Permalänk
Medlem

MySafety

Hej.

Vill bara säga att akta er för MySafety.
Det är ett blufföretag som skickar ut bluffakturor.
Har råkat ut för dom och känner mig så dum att jag kunde gå på deras skitsnack.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Så här är mitt mail till dom på MySafety från idag. Hoppas dom reagerar på detta mail?

Stockholm 2013-01- 16

Till My Safety kundrelationer och styrelse!

Mitt namn är ????? och jag skriver detta brev angående mitt abonnemang hos er.
2013-01-14 fick jag en faktura som jag har bestridit samt att jag har skickat in en bestridan till er.
Denna faktura gör mig mycket arg och kränkt. Ni säger att ni har skickat ett påminnelse brev till mig oktober 2012 men har inte sett ett sådant brev. Jag har sparat allt som jag har fått från er.
Jag anser denna faktura som en bluffaktura.

Jag känner att jag inte vill betala för något som jag inte har beställt samt att jag vill säga upp alla tjänster hos er och att jag vill bli bortplockad från erat kundregister samt skicka ett bekräftelse brev till mig för jag vill ha allt skriftligt. Mitt avtal med er skulle gå ut 2013-02-03 men fick fakturan den 14e Januari 2013. Det är mindre än en månad innan så man inte ska ha en chans att säga upp avtalet eller försvara sig.

Överväger att anmäla detta fall till konsumentverket och till svensk handels varningslistan och i värsta fall polisanmäla detta.
Jag vet att det är olagligt att förlänga ett abonnemang utan en påminnelse(bifogar en länk till det).

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Inte nog med det, idioterna ringer till mig varje dag på mobilen trots att jag inte gett dem mitt nummer eller skrivit in mitt nummer någonstans.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

ja å dom är jävligt långsamma på att betala tillbacka pengar med. jag råkade betala in lite för mycke pengar till dom på en faktura... 3000:- för mycke i slutet av november och jag har inte fåt tillbacka dom än. det är lite iriterande...

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk

Tack för varningen.:) Glädjeflickor famstår i sammanhanget som mer ärliga i jämförelse.;)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Moderator
Moderator

Visst är MySafety uppenbarligen ett företag man inte beblandar sig med eftersom de dyker upp titt som tätt i sådana här sammanhang, men ärligt talat; är det inte dags att sluta använda sig av ordet "kränkt" som en allmän slagdänga man tar till för att få lite extra tyngd i vad man än vill säga?
Kränkt blir man om ens grundläggande mänskliga rättigheter sätts ur spel, inte när man råkar trampa i lite hundbajs på väg till bussen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrbrix:

Hej.

Vill bara säga att akta er för MySafety.
Det är ett blufföretag som skickar ut bluffakturor.
Har råkat ut för dom och känner mig så dum att jag kunde gå på deras skitsnack.

Haha de försökte tre gånger med mig.. I min dumhet så tog jag emot en nyckelring från "MySafety" på en festival.. och de har sedan dess försökt pracka på mig deras "saftey paket". Första gången så ringde de klockan halv åtta på morgonen. Då tackade jag bara nej och la på. De försökte en halv månad senare.. ny försäljare och då sa jag ännu en gång nej. Tredje gången de ringde så lät jag kvinnan (det var som sagt en kvinna denna gång) snacka igenom vad "MySaftey" ville göra med för mig och hela tjosan. I slutet så sa hon "Det låter väl bra?.. ska jag skriva upp dig och din familj för detta paket" och jag svarade bara "Nej tack men tack för att du ville prata med mig.." och jag är seriöst.. kvinnan (i åldern 18-25 skulle jag gissa) lät helt förkrossad. Skulle gissa på att hon hade inräknat sin provision redan och sedan såg dessa underbara kronor (skulle gissa på att det inte är så pass många kronor) flyga iväg och ut genom fönstrer..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds