Permalänk

Bygga, Fractal Design R4

Hej Swec!

Håller just nu på att sätta in komponenter i mitt nya Define chassi!
Som första gången att bygga upp från scratch i ett chassi har jag en och annan fråga!
Tips på vilken ordning man bör sätta in komponenterna? (Moderkort, cpu, ram, och cpu kylare redan klart) börja med moderkortet? Sedan psu osv. ?

Undrar även det hära med undermontering av "Standoff'sen" som dem heter på paketet här.
Jag har ett asus rampge iii extreme. Vilka 'hål' i chassit skall jag montera dessa i? Liknande som i mitt förra chassi? (Vet inte namnet).

Uppdaterar med mer frågor under processens gång!

Med vänlig hälsning,
- K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Hej Swec!

Håller just nu på att sätta in komponenter i mitt nya Define chassi!
Som första gången att bygga upp från scratch i ett chassi har jag en och annan fråga!
Tips på vilken ordning man bör sätta in komponenterna? (Moderkort, cpu, ram, och cpu kylare redan klart) börja med moderkortet? Sedan psu osv. ?

Undrar även det hära med undermontering av "Standoff'sen" som dem heter på paketet här.
Jag har ett asus rampge iii extreme. Vilka 'hål' i chassit skall jag montera dessa i? Liknande som i mitt förra chassi? (Vet inte namnet).

Uppdaterar med mer frågor under processens gång!

Med vänlig hälsning,
- K

Varför frågar du i vilken ordning du ska sätta in de om du redan har satt in de? Du ska sätta in standoffsen i de hål som står i manualen