Helg!
/Tobbe

Eller om man springer in i mig på Evernight:
Dawarad HNT | Dawadan MIN | Dawared WRD | Dawmur GRD | Dawagrim RK | Dawaran CPT | Dawfast CMP | Dawaras LM | Daweric BRG | Dawnakh WRG

Bra skrivet där. Väl formulerat och fina råd. Kul att se när folk lägger ner lite energi i sina poster.

Permalänk
Medlem

Jepp, en utomordentlig post. Bra skrivet, torax!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Har en fråga.

Har inte spelat Lotro sedan någongång vid 2009, men tänkte köra igång igen.
Nu till frågan, är mina karaktärer borta? Försöker få tillgång till mitt konto men spelet verkar inte känna igen min mail. Så kan inte få tillbaka mitt password eller namnet på mitt spelkonto.
Ni som är lite mer insatta, vad har hänt?

Mvh dk

EDIT: Ah, snabb goggle visade mig svaret om någon migration som man tydligen missade. Går det inte då att spela på nord amerikanska servrar längre?

Permalänk
Skrivet av Nalyen:

Ah, snabb goggle visade mig svaret om någon migration som man tydligen missade. Går det inte då att spela på nord amerikanska servrar längre?

LotROs EU servers hanterades tidigare av ett europeiskt företag som heter Codemasters. Eftersom du inte genomförde migrationen av dina karaktärer till Turbines nya globala servers som är lokaliserade till USA, så är min gissning att du förlorat dina karaktärer för gott dessvärre. Migrationsperioden är sedan länge över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalyen:

Har en fråga.

Har inte spelat Lotro sedan någongång vid 2009, men tänkte köra igång igen.
Nu till frågan, är mina karaktärer borta? Försöker få tillgång till mitt konto men spelet verkar inte känna igen min mail. Så kan inte få tillbaka mitt password eller namnet på mitt spelkonto.
Ni som är lite mer insatta, vad har hänt?

Mvh dk

EDIT: Ah, snabb goggle visade mig svaret om någon migration som man tydligen missade. Går det inte då att spela på nord amerikanska servrar längre?

Jag lider med dig och alla andra som har förlorat sina karaktärer och måste göra om deed-grinden igen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Level 47 nu och stormtrivs i spelet Fler borde ge det en ärlig chans!

Mycket bra skrivet Torax!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Testade detta spel igen efter att ha ratat det för 2 år sedan. Denna gång blev det rak motsatt effekt och jag har börjat älska spelet :).

Min fråga är nu sådan att jag har bestämt mig för att köpa 12 månaders vip, som man nu kan få för endast 99$, men gäller detta för även europa eller bara USA?
Tacksam för svar!

EDIT: länk : http://store.turbine.com/store/turbine/en_US/pd/ThemeID.28979...

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Testade detta spel igen efter att ha ratat det för 2 år sedan. Denna gång blev det rak motsatt effekt och jag har börjat älska spelet :).

Min fråga är nu sådan att jag har bestämt mig för att köpa 12 månaders vip, som man nu kan få för endast 99$, men gäller detta för även europa eller bara USA?
Tacksam för svar!

EDIT: länk : http://store.turbine.com/store/turbine/en_US/pd/ThemeID.28979...

Det ska gälla alla regioner, såg ingen begränsning i länken i alla fall.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Samma sida som jag använt mig av så är nog båda! Vilken server spelar du på?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Samma sida som jag använt mig av så är nog båda! Vilken server spelar du på?

Om du menar mig så spelar jag på Evernight då folk verkar gilla den servern här

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Om du menar mig så spelar jag på Evernight då folk verkar gilla den servern här

Ja, det är väl där de flesta spelar, även jag.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Om du menar mig så spelar jag på Evernight då folk verkar gilla den servern här

Skulle du känna dig ensam i Evernight, så är du välkommen att spela med oss i Friskyttarna.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk

Vem ska man prata med för att få en invite till dessa Friskyttarna?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Vem ska man prata med för att få en invite till dessa Friskyttarna?

Kika in på vår hemsida. Under "rekrytering" finner du information om hur du skall gå tillväga för att ansöka till oss.

Välkommen!

Permalänk
Medlem

Ska precis in i Moria, stor skillnad grafikmässigt jämfört med spelet innan. Hoppas man har tid att spela lite till helgen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ska precis in i Moria, stor skillnad grafikmässigt jämfört med spelet innan. Hoppas man har tid att spela lite till helgen.

Du kan dessutom se fram emot ett helt "nytt" moria. Senaste och andra delen i revampen släpptes precis.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Ska precis in i Moria, stor skillnad grafikmässigt jämfört med spelet innan. Hoppas man har tid att spela lite till helgen.

Har precis lämnat Moria. Var där L51-56 och har nu börjat questa i Lothlorien.
Moria var riktigt mysigt. Verkar som dom "nerfat" det rejält då jag hört att det tidigare tog en evighet att ta sig igenom. Gillade verkligen Waterworks.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Gillade verkligen Waterworks.

Trevligt att höra att man har en själsfrände.

Waterworks är mitt absoluta favorit område i Moria, och även topplacerat totalt sett i LotRO. Det är verkligen ett speciellt ställe med unik atmosfär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Trevligt att höra att man har en själsfrände.

Waterworks är mitt absoluta favorit område i Moria, och även topplacerat totalt sett i LotRO. Det är verkligen ett speciellt ställe med unik atmosfär.

gu jag hatade hela moria, nu har jag inte nammnet i huvudet men den mystiska skogen vid lv83 var helt underbar imo.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

gu jag hatade hela moria, nu har jag inte nammnet i huvudet men den mystiska skogen vid lv83 var helt underbar imo.

Smaken är som sagt olika.

Själv tyckte jag om Moria då det är en av de mer mytomspunna platserna i böckerna, och berättelsen är av avgörande betydelse för mig personligen. Men jag kan uppriktigt säga att även om det var ett skönt ögonblick när man klarat av allt i Moria (inkl alla epic quester i Lothlorien som kastar en tillbaka till Moria), så skulle jag aldrig vilja ha Moria ogjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Smaken är som sagt olika.

Själv tyckte jag om Moria då det är en av de mer mytomspunna platserna i böckerna, och berättelsen är av avgörande betydelse för mig personligen. Men jag kan uppriktigt säga att även om det var ett skönt ögonblick när man klarat av allt i Moria (inkl alla epic quester i Lothlorien som kastar en tillbaka till Moria), så skulle jag aldrig vilja ha Moria ogjort.

själva questuplevleserna var ok i moria men det blev mycket spring i 20min döda 10gubbar på 5 min sen springa tillbax i 20min fast tillsist kunde man ju den där labyrinten

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

själva questuplevleserna var ok i moria men det blev mycket spring i 20min döda 10gubbar på 5 min sen springa tillbax i 20min fast tillsist kunde man ju den där labyrinten

Spelade du genom Moria före eller efter revampen?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Inaktiv

Läste lite om nästa uppdatering och såg att "Crafting XP values are being adjusted down". Betyder detta att vi kommer behöva crafta (och farma) mer för att komma framåt med crafting?

http://forums.lotro.com/showthread.php?499276-UPDATE-10-PRELI...

Permalänk
Skrivet av anon158432:

Läste lite om nästa uppdatering och såg att "Crafting XP values are being adjusted down". Betyder detta att vi kommer behöva crafta (och farma) mer för att komma framåt med crafting?

http://forums.lotro.com/showthread.php?499276-UPDATE-10-PRELI...

Detta handlar, om jag förstått det rätt, om Character XP från crafting. Så för själva craftingens skull kommer man inte behöva crafta mer, men om man vill levla genom crafting kommer det krävas mer...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liamgameer:

Sen turbine tog över har spelet vart pay2win allt kan man köpa för turbine points och det är tråkigt att se 0 ranks i pvmp springa runt med alla skills från alla ranker..

Skickades från m.sweclockers.com

Inte nog med det. När turbine tog över blev det även fullt lagligt att "clubba" upp sina karaktärers rank vilket är rent ut sagt regelvidrigt. Turbine bryr sig inte längre om spelet utan det handlar enbart om pengar. Ja, självklart bryr sig företag om pengar MEN man kan fortfarande ha lite integritet.

Eftersom "clubbandet" även går ut över PVE sidan (rank10=2nd age vapen osv.) så blir det lite förbryllande.

Kom själv tillbaka med RoR expansionen men har nu beslutat för att stänga ner. Synd för jag gillar Tolkien och hans värld.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James