Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nVIDIA:

En följdfråga, hur tar man bort kontot? sökt som en galning utan framsteg

Inställningar > Epost+Konton > Håll in på det kontot du vill ta bort, välj Ta bort.

Permalänk
Medlem

Stämmer det att Google nu blockerar Maps för Microsoft? http://www.wpcentral.com/google-now-blocking-windows-phone-us...

Funkar inte för mig iaf: http://maps.google.com

Alltså, om detta stämmer så måste ju Google vara ett skämt?

Skrivet av crisscross:

Nu finns det en app där man kan ställa in vitbalansen (och en massa annat) manuellt, den heter proshot:
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/proshot/3d6a3d7e-...

Ah tack, Kan man filma med den också? Eller är det bara stillbilder?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Stämmer det att Google nu blockerar Maps för Microsoft? http://www.wpcentral.com/google-now-blocking-windows-phone-us...

Funkar inte för mig iaf: http://maps.google.com

Alltså, om detta stämmer så måste ju Google vara ett skämt?

Vet ej, men du har rätt i att Google är ett skämt. Ingen större förlust dock då Nokia Maps är så mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Vet ej, men du har rätt i att Google är ett skämt. Ingen större förlust dock då Nokia Maps är så mycket bättre.

The Verge skriver om detta också. Tydligen så stödjer inte IE WebKit? Men man ska tydligen ha kunnat använda Maps till en viss del ändå (men nu blir man bara skickad till m.google.com). Så något har ändrats.
http://www.theverge.com/2013/1/4/3836510/windows-phone-8-user...

Jo, jag använder också Nokia Maps, men alla har ju inte Lumia utan det finns ju HTC 8X och Samsung Ativ S och de lär ju påverkas av detta? Vilket påverkar WP8.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

The Verge skriver om detta också. Tydligen så stödjer inte IE WebKit? Men man ska tydligen ha kunnat använda Maps till en viss del ändå (men nu blir man bara skickad till m.google.com). Så något har ändrats.
http://www.theverge.com/2013/1/4/3836510/windows-phone-8-user...

Jo, jag använder också Nokia Maps, men alla har ju inte Lumia utan det finns ju HTC 8X och Samsung Ativ S och de lär ju påverkas av detta? Vilket påverkar WP8.

därför finns gmaps i wp-store! Den använder Googles kartor men är absolut inte så Bra som Nokia kartor är

google kan gå å ta sig någonstans.....@%?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

därför finns gmaps i wp-store! Den använder Googles kartor men är absolut inte så Bra som Nokia kartor är

google kan gå å ta sig någonstans.....@%?!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag väntar på att Microsoft ska släppa en YouTube-sajt snart. Och kriget kommer vara i full gång

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Destroyer har recenserat ett spel, kommer nog slå till när market funkar igen.
http://m.youtube.com/watch?v=OJTSRkR831U

Permalänk
Medlem

Ja ja tror att Nokia och Microsoftt kan få det svårt mot övriga marknaden

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan få tag på ett nytt unibody skal? Tappade min så att den blev väldigt kantstött. Från ca 1 meter.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Någon som vet var man kan få tag på ett nytt unibody skal? Tappade min så att den blev väldigt kantstött. Från ca 1 meter.

Detta borde ju finnas för försäljning inom en snar framtid. Vill själv gärna köpa cyan unibody

Permalänk
Medlem

Otterbox har ju skydd för 920.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Någon som vet var man kan få tag på ett nytt unibody skal? Tappade min så att den blev väldigt kantstött. Från ca 1 meter.

Tappade min med, från typ en armslängd, blev kantstött uppe i högra hörnet.. Fortfarande snyggare än alla min andra mobiler! Men ett nytt uni-body skulle inte va fel!

Permalänk
Skrivet av Sonoka:

Tappade min med, från typ en armslängd, blev kantstött uppe i högra hörnet.. Fortfarande snyggare än alla min andra mobiler! Men ett nytt uni-body skulle inte va fel!

Och min är skadad vid simluckan och någon liten repa på skärmen, men det dyker nog upp skal på Ebay snart. Byter hellre unibodyskal än fördärvar telefonens utseende med ett extra skal.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Pratade med Nokia supporten igår angående de frusna/konstiga pixlarna på mörkerbilder, varpå dem inte hade något direkt svar förutom att dem inte var döda och problemet skulle förhoppningsvis fixas i uppdateringen.
Och angående uppdateringen så kunde dem inte säga när den skulle komma, men den personen jag pratade med sa att det inte skulle dröja länge eftersom den har rullats ut i vissa ställen som t.ex. USA.
Så för er som inte vill flasha själva så bör ni inte behöva vänta så länge

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Ha syatemåterställt tele, fick fram 2 gugghjul, men mailen värkar fortfarande inte fungera som det skall, den synkar så mycket så tele blir varm på baksidan, tvungen att stänga av data trafiken manuellt för att stänga av synkandet, o ytterligare problem värkar vara att jag inte ser några updates på app store, har jag fått dem största buggarna i och med uppgradering av telefonen?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av Maysay:

The Verge skriver om detta också. Tydligen så stödjer inte IE WebKit? Men man ska tydligen ha kunnat använda Maps till en viss del ändå (men nu blir man bara skickad till m.google.com). Så något har ändrats.
http://www.theverge.com/2013/1/4/3836510/windows-phone-8-user...

Jo, jag använder också Nokia Maps, men alla har ju inte Lumia utan det finns ju HTC 8X och Samsung Ativ S och de lär ju påverkas av detta? Vilket påverkar WP8.

Har inget med webkit att göra, google maps funkar utmärkt med IE på datorn, utan webkit. Dessutom finns flera som testat ändrat browser id och bara stavat fel med en bokstav och då funkar det. Det är alltså mycket medvetet från google och härmed är jag med i bojkotten och avlägsnar så mycket google jag kan från alla mina enheter...

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Stämmer det att Google nu blockerar Maps för Microsoft? http://www.wpcentral.com/google-now-blocking-windows-phone-us...

Funkar inte för mig iaf: http://maps.google.com

Alltså, om detta stämmer så måste ju Google vara ett skämt?

Ah tack, Kan man filma med den också? Eller är det bara stillbilder?

Nej tyvärr, glömde att du sökte gör video, däremot är det en mycket kompetent app för foto om man vill ha lite mer kontroll. Den integrerar fint i lenses.

Permalänk
Medlem

Går inte att ansluta till dub-m.hotmail.com försök igen senare , är servern nere eller har min tele fått fnatt?

edit: testade att synka ett annat konto, blir i detta fallet hotmail2 konto på telefonen o det gick utan problem. Hur kommer det sig att mitt "riktiga" konto inte funkar ? Får snart spader..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Går inte att ansluta till dub-m.hotmail.com försök igen senare , är servern nere eller har min tele fått fnatt?

inga problem för mig så servern är nog inte nere! Din lur har nog fått fnatt...

Permalänk
Medlem

Märklig iakttagelse,jag kollade runt lite och såg att man kan blockera Nokia drive och få bättre batteritid. Nu är inte mitt batteri alls dåligt, ganska hyfsad tid men tänkte testa iallafall. Halverad batteritid blev resultatet!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Fattar inte varför folk skriver omdömen i WP store på engelska?
våran version av WP store är den svenska!! Alltså det är bara folk i Sverige som kan läsa omdömena där!!
folk är bra blåsta alltså!!

Permalänk
Medlem

Har en teori om det med batteri och Drive,tror att Nokia har bättre sätt att utnyttja positionering än tredjeparts appar,och med drive igång så gick förbrukningen ner igen.

Skickades från m.sweclockers.comOm andra appar som behöver positionering använder data från drive alltså

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Jag väntar på att Microsoft ska släppa en YouTube-sajt snart. Och kriget kommer vara i full gång

Google agerar väldigt märkligt måste jag säga. Tidigare så man ju satsat på att vara störst och först överallt för att tränga undan konkurrenterna. Man var t.ex. väldigt tidig med appar till Ios och har även släppt alla sina program till OSX.

Detta är livsfarligt för dem. Att vägra göra en youtube-app och ta bort möjligheten att synka kalender etc. mot deras tjänster kommer bara att leda till att folk går över till andra leverantörer. WP kommer att etablera sig. Det kan inte Google stoppa. Däremot kan man stopppa etablering av video, mail och kalendertjänster.

Permalänk

Jag ska snart beställa en lumia genom telias mecenaterbjudande men undrar över leveranstid. Om man läser på sidan man länkas till genom mecenat så är lagerstatusen röd(slut) på alla färger och det står ingenting om när den kan tänkas komma in igen. Om man däremot kollar på telias hemsida och ska beställa så finns inte den röda och den vita utan bara gul och svart där den svarta finns inne och den gula beräknas levereras i slutet på januari.

Är det så att de har separata lager för mecenaterbjudandet och sin vanliga butik eller har de bara inte ändrat något?

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Jag ska snart beställa en lumia genom telias mecenaterbjudande men undrar över leveranstid. Om man läser på sidan man länkas till genom mecenat så är lagerstatusen röd(slut) på alla färger och det står ingenting om när den kan tänkas komma in igen. Om man däremot kollar på telias hemsida och ska beställa så finns inte den röda och den vita utan bara gul och svart där den svarta finns inne och den gula beräknas levereras i slutet på januari.

Är det så att de har separata lager för mecenaterbjudandet och sin vanliga butik eller har de bara inte ändrat något?

Det där får du nog fråga Telia om, men gissningsvis kommer Gul vara lite lurig att få tag på, vill du ha den snabbt bör du satsa på svart.

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Har en teori om det med batteri och Drive,tror att Nokia har bättre sätt att utnyttja positionering än tredjeparts appar,och med drive igång så gick förbrukningen ner igen.

Skickades från m.sweclockers.comOm andra appar som behöver positionering använder data från drive alltså

Har en lite märklig bugg med drive. Tilen är helt tom, bara en fyrkant...

Permalänk

Bästa livescore appen för fotboll?? Saknar iphonen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har köpt en röd från elgiganten och det som stör mig något enormt är att vissa saker står på norska trots att jag har ändrat till svenska som språk. Någon som vet vad det kan bero på? Sen också att jag inte kan surfa för att jag inte kan få några inställningar från tele2. Har ringt till deras serviceavdelning typ 5 gånger utan att få något sms. Sedan ber dem mig skicka hjälp till 333 och säger att de ringer upp inom 24 timmar. Inte ett skit har hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Jag ska snart beställa en lumia genom telias mecenaterbjudande men undrar över leveranstid. Om man läser på sidan man länkas till genom mecenat så är lagerstatusen röd(slut) på alla färger och det står ingenting om när den kan tänkas komma in igen. Om man däremot kollar på telias hemsida och ska beställa så finns inte den röda och den vita utan bara gul och svart där den svarta finns inne och den gula beräknas levereras i slutet på januari.

Är det så att de har separata lager för mecenaterbjudandet och sin vanliga butik eller har de bara inte ändrat något?

Jag har vart på Telia i Kungsbacka nu i ett par månader för att kräva att få veta ett leverans datum så att dom kan lägga undan den jag vill ha men nu TILLSLUT fick jag svaret "Vi kan inte lägga undan telefoner, vi kan inte enns beställa från Nokia. Vi har ingen aning när det kommer nya telefoner tyvärr" Då berättade jag om den stora batchen av telefoner som ryktas om att den skall anlända i Januari och svaret var då "Vi vet ingen ting tyvärr, vi får inget från Nokias lager just nu inte heller får vi veta något om förväntad leverans"

Klart att man blev lite sur men jag är glad att jag lyckades trycka ur dom sanningen tillslut! Dom vill helt enkelt inte förlora kunder... Jag tror inte dom har sparat telefoner för Mecenat men du skall nog se att om du beställer så får du nog din telefon inom 2-3 veckor efter dom då kommer från Telias lager och inte butiker!

EDIT: Detta svaret fick jag den 17 december

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Skrivet av aantzz:

Har köpt en röd från elgiganten och det som stör mig något enormt är att vissa saker står på norska trots att jag har ändrat till svenska som språk. Någon som vet vad det kan bero på? Sen också att jag inte kan surfa för att jag inte kan få några inställningar från tele2. Har ringt till deras serviceavdelning typ 5 gånger utan att få något sms. Sedan ber dem mig skicka hjälp till 333 och säger att de ringer upp inom 24 timmar. Inte ett skit har hänt.

Dt låter märkligt. Min är från elgiganten och jag kör min på engelska. Ingen norska här inte. Men testa att byta till engelska och sedan tillbaka till svenska igen.