Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jag beställde det tillsammans med en processor (i5 2550K), frakt kostade totalt 49 kr.

Oj OK. 29:- frakt brukar skickas som brev medans över är paket (egen erfarenhet). Verkar vara en miss på lagret där..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Nej. Grafikkortet ifråga var ett ganska litet kort, så även lådan var liten. Därför gick det ner i ett (stort) vadderad kuvert.

Ah okej.
Fick en mental bild av att grafikkortet låg helt löst i en ESD-påse i kuveret, men det var inte fullt så illa då. ^^
Nog med offtopic från mig nu, ska vara tyst.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Hejsan CDON,

Igår fick jag mitt grafikkort på posten av er. Ja, på posten. Ni hade postat mitt grafikkort i en vadderad påse som kom i brevlådan. Känns inte för mig som att en vadderad påse är tillräcklig säker för att skicka känslig elektronik i. Nu fungerade kortet iallafall, men kan ju vara bra för er att veta, kanske bör fundera över det där.

Kanske inte det mest önskvärda. Men nog ska väl grafikkortets originalkartong vara tillräcklig i sig för att slängas runt med i och med frakten till dig?
Det tror jag nog att de är byggda för.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av Proxann:

Posten levererar inte på röda dagar så förstår inte riktigt var du vill komma? Själv beställde jag den 27e från en annan butik som skickades den 28:e och kom fram idag.

Du kanske borde läsa inläggen innan du kommenterar. Cdon har alltså inte ens skickat iväg min order till posten efter 2st HELT NORMALA arbetsdagar, nästan alla internetbutiker lovar leverens SAMMA dag om man beställer innan kl10:00.

Med andra ord har CDON paketerat mina paket nu i 48 timmar, hoppas dom lägger ner en hel del extra varor då dom verkar jobba hårt med min order.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Hej!

Beställde en CPU samt moderkort förra veckan och idag kom CPU:n men inte Moderkortet. Moderkortet står fortfarande som packas. Är det slut eller? kan inte hitta något lagersaldo på er hemsida.
Artikelnr 5019011912
Mitt ordernr är 37047729.
Tacksam för svar.

Edit: fick precis mail att det var postat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onetreehill:

Nästan så att det är pinsamt att en order som är lagd 30/12 nu har stått som "varorna packas" i 2 dagar. Borde inte spela någon större roll att det varit röda dagar innan och att det kommit in mer beställningar än normalt, då ALLA andra butiker klarar av att trycka iväg sina ordrar på 1 dag ändå.

Låter konstigt ja.
Jag beställde den 2/1 kl 17 ungefär, fick mail på kvällen att det är "postat" kl 20.00, vet dock att cdon brukar säga det så hämtas det inte fören dagen efter.
Iaf så är det påväg och är hos mig imorgon.

Även ett paket beställdes den 30/12 och det fick jag igår.

Ingen av dessa var dock större orders utan 1 produkt per order.

Permalänk
Hedersmedlem

Inläggen ska följa våra trivselregler under §1 och vara utan svordomar eller andra otrevligheter.

*Inlägg med oacceptabelt språkbruk raderat.*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Många webbutiker har denna till lägre pris än hos er (både webhallen och Dustin säljer för 1290), går det att trycka ner priset något för denna utdöende produkt?

http://cdon.se/hemelektronik/d-link_boxee_box_dsm380_black-12...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Ni packade min laptop riktigt fattigt. Får hoppas den funkar imorron när jag startar den. Det kanske är standard när man får bärbara datorer levererade per post? Laptops kartongen inslagen i en kartong utan någon vaddering eller skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Ni packade min laptop riktigt fattigt. Får hoppas den funkar imorron när jag startar den. Det kanske är standard när man får bärbara datorer levererade per post? Laptops kartongen inslagen i en kartong utan någon vaddering eller skydd.

Oftast brukar Laptops originalkartongen räknas som tillräcklig för att skickas i, men det beror självklart på hur just din dators paket är utformat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av direktiv:

Ni packade min laptop riktigt fattigt. Får hoppas den funkar imorron när jag startar den. Det kanske är standard när man får bärbara datorer levererade per post? Laptops kartongen inslagen i en kartong utan någon vaddering eller skydd.

De två senaste bärbara datorerna jag köpt på nätet har varit packade så och det var från två andra företag så det verkar vara vanligt. Mina datorer klarade sig bra så jag antar att kartongerna är gjorda för att ge sig ut på egen hand i postgången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Oftast brukar Laptops originalkartongen räknas som tillräcklig för att skickas i, men det beror självklart på hur just din dators paket är utformat.

Har inte öppnat min kartong än för jag velar om jag ska ha datorn eller inte. Så får hoppas att den ligger skyddad i kartongen.

Permalänk

Kanske ska kolla direkt med CDON men tänkte fråga här om någon vet varför jag har en rad i min order där det står '**Missing**'. Varan jag beställde den 30/12 är nu slutsåld men när jag beställde den fanns den i lager. Förstår inte varför det fortfarande står att varorna packas...

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Varför en status dock är "Packas" i flera dagar, tja.. det får du ta med CDON. Kanske är lastbilarna fulla som hämtar allt och att de får ta det nästkommande dag? Eller så sätter de bara statusen "Packas" långt innan de egentligen packas.

Ingen vet.

Vadå ingen vet?
Det är ju välkänt här i tråden att dom ändrar status till packas väldigt fort (främst för att kund inte ska kunna ändra heller avbeställa sin order även om det tar 2 veckor till innan ordern verkligen packas) för att sen ändra detta till skickat lite när dom känner för det (vilket ibland kan vara ett par dagar efter kund har fått paketet).

Problemet med detta är ju att inget e-mail med info om att det skickats och kolli-id skickas ut förrens denna status ändras till skickat.
Med andra ord så kan man inte lita ett dugg på CDON´s status på deras hemsida och paketet kan mycket väll redan vara skickat bara det att dom inte uppdaterat sidan ännu.

Jag har endast fått detta mail och staus ändringen ändrad innan jag hämtat paketet på posten en gång (detta var i våras) av 8 och dessa har varit lagda under dom senaste 14mån och två av dom har varit i nov och dec i år.
Så med andra ord verkar det inte som något har förbättras trots att CDON lovat att titta på det i stort sett sen tråden startades.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Oj OK. 29:- frakt brukar skickas som brev medans över är paket (egen erfarenhet). Verkar vara en miss på lagret där..

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde minnen, kom också levererade i vadderad påse, och 49kr i frakt. samma med en AMD-propp som jag beställde innan jul. I vadderat kuvert, kartongen var lite rund i hörnorna om man säger så, men innehållet helt. Dock inte acceptabelt tycker jag att det är så dåligt packat för 49kr, om man jämför hur andra företag skickar motsvarande paket (Dustin, postpaket 59kr, kartong med stötdämpande papper/bubbelplast runt varan)

Ett minnespaket är ungefär lika stort som en DVD/BD-skiva, frakt för de är 29kr . Svårt att se varför det skulle vara 49kr frakt för minnena, då de levereras på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Hej, håller på att beställa komponenter och tänkte fråga ifall ni har detta i lager?

http://cdon.se/hemelektronik/evga_geforce_gtx_670_ftw_2gb_ddr...

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Oj OK. 29:- frakt brukar skickas som brev medans över är paket (egen erfarenhet). Verkar vara en miss på lagret där..

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, allt under 1000kr skickas som brev (om det går få ner i ett brev dvs), allt över paket.

Ett exempel.
Beställde tre (1+2) crucial v4 när de var ute för fel pris, en kom i brevlådan (ca 800kr), två kom som paket (ca 1600kr). SSD lådorna var istortsätt lika stora som cd-fodral och hade utan problem gått ner i en vaderad påse.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Leifson:

Hejsan CDON,

Igår fick jag mitt grafikkort på posten av er. Ja, på posten. Ni hade postat mitt grafikkort i en vadderad påse som kom i brevlådan. Känns inte för mig som att en vadderad påse är tillräcklig säker för att skicka känslig elektronik i. Nu fungerade kortet iallafall, men kan ju vara bra för er att veta, kanske bör fundera över det där.

Hej hej

Det ska originalförpackningen gott och väl klara.

MVH Josefin

Skrivet av Electrix:

Många webbutiker har denna till lägre pris än hos er (både webhallen och Dustin säljer för 1290), går det att trycka ner priset något för denna utdöende produkt?

http://cdon.se/hemelektronik/d-link_boxee_box_dsm380_black-12...

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Jag ber ansvarig kolla på det direkt.

MVH Josefin

Skrivet av direktiv:

Ni packade min laptop riktigt fattigt. Får hoppas den funkar imorron när jag startar den. Det kanske är standard när man får bärbara datorer levererade per post? Laptops kartongen inslagen i en kartong utan någon vaddering eller skydd.

Hej hej

Det är standardpackning för en laptop, originalkartongen ska klara det utan problem.

MVH Josefin

Skrivet av Heinkel92:

Kanske ska kolla direkt med CDON men tänkte fråga här om någon vet varför jag har en rad i min order där det står '**Missing**'. Varan jag beställde den 30/12 är nu slutsåld men när jag beställde den fanns den i lager. Förstår inte varför det fortfarande står att varorna packas...

Hej hej

PMa mig ditt ordernummer så kollar jag vad som händer.

MVH Josefin

Skrivet av grizzly666:

Vadå ingen vet?
Det är ju välkänt här i tråden att dom ändrar status till packas väldigt fort (främst för att kund inte ska kunna ändra heller avbeställa sin order även om det tar 2 veckor till innan ordern verkligen packas) för att sen ändra detta till skickat lite när dom känner för det (vilket ibland kan vara ett par dagar efter kund har fått paketet).

Problemet med detta är ju att inget e-mail med info om att det skickats och kolli-id skickas ut förrens denna status ändras till skickat.
Med andra ord så kan man inte lita ett dugg på CDON´s status på deras hemsida och paketet kan mycket väll redan vara skickat bara det att dom inte uppdaterat sidan ännu.

Jag har endast fått detta mail och staus ändringen ändrad innan jag hämtat paketet på posten en gång (detta var i våras) av 8 och dessa har varit lagda under dom senaste 14mån och två av dom har varit i nov och dec i år.
Så med andra ord verkar det inte som något har förbättras trots att CDON lovat att titta på det i stort sett sen tråden startades.

Hej hej

Som jag tidigare sagt är det ingen liten process att ändra detta för alla våra lager, men vi försöker definitivt komma på en vettig lösning.

MVH Josefin

Skrivet av Hotcpu6:

Beställde minnen, kom också levererade i vadderad påse, och 49kr i frakt. samma med en AMD-propp som jag beställde innan jul. I vadderat kuvert, kartongen var lite rund i hörnorna om man säger så, men innehållet helt. Dock inte acceptabelt tycker jag att det är så dåligt packat för 49kr, om man jämför hur andra företag skickar motsvarande paket (Dustin, postpaket 59kr, kartong med stötdämpande papper/bubbelplast runt varan)

Ett minnespaket är ungefär lika stort som en DVD/BD-skiva, frakt för de är 29kr . Svårt att se varför det skulle vara 49kr frakt för minnena, då de levereras på samma sätt.

Hej hej

Låter lite underligt att en AMD-processor kommer i vadderat kuvert, det är ju oftast en ganska stor kartong - jag checkar med lagret.

MVH Josefin

Skrivet av ml9l:

Hej, håller på att beställa komponenter och tänkte fråga ifall ni har detta i lager?

http://cdon.se/hemelektronik/evga_geforce_gtx_670_ftw_2gb_ddr...

Hej hej

Japp, finns i lager.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort 2012-12-28 från CDON.com. Under ordern står det fortfarande "Varorna packas", det har gått en vecka idag.
Igår bad jag dem att avbryta beställningen, alltså strunta i att skicka den.
Fick som svar att det gått för långt i deras system för att den ska kunna avbokas, jag ombads kvittera ut paketet och skicka tillbaka det, och sedan vänta 5 arbetsdagar för att få tillbaka pengarna.

Om ni nu haft en vecka på er att packa mitt stackars grafikkort men inte lyckats, är det då inte rimligt att man får avboka det, ni har ju inte ens skickat det!

Om dom nu trots allt skickar detta kortet är det verkligen det sista köpet man gör på CDON!
Är det inte längre Order i Helsingborg som sköter era leveranser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0nathan:

Beställde ett grafikkort 2012-12-28 från CDON.com. Under ordern står det fortfarande "Varorna packas", det har gått en vecka idag.
Igår bad jag dem att avbryta beställningen, alltså strunta i att skicka den.
Fick som svar att det gått för långt i deras system för att den ska kunna avbokas, jag ombads kvittera ut paketet och skicka tillbaka det, och sedan vänta 5 arbetsdagar för att få tillbaka pengarna.

Om ni nu haft en vecka på er att packa mitt stackars grafikkort men inte lyckats, är det då inte rimligt att man får avboka det, ni har ju inte ens skickat det!

Om dom nu trots allt skickar detta kortet är det verkligen det sista köpet man gör på CDON!
Är det inte längre Order i Helsingborg som sköter era leveranser?

Du ska absolut inte kvittera ut paketet innan du skickar tillbaka det. Säg till direkt på ditt utlämningsställe att det ska skickas tillbaks så slipper du bråka mer med det och de skickar det tillbaks direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Du ska absolut inte kvittera ut paketet innan du skickar tillbaka det. Säg till direkt på ditt utlämningsställe att det ska skickas tillbaks så slipper du bråka mer med det och de skickar det tillbaks direkt.

Mitt fel, de bad mig faktiskt göra precis som du säger. Jag som hade lite bråttom och var väldigt upprörd.
När man själv jobbar i en form av kundtjänst som faktiskt försöker göra kunden nöjd blir man väldigt upprörd när man möts av ett företag som CDON...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av j0nathan:

Mitt fel, de bad mig faktiskt göra precis som du säger. Jag som hade lite bråttom och var väldigt upprörd.
När man själv jobbar i en form av kundtjänst som faktiskt försöker göra kunden nöjd blir man väldigt upprörd när man möts av ett företag som CDON...

Hej hej

Om du PMar mig ditt ordernummer så kan jag kolla vad som hänt.

Tänk dock på att 29-30 var vanlig helg, 31 var Nyårsafton samt 1 januari Nyårsdagen. Så beställde du den 28:e har det varit 2-3 arbetsdagar hittills - mitt i storhelgerna med mellandagsrea och köphysteri. Som sagt kollar jag gärna om du PMar mig ditt ordernummer.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känner mig uppriktigt sagt besviken över er nonchalans mot mig som kund. Ang. kontaktformuläret till kundtjänst. Ni nämner att ni garanterar svar inom 24 timmar. Nu har det gått över fyra arbetsdagar (inne på femte) utan någon respons på mitt ärende. Detta trots att jag varit i kontakt med er chat och försökt finna en lösning på detta. Till svar fick jag att ärendet (som inte kunde lösas via chatfunktionen) tyvärr blivit bortglömt men att det nu skulle prioriteras. Det enda jag möts av är tystnad. Skulle vara tacksam om någon ansvarig tog kontakt med mig så att vi kan lösa detta.

Köpte mina två senaste datorer från er och ämnar köpa fler av er i framtiden, då därför känns det märkligt att jag inte får något gehör gällande detta problem (även det ett datorköp).

Ärendenr:
2E1F2FC09A

Tack på förhand.

