[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tack.

Så det är alltså bara typ officer skinnet från wasteland som man har där? inte snyggt ju :'(

Tillräckligt för att skilja dom åt från övriga spelare.. Tror de flesta skinns är "bannade" i DayZ modden.

/smygarn

Permalänk
Medlem

Det snackades lite in-game om vehicles spawn. Jag tror många tycker att det är för mycket helli spawns och för få bilar etc. Annars tycker jag att servern är kanon. Keep it up!

Permalänk

Jag hade velat sett en mer hardcore server, first person only, inget crosshair, färre vehicles (iaf helis).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ike32:

Det snackades lite in-game om vehicles spawn. Jag tror många tycker att det är för mycket helli spawns och för få bilar etc. Annars tycker jag att servern är kanon. Keep it up!

gäller bara att ha tur jag lyckades hitta 3 st på samma dag

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att slänga in Player Status? Alltså: bandits killed, heroes killed, murders, humanity, zombies? inte blood osv men just bara dom? vill ju veta hur många man dödar under 1 livstid!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Vad sägs om att slänga in Player Status? Alltså: bandits killed, heroes killed, murders, humanity, zombies? inte blood osv men just bara dom? vill ju veta hur många man dödar under 1 livstid!

Har du missat statistiksidorna? Bl.a. dessa tabeller

http://dayz.comtronic.se/stats.php

Man ser att oskaaarn är överlägset värsta banditen, följt av Robin, Max, Malcolm och Skinnis..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Det är inte panthera längre utan istället charnarus. servern var död i typ 3 veckor med panthera men nu jäklar är det runt 20 pers på eftermiddagaran

Jaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Äntligen har jag tagit mig tid att implementera det jag lovat under lång tid. Hög humanity ger er nu en mycket bättre start vid respawn!

Roligare om jag inte berättar exakt gränsvärden m.m..

Ge mig gärna lite kommentarer kring detta.

Fler idéer skulle kunna vara att man får en speciell start-utrustning om man kommer över en viss mängd zombie/bandit/player-kills m.m..

Förhållandet mellan zombie / player kills? Speltid ??

Förslag emottages som sagt var...Tråkigt att det inte finns XP...

Vad skulle vara intressant att få som start-utrustning?

/smygarn

Permalänk
Medlem

Skulle behöva få tag i en Admin eller så som kan se logg. Har en combatloggare som jag skulle vilja ha reportat. /PM tack!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Fler idéer skulle kunna vara att man får en speciell start-utrustning om man kommer över en viss mängd zombie/bandit/player-kills m.m..

Förhållandet mellan zombie / player kills? Speltid ??

Förslag emottages som sagt var...Tråkigt att det inte finns XP...

Vad skulle vara intressant att få som start-utrustning?

/smygarn

vad sägs om att slänga in lite custom saker. fordon osv?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Har du missat statistiksidorna? Bl.a. dessa tabeller

http://dayz.comtronic.se/stats.php

Man ser att oskaaarn är överlägset värsta banditen, följt av Robin, Max, Malcolm och Skinnis..

/smygarn

fast jag gillar ju den lilla rutan i högre hörnet istället

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

gäller bara att ha tur jag lyckades hitta 3 st på samma dag

Joro

Jag menar inte att det finns lite bilar på servern. Bara ett förslag att man kan öka antalet ännu mer för jag tror majoriteten gillar ground vehicles. Och sen dra ner på air vehicles.

Permalänk
Medlem

Jag håller helt med angående fordonen. Färre choppers. 2-3 max. Fler markfordon, speciellt "lätta" som typ cyklar eller motorcyklar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | Intel i9-12900K | ASUS PRIME Z690-P | ASUS RTX 3080Ti | Kingston FURY DDR4 3600MHz 32GB | Cooler Master ML240L | Cooler Master MWE Gold 850W | Acer Predator XB271HU | Corsair Virtuoso | Logitech Superlight X PRO

Permalänk
Medlem

behöver lite tips till min priv server, hur ökar jag på fordons spawn å vilken typ? samt liv för spelare osv? items droprate osv?

EDIT: trotts att det är en priv server har jag köpt nycklar, så den är inte "cracked"

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Tjenare , Jag har nyss börjat spela på servern och det är absolut den bästa jag har spelat på . Första dagen hittade jag en super schyst Kille som jag fick en lift upp till ne airfield .... Men nu ska jag komma till saken ? Varför finns det ingen map marker ? . Och går det kanske att fixa en ? För Jag har varit på ungefär 4 supermarkets och sen när jag äntligen hittade en map så var det ingen marker ?
Så Jag ber dig admin snälla fixa en map marker ? . Please

Och går det att få fram en debug monitor också ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Tjenare , Jag har nyss börjat spela på servern och det är absolut den bästa jag har spelat på . Första dagen hittade jag en super schyst Kille som jag fick en lift upp till ne airfield .... Men nu ska jag komma till saken ? Varför finns det ingen map marker ? . Och går det kanske att fixa en ? För Jag har varit på ungefär 4 supermarkets och sen när jag äntligen hittade en map så var det ingen marker ?
Så Jag ber dig admin snälla fixa en map marker ? . Please

Och går det att få fram en debug monitor också ?

Map marker?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Map marker?

Antar att du menar så du ser vart du är på kartan?

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarl:

Antar att du menar så du ser vart du är på kartan?

Ja exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarl:

Antar att du menar så du ser vart du är på kartan?

Ah... Nu känner jag mig rätt slö i planeten

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hallå!
Jag(Redhawk) och en polare(Karibia) låg på taket på den factory som ligger mellan Orlovets och Polana, kollandes mot Orlovets.
En GAZ dyker upp i horisonten och vi(som båda besitter anti-materiell rifles) börja bekämpa bilen och två stycken i bilen dör([A-T] Simmar och Loofi).
GAZen försvinner därefter spårlöst och kropparna efter de döda ligger inte på marken.
Ett par sekunder efter ringer jag en annan polare, Nix3r(som sitter i bilen), och han säger att de befinner sig 191m utanför Polana.
Jag och Karibia blir väldigt förvånade och undrar vad som hänt. Bilen har "teleporterats" någonstans mellan 7 och 800 meter(från factory till strax utanför Polona).
Detta skedde runt 20:30.

Finns det någonting som admin/ägare på denna server kan se i loggen. Positioner på spelare/bilar osv.
Jag vet själv inte vad man kan se i loggarna men det hade varit kul om admin kollade upp vad som kan ha hänt.

Visa signatur

HP 23xi x2 | Intel i5 2500K@4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS GTX770 DirectCU II
ADATA SP900 256GB SSD | Corsair Force 3 128GB SSD | Samsung 840-Series 120GB SSD
Corsair DDR3 1333MHz 3x4GB RAM | Fractal Design Define R3 | Fractal Design R3 Newton 600W

Permalänk
Medlem

Se så roligt man kan ha på SE1911!

Efter ca 6-7h konstant spelande så slutar dagen på NWAF med ett "klassfoto" framför våra fynd.

I bilderna:
[KustbevakarN]Moowglie
[SIS]CaptainCarl
fantabulous
Rippen

Bakom kameran:
[KustbevakarN]Jomoteph

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | Intel i9-12900K | ASUS PRIME Z690-P | ASUS RTX 3080Ti | Kingston FURY DDR4 3600MHz 32GB | Cooler Master ML240L | Cooler Master MWE Gold 850W | Acer Predator XB271HU | Corsair Virtuoso | Logitech Superlight X PRO

Permalänk
Medlem

Som sagt vi var en 4-5 spelare som spelade på servern men efter att han gjort det så uppenbart att han fuskar (A-T Caramintz) så slutar vi nu spela där först det med att han telepoterar sina fordon, sen att han när jag blivit buggad i marken efter att mitt internet crasha när jag körde bil och sitter fast och inte kan göra ett skit kommer han och hans gäng på 12 åringar fram och dödar mig.

Och även att han skyller teleporten på Dsync när vi har en person som sitter i bilen och såg allting + att jag har spelat dayz i fan 6 månader och sånna dsync's finns inte.

Skiter fullständigt i att jag dog själva grejjen är att han utnyttjar sin makt så in i helvete när han även ger en varning till mig när hans kompis sitter och käftar och jag säger ''Håll käften dumhuvud'' då får jag en varning för personangrepp.

Men ja tack till er som gjorde servern värd att spela på och när det kommer någon ny med aktiv admin som inte prioriterar sina vänner utan faktiskt ser till att alla som spelar där har samma rättigheter kan ni gärna skriva något i PM eller starta en ny tråd.

Hade bra alla /Karibia

Permalänk
Medlem

Det borde finnas fler aktiva admins som kan se loggar och göra rollbacks på servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jomoteph:

Se så roligt man kan ha på SE1911!

Efter ca 6-7h konstant spelande så slutar dagen på NWAF med ett "klassfoto" framför våra fynd.

I bilderna:
[KustbevakarN]Moowglie
[SIS]CaptainCarl
fantabulous
Rippen

Bakom kameran:
[KustbevakarN]Jomoteph

http://i.imgur.com/hj7fB.jpg

http://i.imgur.com/GKVDi.jpg

http://i.imgur.com/MDOL1.jpg

Vi hade också en heli men det var någon idiot som lyfte fast det var typ 2 droppar fuel och sen störtade den Och jag bröt benen sen övergav dom mig där

Det var A-T Clanen . From now on , I hate them

Permalänk
Skrivet av Jomoteph:

Se så roligt man kan ha på SE1911!

Efter ca 6-7h konstant spelande så slutar dagen på NWAF med ett "klassfoto" framför våra fynd.

I bilderna:
[KustbevakarN]Moowglie
[SIS]CaptainCarl
fantabulous
Rippen

Bakom kameran:
[KustbevakarN]Jomoteph

http://i.imgur.com/hj7fB.jpg

http://i.imgur.com/GKVDi.jpg

http://i.imgur.com/MDOL1.jpg

Vackra bilder, episkt att jag fann ett plan vi kunde leka lite med !! Snyggt jobbat people.

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk

Finfina bilder det där! Det var en jäkligt bra natt igår, kul också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Tjenare , Jag har nyss börjat spela på servern och det är absolut den bästa jag har spelat på . Första dagen hittade jag en super schyst Kille som jag fick en lift upp till ne airfield .... Men nu ska jag komma till saken ? Varför finns det ingen map marker ? . Och går det kanske att fixa en ? För Jag har varit på ungefär 4 supermarkets och sen när jag äntligen hittade en map så var det ingen marker ?
Så Jag ber dig admin snälla fixa en map marker ? . Please

Och går det att få fram en debug monitor också ?

map marker är för dem som inte kan navigera / orientera jag brukar köra med en karta från nätet på en av skrämarna å spelet på den andra av 3 skärmar för att hålla koll på min orientering / navigering i spelet

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zainco:

Som sagt vi var en 4-5 spelare som spelade på servern men efter att han gjort det så uppenbart att han fuskar (A-T Caramintz) så slutar vi nu spela där först det med att han telepoterar sina fordon, sen att han när jag blivit buggad i marken efter att mitt internet crasha när jag körde bil och sitter fast och inte kan göra ett skit kommer han och hans gäng på 12 åringar fram och dödar mig.

Och även att han skyller teleporten på Dsync när vi har en person som sitter i bilen och såg allting + att jag har spelat dayz i fan 6 månader och sånna dsync's finns inte.

Skiter fullständigt i att jag dog själva grejjen är att han utnyttjar sin makt så in i helvete när han även ger en varning till mig när hans kompis sitter och käftar och jag säger ''Håll käften dumhuvud'' då får jag en varning för personangrepp.

Men ja tack till er som gjorde servern värd att spela på och när det kommer någon ny med aktiv admin som inte prioriterar sina vänner utan faktiskt ser till att alla som spelar där har samma rättigheter kan ni gärna skriva något i PM eller starta en ny tråd.

Hade bra alla /Karibia

Nu tycker jag att du är lite väl hatisk. Du vet mycket väl att det inte finns några sådana teleportfusk som du yrar om. DayZ är i utvecklingsstadiet fortfarande och om du inte klarar av lite dsync och buggar utan att flippa ur gör du helt rätt i att sluta spela tills det är mer buggfritt men du ska inte börja hata på andra spelare för det.

Det var jag som sköt dig när du satt på grusvägen btw, du kanske tyckte att jag skulle gå fram o hjälpa dig istället? Tyckte att några kulor i huvudet hjälpte dig tillräckligt.

Edit: Förresten så satt varken Cara eller jag i bilen som du fuskanklagar så jag vet inte hur du kan vara så säker på att Cara "fuskar".

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

map marker är för dem som inte kan navigera / orientera jag brukar köra med en karta från nätet på en av skrämarna å spelet på den andra av 3 skärmar för att hålla koll på min orientering / navigering i spelet

Jamen för dom som inte har två skärmar att titta på utan måste stänga ner spelet hela tiden ? . Och nog fasen kan jag navigera men det blir ju bara så jävla jobbigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Jamen för dom som inte har två skärmar att titta på utan måste stänga ner spelet hela tiden ? . Och nog fasen kan jag navigera men det blir ju bara så jävla jobbigt

Du är medveten om att waypoints är aktiverat? Kan ju inte bli enklare att navigera med det påslaget men du vill alltså se dig själv som en blå prick på kartan?

Jag tycker personligen att waypoints är för mycket eftersom GPS:en tappar i värde och det blir omöjligt att gå vilse

Visa signatur

Слава Україні!