Permalänk

vilken laptop

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153290-samsung_np700g...

eller

http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=MBG2JMX#pro...

jag vill köpa y500 men när den har 2 stycken gpus så får man varm luft på handen vid höger sida

ni kan gärna rekommendera en annan laptop om ni vill

Permalänk

hm skulle inte sweclockers va sveriges största data site?

Permalänk
Medlem

Det är den också men när det kommer så många köpråds trådar per dag vill alla gärna ha lite information att går efter för att ge dig bra svar...

T.ex

Användningsområden?
några speciella spel?
några andra speciella program som kräver mycket ram eller processor kraft?
max pris?
mer pengar på kvalitet och finish eller prestanda?
tyst, liten, lätt, smidig, stor, tung, klumpig?
spelar batteri tiden roll?
speciella krav på skärm?

OSV

all information du får med gör att du får större chans till svar och då också bra svar,

sen att y500'an skulle blåsa ut mer varmluft är nog inte en så big deal om det nu inte är riktigt varmluft då i princip alla datorer blåser ganska varm luft när dom "jobbar", sen att den varma luften far ut måste ju ses som bra

detta är ju dock bara vad jag tror har inte ens googlat på det men säger folk att dom har problem med att dom går för varma (blåser varmluft och går för varm är inte samma sak)

Permalänk
Skrivet av wannabemixer:

hm skulle inte sweclockers va sveriges största data site?

Jo, men en del kanske ligger och är bakfulla?

Men samsung datorn är prisvärd enligt mig. Dock så skulle jag kolla på pc konsultens datorer med HD7970M. Ett riktigt bra kort!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av wannabemixer:

hm skulle inte sweclockers va sveriges största data site?

Sen så finns det även en sök funktion där man kan hitta massor av nyttig information i olika trådar. T.ex bästa datorerna för x pengar och x användningsområde.
Folk har blivit så jäkla lata och orkar inte söka information själva.... Därför orkar inte folk när det är sådana här frågor

Permalänk
Skrivet av thexps:

Sen så finns det även en sök funktion där man kan hitta massor av nyttig information i olika trådar. T.ex bästa datorerna för x pengar och x användningsområde.
Folk har blivit så jäkla lata och orkar inte söka information själva.... Därför orkar inte folk när det är sådana här frågor

okej men då kan dom ju stänga hela forumet

Permalänk
Skrivet av wannabemixer:

okej men då kan dom ju stänga hela forumet

Varför då? Ifall inte ens fråga har ställts så kan man göra en tråd o diskutera ämnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming