bästa programet för uppspelning av 1080p

Permalänk
Medlem

bästa programet för uppspelning av 1080p

söker bästa programmet man kan spela upp blueray filmer i, vlc laggar :/

Visa signatur

Phenom II X4 965 @ 3415mhz || Asus M4A785TD-V Evo || Corsair XMS 2x2gb 1600mhz|| XFX Radeon HD 5770 || Hitachi 160gb 7200rpm 8mb || Corsair CX500w|| Benq 24" E2420HD

Permalänk
Medlem

Vlc är bäst, är det den datorn du har i sign?

Permalänk
Medlem

japp

Visa signatur

Phenom II X4 965 @ 3415mhz || Asus M4A785TD-V Evo || Corsair XMS 2x2gb 1600mhz|| XFX Radeon HD 5770 || Hitachi 160gb 7200rpm 8mb || Corsair CX500w|| Benq 24" E2420HD

Permalänk
Medlem

Bluray skiva eller "backup" (*.mkv) ?
Själv kör jag MPC-HC +madVR +LAV filter. (googla)

Permalänk
Medlem

inte skiva iaf.

Visa signatur

Phenom II X4 965 @ 3415mhz || Asus M4A785TD-V Evo || Corsair XMS 2x2gb 1600mhz|| XFX Radeon HD 5770 || Hitachi 160gb 7200rpm 8mb || Corsair CX500w|| Benq 24" E2420HD

Permalänk
Medlem

Media Player Classic kör jag med när det gäller HD.

Permalänk
Medlem

Vilka filtyper är det du spelar upp när du laggar?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Om det laggar på din dator har du problem med drivrutiner eller nåt.

Jag kör 48gb mkv filer i extrmt hög bitrate på min boxeebox som kostar ca 700 kr. fullhd 3d filmer. utan lagg.

Uppdatera dina drivers och uppdatera vlc.

Permalänk

Personligen tycker jag att vlc är lite sisådär, har ju stöd för allt men bildkvaliten är inte bäst. Mediaplayer Classic home cinema är bäst imo. bra bildkvalitet och flyter på riktigt bra för det mesta. http://www.videohelp.com/tools/Media-Player-Classic-Home-Cine...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qwal:

Om det laggar på din dator har du problem med drivrutiner eller nåt.

Jag kör 48gb mkv filer i extrmt hög bitrate på min boxeebox som kostar ca 700 kr. fullhd 3d filmer. utan lagg.

Uppdatera dina drivers och uppdatera vlc.

Vilken boxee box är det du har som stödjer 3D ?

Permalänk
Medlem

Den med moddad mjukvara. eftersom de slutar släppa uppdateringar finns de annat folk som gör det.

Permalänk
Medlem

XBMC

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

http://www.cccp-project.net/

Använd MPC-HC som följer med, allt blir confat när du installerar

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Media Player Classic funkar utmärkt för HD

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Avstängd

MPC-HC eller MPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Vlc är bäst, är det den datorn du har i sign?

Hahhaa, är du seriös?

VLC är inte bäst på något annat än att äta många format.

Media player classic var bra för ett år sen eller så med rätt codecs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qwal:

Vlc är bäst, är det den datorn du har i sign?

VLC var bra tills man upptäckte MPC..Då blev VLC stenålder..

Permalänk
Medlem

Har tidigare följt en guide på Haruhichan.com men blivit så bekvämt nu att dom skapat och gjort en installer för oss lata.

Kolla in Kawaii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmbah:

Har tidigare följt en guide på Haruhichan.com men blivit så bekvämt nu att dom skapat och gjort en installer för oss lata.

Kolla in Kawaii

Från Haruhichan " ridiculously outdated CCCP codec pack"

Roligt, då CCCP inte använder det längre och kör samma saker som deras egna lilla pack gör (förutom madVR vad jag kan se)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Zoom Player är det något att ha ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Från Haruhichan " ridiculously outdated CCCP codec pack"
Roligt, då CCCP inte använder det längre och kör samma saker som deras egna lilla pack gör (förutom madVR vad jag kan se)

Notera att CCCP uppdaterades precis häromveckan, och när Haruhichan skrev det gällde det fortfarande.
Dessutom är det just MadVR som bidrar till den fina bildkvaliteten :]

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qwal:

Den med moddad mjukvara. eftersom de slutar släppa uppdateringar finns de annat folk som gör det.

Men vilken modell är det som har HDMI 1.4? Jag hittar ingen som har det. Berätta gärna vilken modell det är du har samt vilken mjukvara det är som krävs.

Permalänk
Medlem

De har hdmi 1.4. se till att ha en kabel som e 1.4,

denna mjukvaran e inte lanserad än men du kan spela upp filmer som har SBS , dvs aktiv 3d.

Permalänk
Medlem

Alla spelare som nämns ovan har jag testat... och kan bara säga att XBMC är överlägset allihopa om man kör från datorn...
Nu kör jag Boxee Box, bättre bild och ljud genom den... annars om jag skulle välja vilket program från HTPC är XBMC det självklara valet!!
Men vet inte hur XBMC klarar av just 3D, har ingen 3D tv än... men det är på ingång, en Samsung Plasma 60"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Alla spelare som nämns ovan har jag testat... och kan bara säga att XBMC är överlägset allihopa om man kör från datorn...
Nu kör jag Boxee Box, bättre bild och ljud genom den... annars om jag skulle välja vilket program från HTPC är XBMC det självklara valet!!
Men vet inte hur XBMC klarar av just 3D, har ingen 3D tv än... men det är på ingång, en Samsung Plasma 60"!

En kompis har fått det att funka.

XBMC är bäst, det funkar när allt annat fallerar. Hackar det på MPC-HC, tro fan att det funkar i XBMC.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

kör XBMC

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Kör MPC och är av den naturen att if it works... don`t fix it. Så jag har inte haft anledning till att kika på nåt annat men jag blir lite nyfiken... MPC-HC? vad har det för fördelar? måste ha legat under en sten.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Skrivet av Juicis:

Kör MPC och är av den naturen att if it works... don`t fix it. Så jag har inte haft anledning till att kika på nåt annat men jag blir lite nyfiken... MPC-HC? vad har det för fördelar? måste ha legat under en sten.

mpc-hc ser typ ut som gammla windows media player från win 98. dvs väldigt lättdrivet ui och enkel struktur att t.om en apa skulle klara av det.

men med rätt codecs har den även bra stöd för de flesta format.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

mpc-hc ser typ ut som gammla windows media player från win 98. dvs väldigt lättdrivet ui och enkel struktur att t.om en apa skulle klara av det.

men med rätt codecs har den även bra stöd för de flesta format.

Så skillnaden att köra MPC och MPC-HC är inte så stor utan det är samma upplägg? Jag menar... har man det ena så behöver man inte byta till det andra?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

nya WMP

som kom med XP, vista och win7 är helt annorlunda.

denna är byggd som den gammla versionen från innan den blev blå seg och jättebloatad med förbättringar av funktioner och betydligt mer lättdriven än WMP

uplägget ser ut såhär

och kan gömnföras med denna från win 98

fördelen med att ha ett enkelt UI till skillnad mot nya WMP är att själva programmet drar betydligt mindre resurser och kan där med lägga dom på att få filmen till att flyta bra.

Edit: jag derpade på Int slaget och läste att du jämförde den med WMP...

skillnaden mellan MPC och MPC-HC är väll att -HC har lite bättre stöd för HD/fullHD material

vill mins att vanliga MPC inte kan köra hårdvaruaccelererat utan helt förlitar sig på att CPU ska avkoda filmen medans MPC-HC har stöd för hårdvaruaccelerering med grafikkortet vilket ger många gånger bättre prestanda.

troligen därför du har problem att avkoda filmen ordentligt utan att få lite lagg i den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows