Hellfirering roll-bugg!?

Permalänk
Medlem

Hellfirering roll-bugg!?

Hej,

Har craftat 2st. hellfireringar med identiska magical properties. Någon som upplevt att det rollat samma!?
Tycker det är sjukt olyckligt i så fall och risken för detta borde vara minimal om det inte är någon bugg..

Första ringen rollade:
strength -primary
vitality
intelligence
dext
poisen resistance.

Andra ringen rollade exakt samma!
någon som har synpunkter på detta?
Vill inte rolla en till ring om det ska hålla på så här. Tar ju ett tag att farma ihop till ringen trots allt...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

En kompis hade ungefär samma sak med drops, han fick 2 archon chests från samma monster, dem hade exakt samma stats. antagligen bara en bugg, det hände aldrig mer efter det.

Permalänk
Moderator
Moderator

Jay Wilson sayeth: 'Tis all random!"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jay Wilson sayeth: 'Tis all random!"

Bullshit!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Bullshit!

Rollade den samma typ av stat så är det helt klart random. Rollade den lika mycket av alla stat är det fortfarande bara random! Men jag tycker det är lite coolare då

Permalänk
Medlem

Litar inte på att det är random när det rollas identiska attribut...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är väl Diablo gudarna som vill straffa dig då

Permalänk
Medlem

Var det identiska stats eller bara samma typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Rollade den lika mycket av alla stat är det fortfarande bara random! Men jag tycker det är lite coolare då

Nja, teoretiskt kan det visserligen hända men sannolikheten för det är löjligt låg. Lite snabb överslagsräkning:

Hellfire Ring har 4 random affixes. Det finns 33 typer av affixes som ringar kan rolla. Att få 4 specifika är 33 choose 4 = 1/40920, så relativt sällsynt att ens få samma typer av affix. Om vi gör det enkelt för oss och säger att varje affix sedan kan ha 50 olika rolls (i praktiken har vissa affixes ett större och vissa ett mindre spann, men det blir besvärligt att räkna på det exakt) så får vi multiplicera med 50^4 vilket ger ungefär 1/250 miljarder. Mainstat-rollen på ringen kan sedan ha 31 olika rolls vilket ger ungefär 8 biljoner möjliga rolls, så det är nog ett rimligt antagande att det aldrig kommer att existera två exakt likadana Hellfire Rings av en slump.

Däremot kan två items som droppar efter varandra kan ha samma stats p.g.a. en bugg i spelets RNG-implementation, men det räknas inte. Det finns otaliga exempel på att detta har inträffat.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Jag fick crafta 9 stycken HF ringar till min DH innan jag blev nöjd med min, och dom har alla olika stats

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Xiqt-2845/hero/1092626