Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Sjukt bra editat som vanligt!

Du som har koll på Nokian rätt så bra, vad tror du att mitt lagg kan bero på? (om du trycker på t.ex. kontakter så flyter inte animationen snyggt utan det fps droppar lite då.

Du de vet i fan,
Har du många extremt stora foton på kontakterna? Synkar den med facebook?
Har du kollat på wpcentral? det forumet är ju world wide så nån till borde ha samma problem.

EDIT: Kul att du gilla filmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Extra mycket 3G

H = HDSPA = 3G Turbo

tack Nisse, vad står för 4G?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Du de vet i fan,
Har du många extremt stora foton på kontakterna? Synkar den med facebook?
Har du kollat på wpcentral? det forumet är ju world wide så nån till borde ha samma problem.

EDIT: Kul att du gilla filmen

Den synkar med facebook så jag har deras profilbilder.. Men det laggade ju inte förut och nu har den börjat helt plötsligt.. Ska kolla på wpcentral!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

tack Nisse, vad står för 4G?

Skickades från m.sweclockers.com

4 Generationens mobiltelefoni.

1G NMT Nordiskt mobiltelefonisystem
2G GSM
3G HSDPA upp till 14 mb/sek
4G ca 100 mb/sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigbandit:

Jag har själv råkat ut för det problemet du beskriver. Jag flashade om den och den funkar som vanligt igen.
Det finns en guide på wpcentral.
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Om du gör bestämmer dig för att göra det, läs då guiden noga innan.
Det behövs dessutom lite fler program än vad som nämns i guiden. OBS guiden är för USA Lumia. I Sverige heter den rm-821
Jag råkade ut för problem när jag skulle flasha luren då inte det gick att koppla ihop luren med datorn Windows 7, Den hittade inte drivrutinerna.
Som tur var har jag även en dator med Windows 8 och då funkade det utan problem. Ni andra som har flashat. Gjorde ni det genom W7?
Var era lurar brickade då? Tror att problemet med drivrutinerna inte funkar på windows 7 när luren har blivit brickad.

Håller på nu att ladda ner filerna, kommer jag nu få den senaste uppdateringen som de i staterna fick för någon vecka sedan? Jag valde nu att ladda ner
1232.2109.1242.1013
059Q9H5: RM-821_CV_Sweden_VAR244189_12421_002_01_Black
Har vara win7 starter på en dator och XP på en annan, hoppas att allt fungerar bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwecHobbit:

Pillade på 920 och 820 idag och kom fram till att de båda har lite för stor skärm FÖR MIG (!) , tyvärr

kan vara bra att poängtera

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

Håller på nu att ladda ner filerna, kommer jag nu få den senaste uppdateringen som de i staterna fick för någon vecka sedan? Jag valde nu att ladda ner
1232.2109.1242.1013
059Q9H5: RM-821_CV_Sweden_VAR244189_12421_002_01_Black
Har vara win7 starter på en dator och XP på en annan, hoppas att allt fungerar bara

Nej du kommer inte att få den senaste som i staterna. Den finns att ladda ner för EU men då får du inget 4G.

Jag körde på den svenska och den fungerar utmärkt.

Skulle vara bra om någon kan bekräfta om man får till det med drivrutinerna med Windows 7 med en brickad lur.

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

kan vara bra att poängtera

Ptja, ja...

Permalänk
Skrivet av TheSwecHobbit:

Pillade på 920 och 820 idag och kom fram till att de båda har lite för stor skärm, tyvärr

Då kanske en Lumia 620 med 3.8 tums skärm passar bättre?

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

Håller på nu att ladda ner filerna, kommer jag nu få den senaste uppdateringen som de i staterna fick för någon vecka sedan? Jag valde nu att ladda ner
1232.2109.1242.1013
059Q9H5: RM-821_CV_Sweden_VAR244189_12421_002_01_Black
Har vara win7 starter på en dator och XP på en annan, hoppas att allt fungerar bara

Det där är original-FW!! Det blir ingen skillnad om du flashar med den där. Portico har 1249 istället för 1242, finns ingen för de svenska modellerna än utan du måste i så fall flasha med någon annan...

Edit: Ah, såg att du bara skulle flasha om, då är det rätt...

Permalänk
Skrivet av stshn003:

Då kanske en Lumia 620 med 3.8 tums skärm passar bättre?

Vad kommer den kosta? den har väl samma processor och minne som 920? Vad är det för tradeoff man gör?

Permalänk

Tydligen ska denna ha 4G:
RM821_1232.5951.1249.1002_RETAIL_eu_belgium_464_02_120799_prd_signed
Edit: Bara för 1800 mhz tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiberg:

Är det någon som har problem med att ladda sin Lumia på den trådlösa plattan?

Min flickväns mobil dör nämligen när den laddas på sin Fatboy-kudde. Detta har inte varit ett problem innan hon började använda den.
Den går att starta genom att hålla in volym-knappen ner och Power-knappen.

Jobbigt när mobilen används som väckarklocka också.

Någon som upplever detta problem? Kanske till och med löst det?

Hej!

Jag har sett otaliga rapporter från andra som haft problem med den trådlösa laddningen och lösningen just nu tycks vara att stänga av det trådlösa nätet i telefonen...
källa: http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8/210618-bluetooth-...

Känns trist men förhoppningsvis kommer en fix inom kort.

/Per

Visa signatur

SG@, NL83O, SGT S 8.4 (T-705)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

4 Generationens mobiltelefoni.

1G NMT Nordiskt mobiltelefonisystem
2G GSM
3G HSDPA upp till 14 mb/sek
4G ca 100 mb/sek

Det var bättre än jag hoppades, som man frågar får man svar,, hm hrm om H är 3t då är 4g ,,,?

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

kom precis hem från resa utomlands, hav o bad. skippade canon-kameran för första gången. filmade o fotade med 920.
är helt nöjd med bilder o filmer. telefonen jobbade för fulla muggar hela dagen, gps, kartor, film, foto. inga som helst problem.

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Det var bättre än jag hoppades, som man frågar får man svar,, hm hrm om H är 3t då är 4g ,,,?

4G
Kolla här för WP7, är nog samma för WP8:
http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp7/basics/what-do-t...

Permalänk
Medlem

God kväll!
Hittar inte Risvalls firmware på NCS. Vilken rekommenderar ni? Jag har en vit (059R2B3). 4g är inte ett måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Drag and drop och sen kan du synka en WP8 med iTunes precis som en iPhone så du snabbt får över din "gamla" musik.

Lumian är fruktansvärt dålig när det gäller musiken. Jag kan föra över musiken men det går inte att göra spellistor på mobilen med låtarna. Du måste koppla in den med datorn men jag kan ändå inte göra spellistor. Sjukt dåligt och missnöjd med min Lumia, nog den sämsta telefonen jag haft. Batteriet är skit också fyi.

Permalänk
Skrivet av sodnik:

God kväll!
Hittar inte Risvalls firmware på NCS. Vilken rekommenderar ni? Jag har en vit (059R2B3). 4g är inte ett måste.

Den finns där: http://bayimg.com/kaHaFaAEp

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Var det den Rivall lade in? Passar den till 059R2B3? Har du testat att flasha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Lumian är fruktansvärt dålig när det gäller musiken. Jag kan föra över musiken men det går inte att göra spellistor på mobilen med låtarna. Du måste koppla in den med datorn men jag kan ändå inte göra spellistor. Sjukt dåligt och missnöjd med min Lumia, nog den sämsta telefonen jag haft. Batteriet är skit också fyi.

då har du lyckats komma till fel plattform, verkar inte som wp8 är något för dig. Men kul att du gjorde din röst hörd å hoppas bättre lycka nästa gång jag har däremot hittat rätt ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Lumian är fruktansvärt dålig när det gäller musiken. Jag kan föra över musiken men det går inte att göra spellistor på mobilen med låtarna. Du måste koppla in den med datorn men jag kan ändå inte göra spellistor. Sjukt dåligt och missnöjd med min Lumia, nog den sämsta telefonen jag haft. Batteriet är skit också fyi.

Skämtar du nu? Drag and drop medans du har den i datorn och göra en spellista? Visst vill man kunna göra en spellista utan att ha den inkopplad, men 1 minut extra när man skickar över låtarna är ingen fara. Om du nu är så missnöjd med din telefon så lämna tillbaka den

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av sodnik:

Var det den Rivall lade in? Passar den till 059R2B3? Har du testat att flasha?

Ja det var det, borde funka till din, jag har inte flashat för jag vill ha en som funkar med 4G, ska testa några varianter. Problemet är att jag måste åka en km för att testa 4G
Finns ju en variant till din också i NCS men folk har pratat om korrupta filer. Det kan ju vara fixat på NCS-servern iofs

Permalänk
Avstängd

Jag har en Galaxy S3 nu och vissa saker med den telefonen är ett rent helvete för mig. Kommer alltid åt volymknappen = tyst telefon och trotts avstängd "skaka, vifta, göra" funktion så händer det saker bara jag rör den. Är då 920 något för mig? Rejälare och trögare som inte hittar på massa djävulskap man inte vill att den ska göra?

Undanber mig råd om en gammal knapptelefon eftersom jag mest surfar med en mobil.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Skämtar du nu? Drag and drop medans du har den i datorn och göra en spellista? Visst vill man kunna göra en spellista utan att ha den inkopplad, men 1 minut extra när man skickar över låtarna är ingen fara. Om du nu är så missnöjd med din telefon så lämna tillbaka den

Jag skrev ju precis att jag INTE ens kunde göra spellistor när jag kopplar den till datorn?
Hur hade du tänkt jag ska kunna lämna tillbaka mobilen? Haha seriöst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Jag skrev ju precis att jag INTE ens kunde göra spellistor när jag kopplar den till datorn?
Hur hade du tänkt jag ska kunna lämna tillbaka mobilen? Haha seriöst..

Sök på hur du skapar spellistor.
Det går att göra

Permalänk
Skrivet av Cadoro:

Jag skrev ju precis att jag INTE ens kunde göra spellistor när jag kopplar den till datorn?
Hur hade du tänkt jag ska kunna lämna tillbaka mobilen? Haha seriöst..

Du klarar alltså inte av att högerklicka och välja "Skapa spelningslista"?
Skaffa en ny mus...

Permalänk
Medlem

Vad kör ni med för BT headset till 920, jag har testat med mitt MW600 som inte fungerar så bra. Har ett Nokia BH-111 det fungerar men har ett squmt fäste. Finns det liknande BT headset som fungerar bra med ljud och fäste?

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Läskigt att flasha.......... Efter femte försöket med kugghjul och omstarter börjar flashen, en varning om felaktig kod dyker upp. Svetten lackar men jag trycker "ja".
Det tar lite tid och när det är klart startar telefonen om några gånger och då tror jag att det är kört. Men tillslut startar den och nu börjar arbetet med språkpaket,kartor,foton musik mm... Telefonen tror att jag är en riktig cockneylirare.
Vad betyder L bredvid staplarna?, antar att det ska vara 4g. Jag har G, 3G och L men ingen inställning för annat är 2G och 3G.
Blir att pilla vidare ett tag. Vid en hardreset, får jag tillbaka förra fw då?

Permalänk
Medlem

Går inte bra med omflashningen Verkar som att inte datorn hittar lumian via usb. Finns det någon drivrutin till 920 som man kan ladda ner? har win 7 starter