Mvh:
Thomas

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gemini__:

Känner mig uppriktigt sagt besviken över er nonchalans mot mig som kund. Ang. kontaktformuläret till kundtjänst. Ni nämner att ni garanterar svar inom 24 timmar. Nu har det gått över fyra arbetsdagar (inne på femte) utan någon respons på mitt ärende. Detta trots att jag varit i kontakt med er chat och försökt finna en lösning på detta. Till svar fick jag att ärendet (som inte kunde lösas via chatfunktionen) tyvärr blivit bortglömt men att det nu skulle prioriteras. Det enda jag möts av är tystnad. Skulle vara tacksam om någon ansvarig tog kontakt med mig så att vi kan lösa detta.

Köpte mina två senaste datorer från er och ämnar köpa fler av er i framtiden, då därför känns det märkligt att jag inte får något gehör gällande detta problem (även det ett datorköp).

Ärendenr:
2E1F2FC09A

Tack på förhand.

Mvh:
Thomas

Hej hej

Vill börja med att be om ursäkt att vi inte tagit tag i ditt ärende tidigare.
Har bett att få ditt ärende löst omedelbart och du borde alltså höra från oss under dagen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för snabb respons här i tråden iaf.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Mvh:
Thomas

Permalänk
Medlem

Måste bara beundra Josefin för de grymma jobb hon lägger ner här på Swec!
Själv har jag aldrig haft några problem med mina ordrar hos CDON. (runt 20st ordrar sedan 2år tillbaka.)

Dock är de en sak som jag är lite fundersam över och det är era filter och möjlighet till sortering på vissa produkter.
Till exempel om man ska kolla efter en laptop i storleken 15" då kommer de fram;
50st olika laptops till syntes helt osorterat. Det går inte heller att sortera, filtrera eller ändra listtyp på något vis.

Men sedan om man till exempel kollar efter skärmar så kan man filtrera på både storlek och tillverkare(dock inte båda samtidigt, vilket också är synd)
och efter de sortera på pris, mest sålda, titel, mm.
Samt att det går att ändra listan om man vill se den som text eller bilder och hur många produkter man vill se per sida.

Är detta något som kommer bli bättre med tiden? eller finns de någon anledning till att det är såhär?

Sedan så tycker jag att ni har en del oordning på många produktnamn, till exempel på skärmar så ser de mer städat ut om alla har samma upplägg på produktnamnet.
Tex. "Tillverkare modellnamn storlek paneltyp" möjligen lägga till uppdateringsfrekvens om den är högre än normalt.
ASUS 27" VG278HE LED 144Hz Denna har ju ett bra namn.
26-30inch Philips 273E3QHSB/00 1920 x 1080 FullHD 6 ms HDMI DVI-D VGA högtalare medans denna har ett mindre bra namn.

Jag skriver inte detta för att klaga utan för att påpeka att detta gör de väldigt svårt(iaf för mig) att köpa vissa saker hos er om man inte redan innan vet exakt vad det är man skall ha.
Annars är ja riktigt nöjd med CDON och har aldrig haft några som helst problem

Mvh Mathias

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem

En sak jag saknar är att man kan dra tillbaka sina order/avbeställa från sitt konto. Nu måste man maila er och fast jag avbeställde en order 10 sekunder efter jag lagt den så var det tydligen för sent och den hade redan blivit skickad. Varför har ni inte ett bättre system för detta?

Permalänk
Medlem

Om kundtjänst säger att de har "lagt upp en ny beställning" till mig, hur hittar jag denna och hur betalar jag? :s

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gemini__:

Tack för snabb respons här i tråden iaf.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Mvh:
Thomas

Hej hej

Tack detsamma!

MVH Josefin

Skrivet av matte.90:

Måste bara beundra Josefin för de grymma jobb hon lägger ner här på Swec!
Själv har jag aldrig haft några problem med mina ordrar hos CDON. (runt 20st ordrar sedan 2år tillbaka.)

Dock är de en sak som jag är lite fundersam över och det är era filter och möjlighet till sortering på vissa produkter.
Till exempel om man ska kolla efter en laptop i storleken 15" då kommer de fram;
50st olika laptops till syntes helt osorterat. Det går inte heller att sortera, filtrera eller ändra listtyp på något vis.

Men sedan om man till exempel kollar efter skärmar så kan man filtrera på både storlek och tillverkare(dock inte båda samtidigt, vilket också är synd)
och efter de sortera på pris, mest sålda, titel, mm.
Samt att det går att ändra listan om man vill se den som text eller bilder och hur många produkter man vill se per sida.

Är detta något som kommer bli bättre med tiden? eller finns de någon anledning till att det är såhär?

Sedan så tycker jag att ni har en del oordning på många produktnamn, till exempel på skärmar så ser de mer städat ut om alla har samma upplägg på produktnamnet.
Tex. "Tillverkare modellnamn storlek paneltyp" möjligen lägga till uppdateringsfrekvens om den är högre än normalt.
ASUS 27" VG278HE LED 144Hz Denna har ju ett bra namn.
26-30inch Philips 273E3QHSB/00 1920 x 1080 FullHD 6 ms HDMI DVI-D VGA högtalare medans denna har ett mindre bra namn.

Jag skriver inte detta för att klaga utan för att påpeka att detta gör de väldigt svårt(iaf för mig) att köpa vissa saker hos er om man inte redan innan vet exakt vad det är man skall ha.
Annars är ja riktigt nöjd med CDON och har aldrig haft några som helst problem

Mvh Mathias

Hej hej

Angående filtreringen så håller jag med om att den är rätt klumpigt uppbyggt i dagsläget för just datorer och datordelar. Vi kommer så småningom att köpa in våra specar från ett externt företag likt de flesta andra återförsäljarna och distributörerna redan gör idag. Tillsammans med den implementeringen kommer även en bättre filterfunktion att utvecklas. Personligen ser jag veeeerkligen fram emot det då jag är helt säker på att det kommer att underlätta en hel massa för våra kunder (och mig själv, hehe).
Under just bärbara har vi faktiskt tidigare haft samma filtrering/menysystem som under skärmar, osäker på varför det plockats bort. Jag kollar med ansvarig om varför och ifall vi kan få tillbaka den tills vidare.
Har också vidarebefordrat din kommentar på namn till skärmansvarig. Även där håller jag helt och hållet med dig, det är viktigt att få det enhetligt för att hitta. Jag försöker själv reda ut just den biten på komponenter sen en tid tillbaka, men det ligger som ett sidoprojekt när det blir en stund över. =/

Konstruktiv kritik uppskattas alltid, stort tack!

MVH Josefin

Skrivet av direktiv:

En sak jag saknar är att man kan dra tillbaka sina order/avbeställa från sitt konto. Nu måste man maila er och fast jag avbeställde en order 10 sekunder efter jag lagt den så var det tydligen för sent och den hade redan blivit skickad. Varför har ni inte ett bättre system för detta?

Hej hej

Förstår att det kan vara frustrerande, särskilt om man mailat preciiiis efter man lagt beställningen och det tar några timmar innan någon kollar på mailet och då är det försent. Funktionen är åtminstone uppe för diskussion internt här, men vi har en del andra projekt som prioriteras.

MVH Josefin

Skrivet av Triffid:

Om kundtjänst säger att de har "lagt upp en ny beställning" till mig, hur hittar jag denna och hur betalar jag? :s

Hej hej

När kundtjänst gör något manuellt i vårt system - ändrar i ordrar eller lägger upp nya ordrar, så speglas det inte upp under Mina Sidor. Under all kritik i min mening, det bör såklart synas även där, men precis som med funktionen att avbeställa så ligger det uppe för diskussion.
Du bör åtminstone få en orderbekräftelse i mailen, har du inte fått det så skicka mig ett PM med ditt kundnummer så fixar jag fram ordernummer åt dig.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Josefine, skulle du kunna titta hur det går med service ED9F6DE224 ?

Edit; Fick precis svar

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME