Permalänk
Medlem

Någon som vill spela igenom spelet? Har precis börjat med spelet men har ingen att spela med

EDIT: (PÅ PC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Någon som vill spela igenom spelet? Har precis börjat med spelet men har ingen att spela med

Konsol?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

I'm up, vad heter du på Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

I'm up, vad heter du på Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

o0Anton0o

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Tyckte jag såg på steam news att max-leveln inte skulle ökas tillsammans med DLC utan vid sidan om. Om de skulle ta betalt för att höja vet jag inte heller.
Själv är jag bara halvägs till maxlevel så för mig gör det inget men det är väl bara trevligt att kunna levla igen?

Mja, både ja och nej. Min LVL 50-gubbe har jag kämpat ihop den utrustning jag idag har, ökar de level, så kommer dessa vara ganska dåliga igen.

Men å andra sidan så vore det kul att få levla upp han lite till

Så jag är kluven. Skall de ta betalt för det, så kommer jag aldrig göra det (då jag anser det vara inte bara dumsnålt, utan girigt av tillverkarna).

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av StefanLundgren:

Mja, både ja och nej. Min LVL 50-gubbe har jag kämpat ihop den utrustning jag idag har, ökar de level, så kommer dessa vara ganska dåliga igen.

Men å andra sidan så vore det kul att få levla upp han lite till

Så jag är kluven. Skall de ta betalt för det, så kommer jag aldrig göra det (då jag anser det vara inte bara dumsnålt, utan girigt av tillverkarna).

Själv kommer jag nog inte heller betala för att kunna levla mer. I alla fall inte på ett bra tag. Har flera gubbar som jag vill pröva på och dlcer att spela innan jag bryr mig om att kunna levla mer x)

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Borderlands 2 efter jag testade en anna version bara för att se hur det var gillade det så beställde Borderlands 2 och sitter installerar min retail version nu på steam. Och tänkte höra finns det nån som vill börja lira från lvl 1? Skulle vara kul att ha nån att spela med. Har skype och teamspeak.
Mitt steamnamn är Tobias328

Permalänk
Medlem

Köpte precis Borderlands 2 men jag kan ej hitta några servrar. Är 250:- spänn i sjön eller vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Köpte precis Borderlands 2 men jag kan ej hitta några servrar. Är 250:- spänn i sjön eller vad är problemet?

Skulle gissa på att det inte är så många runt din level bara. Den listar bara folk som är nära där du är i storyn.
Spela ensam en stund tills du kommer en bit in, eller lira med en polare eller tre.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Skaffade Borderlands 2 igår och började spela med brorsan, det känns väldigt lovande
Efter en stunds velande mellan Zero och Maya valde jag till slut Maya, hoppas jag inte kommer ångra mig.

Jag hittade två tweaks som stänger av Cel Shading. Någon som provat och kan uttala sig? Vilken ska man använda?

Citat:

In WillowEngine.ini, find the same line as above:

DefaultPostProcessName=WillowEngineMaterials.WillowScenePostProcess

and change it to:

DefaultPostProcessName=WillowEngineMaterials.RyanScenePostProcess

That will remove the black outline shader as above, and also disable the cel shading effect to make the graphics slightly more realistic and add more contrast on surfaces. You’ll also get a pretty marked performance boost, because these shaders take a fair amount of processing power.

Citat:

Go to your .ini config files directory.
Then look for C:/Program Files(x86)/Steam/steamapps/common/Borderlands 2/Willow Game/Config
Find WillowEngine.ini (or DefaultEngine.ini)
Ctrl-F to find “WillowScenePostProcess”
Then replace with “CinematicScenePostProcess”

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Söker folk att spela med, kan folk lägga till mig på steam? Baka_kun (i got 99 cookiesbilden)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet flyter dåligt! Någon som lider av samma problem?
Har ju ändå en väldigt kraftfull dator. Tycker det borde gå att spela på väldigt höga inställningar.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Tycker spelet flyter dåligt! Någon som lider av samma problem?
Har ju ändå en väldigt kraftfull dator. Tycker det borde gå att spela på väldigt höga inställningar.

Samma problem här faktiskt. Grafiken i det är ju inte speciellt snygg, men ändå så flyter det bra mycket sämre än till exempel BF3 som i min mening ser mycket bättre ut. Förstörde mycket av upplevelsen för mig måste jag säga.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

fast det där med att grafiken inte är snygg håller jag inte med om. den är snygg, avancerad, och väldigt in character. hur kul hade det vara att spela det här spelet med crysisgrafik? inte alls.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Är lvl 30 nu och har klarat normal mode , ska jag fortsätta och köra igenom spelet på vault hunter mode nu? Om jag fortsätter i normal mode så är det väl bara sidequests jag gör? Är det två gånger man spelar igenom spelet som act 1 och 2 på typ Diablo 3 och sen när jag är klar med de så är jag lvl 50 eller? Kanske någon här som vet och har spelat klart spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

fast det där med att grafiken inte är snygg håller jag inte med om. den är snygg, avancerad, och väldigt in character. hur kul hade det vara att spela det här spelet med crysisgrafik? inte alls.

Håller med dig! Gillar det grafiska snittet skarpt. Känns lite som WoW 2004(?) när det faktiskt var snyggt och annorlunda av rätt anledning.

Fantastiskt roliga dialoger. Är bara lvl 9 än, men fick mig ett gott skratt när den lilla roboten skall ge mig en quest "give me 100 High fives, bring me 295 399 bla bla..." Kändes som att någon sammanfattade mmo världen i 4 punkter

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Dippenz98:

Är lvl 30 nu och har klarat normal mode , ska jag fortsätta och köra igenom spelet på vault hunter mode nu? Om jag fortsätter i normal mode så är det väl bara sidequests jag gör? Är det två gånger man spelar igenom spelet som act 1 och 2 på typ Diablo 3 och sen när jag är klar med de så är jag lvl 50 eller? Kanske någon här som vet och har spelat klart spelet

Om du är kvar på normal mode så gör alla side quests. Du kan även farma The Warrior lite för att öka lite i level.

När du sen går över till True Vault Hunter Mode så gör bara main quest. När du är klar med den så kör du side quests. Detta eftersom de vapen etc som du får från side quests ska få så hög level som möjligt.

Själv har jag precis klarat normal mode på level 32 (tror jag). Har nåt side quest kvar men skiter i det. Har däremot farmat Warrior så att jag nu är level 39. Detta för att det ska gå lite snabbare att nå level 50 när jag startar TVHM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Om du är kvar på normal mode så gör alla side quests. Du kan även farma The Warrior lite för att öka lite i level.

När du sen går över till True Vault Hunter Mode så gör bara main quest. När du är klar med den så kör du side quests. Detta eftersom de vapen etc som du får från side quests ska få så hög level som möjligt.

Själv har jag precis klarat normal mode på level 32 (tror jag). Har nåt side quest kvar men skiter i det. Har däremot farmat Warrior så att jag nu är level 39. Detta för att det ska gå lite snabbare att nå level 50 när jag startar TVHM.

Okej tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Om du är kvar på normal mode så gör alla side quests. Du kan även farma The Warrior lite för att öka lite i level.

När du sen går över till True Vault Hunter Mode så gör bara main quest. När du är klar med den så kör du side quests. Detta eftersom de vapen etc som du får från side quests ska få så hög level som möjligt.

Själv har jag precis klarat normal mode på level 32 (tror jag). Har nåt side quest kvar men skiter i det. Har däremot farmat Warrior så att jag nu är level 39. Detta för att det ska gå lite snabbare att nå level 50 när jag startar TVHM.

Glömde skriva att jag började vault hunter och är lvl 30 , får göra alla sidequests när jag är högre lvl i vault hunter då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

eller bara hoppa runt i caustic caverns tills du är lvl 40, enklare med treu vault hunter mode då. jag hoppade på det på lvl 36, man är alltid hopplöst undergearad. om du kan få tag på en Rolling thunder granatmod från derailed missionet, så älska den mycket! en maggie eller slagga från hodunk vs irländarna är också sjukt kul!

(prenumerera på denna kanalen för CARNAGE! https://www.youtube.com/watch?v=6sJM9Ygq2XI )

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

BY THE WAY: letar efter folk att farma Terramorphus och vermiverous med! lyckas inte ta ner dem själv. (Verouc, LEscaux, Maggie och Volcano + bee sheild, axton + turret 2xguns och front line engineer mod med relic -60% cooldown)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Skrivet av segafreaks:

Tycker spelet flyter dåligt! Någon som lider av samma problem?
Har ju ändå en väldigt kraftfull dator. Tycker det borde gå att spela på väldigt höga inställningar.

Det flyter nästan helt på mina 670 + 560ti, borde ju gå hur bra som helst hos dig.
Du råkar inte köra PysX på CPU'n eller så?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Entusiast
Skrivet av segafreaks:

Tycker spelet flyter dåligt! Någon som lider av samma problem?
Har ju ändå en väldigt kraftfull dator. Tycker det borde gå att spela på väldigt höga inställningar.

För mig så upplevde jag spelet ganska laggigt om man inte har ställt in framerate på "22-62FPS smooth".
Det gör verkligen skillnad! Kändes microstutterigt innan

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det flyter nästan helt på mina 670 + 560ti, borde ju gå hur bra som helst hos dig.
Du råkar inte köra PysX på CPU'n eller så?

Flyter kanon för mig, inte kollat med Fraps, men det känns bra.

Fråga:
Igår fick jag 10st Golden keys, vet inte varför. Hade spelat online med polaren, men när han skulle sova ville jag köra ett par uppdrag till, loggar in i en egen session och "BOINK" 10 Keys.

När skall jag använda dessa? Råd, tipps, tankar?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Tycker spelet flyter dåligt! Någon som lider av samma problem?
Har ju ändå en väldigt kraftfull dator. Tycker det borde gå att spela på väldigt höga inställningar.

Vi har liknande system (förutom ditt GFX) och jag tycker det flyter på bra i de flesta lägen förutom:
¤ Tunga PhysX fajter som den med Big Bertha (precis i början). Jag kör PhysX Medium istället för High vilket hjälpte och inte tog bort allt för mycket PhysX effekter
¤ Stirra ut över en större "bad guy bas" med hyddor/hus dvs stå i slutet/början från en hög position så sjunker FPSen

Flyta på bra för mig betyder 60fps med Vsync på. Settings är 1920x1200 med allt på max förutom PhysX.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Flyter kanon för mig, inte kollat med Fraps, men det känns bra.

Fråga:
Igår fick jag 10st Golden keys, vet inte varför. Hade spelat online med polaren, men när han skulle sova ville jag köra ett par uppdrag till, loggar in i en egen session och "BOINK" 10 Keys.

När skall jag använda dessa? Råd, tipps, tankar?

använd en key för att få ett vapen som är bra när du går in i eridium blight och börjar härja på normal, spara resten till lvl 50.

själv fick jag tex en 7k dmg Dahl assaultrifle. riktigt äckligt bra! zoom, burst och 36 skott i magget.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

använd en key för att få ett vapen som är bra när du går in i eridium blight och börjar härja på normal, spara resten till lvl 50.

själv fick jag tex en 7k dmg Dahl assaultrifle. riktigt äckligt bra! zoom, burst och 36 skott i magget.

Skulle säga vänta tills lvl 50, normal mode är inte svårt så det skall man inte slösa keys på IMO.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Skulle säga vänta tills lvl 50, normal mode är inte svårt så det skall man inte slösa keys på IMO.

Är 50 maxlevel? Hur fungerar spelet i sin helhet? Om jag förstått det hela rätt så "klarar" man normal vid ca lvl 36-40? Är det DLC:s som gäller sedan? Kör man typ "Hard" samma questar sedan och börjar om från början?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Är 50 maxlevel? Hur fungerar spelet i sin helhet? Om jag förstått det hela rätt så "klarar" man normal vid ca lvl 36-40? Är det DLC:s som gäller sedan? Kör man typ "Hard" samma questar sedan och börjar om från början?

50 är max än så länge. Det skall höjas under året men det är oklart exakt när.

Första genomspelningen var jag lvl 32 har jag för mig när jag klarade det. Andra genomspelningen beror lite på vad du vill ha ut av spelet i slutändan. Antingen kör du endast main quests och farmar vissa områden utan att göra quests för att få upp level (kör du bara main kommer du vara för låg level för de sista uppdragen och det blir nästan omöjligt att klara), och sen kör du alla optional quests efter du klarat playthrough 2. Alla quest rewards kommer som tidigare nämnts att skala till den level du är när du accepterar uppdraget, inte den level du är när du klarar det. Så acceptera inga missions under PT2 om du inte planerar att göra dem direkt.

Playthrough 2/True Vault Hunter Mode är samma uppdrag igen, fast med fler, annorlunda och svårare fiender.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL