Permalänk
Avstängd

TVn går inte igång ibland

Halloj alla! Köpte en ny TV för 1 månad sen och sen dess så har det varit till och från att man inte kan stänga på den så man måste dra ut elsladden och sätta in den igen för att det ska funka. Kan tänka mig att det är någon slags funktion i TVn som slår emot eller blir det bara att skicka in den och få den fixad alternativt få en ny?

Detta är TVn : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=991369

Tack för att ni läste och gott nytt år på er!//ErrorlessMilk

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Avstängd

skulle höra av dig till återförsäljaren.

Permalänk

Definitivt garantiärende, kontakta butiken du köpte den hos. Kan handla om dålig kvalitet hos en eller fler komponenter, det händer oftare än man tror.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaos_maniac:

Definitivt garantiärende, kontakta butiken du köpte den hos. Kan handla om dålig kvalitet hos en eller fler komponenter, det händer oftare än man tror.

Har en likadan, problemet med min är att den startar sig självt då och då!

Permalänk

Om TV:n har vart på standby och går inte att starta så kan man behöva uppdatera mjukvaran. Jag lagar bara Philips apparater, men det brukar vara mjukvaran som buggar. Den senaste version går oftast hitta på deras hemsida eller om den har en inbyggd uppdatering.

Om inte det funkar så är det bara att lämna de på reparation. Alltså kontakta återförsäljaren.

Skrivet av Fåtölj:

Har en likadan, problemet med min är att den startar sig självt då och då!

Det kan hända om man har någon automatisk uppdatering på TV:n, då den inbyggda klockan startar TV:n för att uppdatera, eller att du tänder en lampa som stör IR mottagaren och TV:n startas.

Permalänk

Förmodligen inköpt hos Netonnet eller Siba. Deras Andersson-produkter brukar vara prisvärda men av ganska dålig kvalitet. Men som Alle och chaos skriver så är det ett solklart garantiärende

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Avstängd

Okey, det ser ut som om jag får gå tillbaka till Siba o be dem kolla på den! Tack så mycket för alla snabba svar!

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M