Permalänk
Medlem

Har en rabattkod på 50kr över som jag inte kommer använda.
Kod: MAWMrFy11 gäller t o m 2013-01-31
Först till kvarn!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Sjuk sida. Avbeställde en order max 3 sekunder efter jag lagt den ändå var det för sent att annulera den enligt deras kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Till vilka grafik kort följer assasins creed 3 med till?? Köpte nyligen ett gigabyte gtx 660 ti oc, och i nuläget finns ingen info alls när man trycker in på artikeln...
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_660ti_oc_2gb_gddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-21349746

Kommer inte ihåg hur det stog när jag beställde mitt ex.. har för mig att jag läste nånstans att detta spel följde med alla grafikkort som såldes eller nåt i den stilen..... Ett tag var vel även borderlands 2 med? Om det inte skulle följa med vad gör då ett assasins creed 3 spel med på bilden på produkten man köper? Till vilka grafik kort följer spelet med och till vilka följer det inte med?

mvh

Permalänk
Medlem

Jag tror att någon på erat lager fick sin glögg spetsad i jul Beställde en USB Förlängningskabel men fick en antennsladd med posten. Tack för ett gott skratt! xD

Då den kostade så lite så orkar jag inte gå igenom allt besvär att skicka tillbaka sladden Kan nämna att jag beställt från CDON flera gånger tidigare och har aldrig varit några problem och era priser är oftast oslagbara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

http://i45.tinypic.com/2nuf44.png

Jag tror att någon på erat lager fick sin glögg spetsad i jul Beställde en USB Förlängningskabel men fick en antennsladd med posten. Tack för ett gott skratt! xD

Då den kostade så lite så orkar jag inte gå igenom allt besvär att skicka tillbaka sladden Kan nämna att jag beställt från CDON flera gånger tidigare och har aldrig varit några problem och era priser är oftast oslagbara

Härlig inställning, trots att du har rätt att klaga; till skillnad från vissa i den här tråden - riktiga gnällspikar.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_680_oc_2gb_...
detta för 3600 känns som en jäkligt bra deal, nära att man slår till nu. Finns det något bättre erbjudande på ett 680 där ute?

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_680_oc_2gb_...
detta för 3600 känns som en jäkligt bra deal, nära att man slår till nu. Finns det något bättre erbjudande på ett 680 där ute?

Står 4219 för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thexps:

Står 4219 för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Skriv in SWECDEC12 i kassan

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

http://i45.tinypic.com/2nuf44.png

Jag tror att någon på erat lager fick sin glögg spetsad i jul Beställde en USB Förlängningskabel men fick en antennsladd med posten. Tack för ett gott skratt! xD

Då den kostade så lite så orkar jag inte gå igenom allt besvär att skicka tillbaka sladden Kan nämna att jag beställt från CDON flera gånger tidigare och har aldrig varit några problem och era priser är oftast oslagbara

Måste ha varit samma person som skkikat mitt tangentbord och mus som 1a-klass varubrev... Ligger i malmö och statusen är att det bryter mot tjänstereglerna... fick dock mitt andra tangentbord idag, beställde båda i onsdags

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Skrivet av iReyich:

Härlig inställning, trots att du har rätt att klaga; till skillnad från vissa i den här tråden - riktiga gnällspikar.

Det finns verkligen inget som är värre ännu folk som inte "orkar" att klaga när företag har skött sig fel. Även om det rör sig om småpengar ska inte företag få bete sig hur fan de vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

För de som beställt filmer och spel från er där man kunnat kombinera fri frakt och 50 kr rabatt (där slutsumman blir 0 kr), kommer ni att stå för det och skicka vad som beställts?

Kan svara mig själv nu, fick ett mail idag där de hävdar att en eller flera varor blivit slutsålda.
Riktigt fult gjort av CDON och jag tror inte på att det blivit slutsålt då deras system är riggat så att det inte ska gå att beställa produkten om den blivit slutsåld och det var några dagar sedan beställningen gjordes.

Kan man ha rätt till ett s.k täckningsköp och få summan tillbaka från CDON?
https://lagen.nu/1990:932#P33S1

Citat:

Prisskillnad
33 § Har köpet hävts och köparen gjort ett täckningsköp till högre pris, omfattar skadeståndet ersättning för prisskillnaden mellan de båda köpen, om täckningsköpet gjorts med tillräcklig omsorg och inom skälig tid efter det att köpet hävdes. I annat fall omfattar, om gängse pris för en sådan vara som köpet avser vid tiden för hävningen överstiger priset enligt köpet, skadeståndet denna prisskillnad.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Någon som vet när denna rea slutar, den på 15%?

OCh nej, jag har inte lärt mig detta vid det här laget då jag aldrig har vetat att CDON kör med dessa reor varje månad tydligen :/

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Någon som vet när denna rea slutar, den på 15%?

OCh nej, jag har inte lärt mig detta vid det här laget då jag aldrig har vetat att CDON kör med dessa reor varje månad tydligen :/

Det står ju på rabattsidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Det står ju på rabattsidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jäklar, missade det. Till 31:a alltså.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Kan svara mig själv nu, fick ett mail idag där de hävdar att en eller flera varor blivit slutsålda.
Riktigt fult gjort av CDON och jag tror inte på att det blivit slutsålt då deras system är riggat så att det inte ska gå att beställa produkten om den blivit slutsåld och det var några dagar sedan beställningen gjordes.

Kan man ha rätt till ett s.k täckningsköp och få summan tillbaka från CDON?
https://lagen.nu/1990:932#P33S1

Hoppas verkligen de inte skickar ut några spel gratis till folk som utnyttjar ett uppenbart fel i deras system. Du har inte rätt till något heller med tanke på att 0kr inte kan ses som ett rimligt pris (speciellt med tanke på att det inkluderade frakt).

för övrigt, är det någon som kunnat chatta med dem idag eller igår? har inte sett röken av knappen ens

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Hoppas verkligen de inte skickar ut några spel gratis till folk som utnyttjar ett uppenbart fel i deras system. Du har inte rätt till något heller med tanke på att 0kr inte kan ses som ett rimligt pris (speciellt med tanke på att det inkluderade frakt).

för övrigt, är det någon som kunnat chatta med dem idag eller igår? har inte sett röken av knappen ens

Tjejen har försökt få tag på dem också men chatten har inte varit tillgänglig en enda gång igår eller idag..

Antagligen personalbrist och därför bara kör genom "ärende"..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Hoppas verkligen de inte skickar ut några spel gratis till folk som utnyttjar ett uppenbart fel i deras system. Du har inte rätt till något heller med tanke på att 0kr inte kan ses som ett rimligt pris (speciellt med tanke på att det inkluderade frakt).

för övrigt, är det någon som kunnat chatta med dem idag eller igår? har inte sett röken av knappen ens

Uppenbart fel vet jag inte, men när de erbjuder något får de också stå för det.
Spel för 29 kr, fri frakt och en rabattkod på 50 kr är allt annat än orimligt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

L4a7Ebw66 50:-

Visa signatur

ASUS ZenBook UX32VD | Intel i7 Mobile 3517u | Full HD 13,3" GeForce GT 620M | RAM 6GB | HDD/SSD 500GB/24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Uppenbart fel vet jag inte, men när de erbjuder något får de också stå för det.
Spel för 29 kr, fri frakt och en rabattkod på 50 kr är allt annat än orimligt.

Du tycker alltså inte det är orimligt att de levererar produkter till gratis frakt för 0kr? du fattar att dom går minus på varje spel som beställs på detta vis va? Inser du att det innebär att någon kan tömma hela deras lager på spel utan att betala ett öre? hur mycket tror du detta blir i endast fraktkostnader? Det är ganska uppenbart för alla med något bakom pannbenet att det var meningen att man skulle göra en beställningen med alla spel man ville ha och sen få en 50kr rabatt på detta, att göra flera olika beställningar och ändra versaler osv i koden är inget annat än att exploatera en bugg i systemet och alla som gjrode det borde skämmas och inte skrika om att de skall ha sina spel.

och nej, när de erbjuder något behöver de inte alls stå för det ifall det är fel i systemet och priset är orimligt. Ni skall vara jäkligt glada om de ger er dessa spel och det är då pga ren good will och inget annat.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Du tycker alltså inte det är orimligt att de levererar produkter till gratis frakt för 0kr? du fattar att dom går minus på varje spel som beställs på detta vis va? Inser du att det innebär att någon kan tömma hela deras lager på spel utan att betala ett öre? hur mycket tror du detta blir i endast fraktkostnader? Det är ganska uppenbart för alla med något bakom pannbenet att det var meningen att man skulle göra en beställningen med alla spel man ville ha och sen få en 50kr rabatt på detta, att göra flera olika beställningar och ändra versaler osv i koden är inget annat än att exploatera en bugg i systemet och alla som gjrode det borde skämmas och inte skrika om att de skall ha sina spel.

och nej, när de erbjuder något behöver de inte alls stå för det ifall det är fel i systemet och priset är orimligt. Ni skall vara jäkligt glada om de ger er dessa spel och det är då pga ren good will och inget annat.

Man kan även se det hela som ett marknadsföringstrick.

Dom går förhoppningsvis plus genom nya kunder som upptäcker deras attraktiva priser när dom besöker dera sida
Det var på liknande sätt jag började handla på cdon och jag har sedan dess alltid beställt från cdon.

Jag tror faktiskt att dom hade räknat med att folk skulle "köpa" saker gratis när dom ger ut öppna presentkort på 50kr utan att man behöver handla för en särskild summa. Däremot har du rätt om att man inte borde börja gnälla om man inte får det man beställt

Skrivet av Triffid:

för övrigt, är det någon som kunnat chatta med dem idag eller igår? har inte sett röken av knappen ens

Det fungerar ju alltid att maila dom inte annat
Jag mailade dom igår för efter att jag fick ett felmeddelande och min order inte registrerades trots att betalningen gått igenom, dom svarade mig inom någon timme och löste mitt problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Man kan även se det hela som ett marknadsföringstrick.

Dom går förhoppningsvis plus genom nya kunder som upptäcker deras attraktiva priser när dom besöker dera sida
Det var på liknande sätt jag började handla på cdon och jag har sedan dess alltid beställt från cdon.

Jag tror faktiskt att dom hade räknat med att folk skulle "köpa" saker gratis när dom ger ut öppna presentkort på 50kr utan att man behöver handla för en särskild summa. Däremot har du rätt om att man inte borde börja gnälla om man inte får det man beställt

Det fungerar ju alltid att maila dom inte annat
Jag mailade dom igår för efter att jag fick ett felmeddelande och min order inte registrerades trots att betalningen gått igenom, dom svarade mig inom någon timme och löste mitt problem

Visst, men det är ju skillnad på att i det fallet "köpa" ett spel gratis (eller kanske några stycken så man totalt betalar något iaf) mot att systematiskt utnyttja detta till att få hem 6-7 spel helt gratis till extra hög fraktkostnad för deras del.

Du menar att de svara på mail så snabbt alltså? jag trodde det var samma som när man skriver i ärendet på deras sida och jag har inte fått svar på en vecka där ungefär. Skall testa mail !

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Jag håller fullständigt med många andra att medvetet lura CDON igenom att beställa ordrar för 0kr, är ingen bra idé..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Hoppas verkligen de inte skickar ut några spel gratis till folk som utnyttjar ett uppenbart fel i deras system. Du har inte rätt till något heller med tanke på att 0kr inte kan ses som ett rimligt pris (speciellt med tanke på att det inkluderade frakt).

Jag beställde tre spel. Två av dem skickades igår och ett idag.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll att dom har (Enligt vissa) attraktiva priser (Vilket dom egentligen inte har om man ställer support på alla sätt och vis emot priset ) när det inte ens går att se kompletta specifikationer på alla delar som finns att beställa på deras sida. Detta är skamligt och enbart ett sätt att spara in på kostnader.

/Wiggy

Permalänk
Medlem

Någon som har en 50kr rabbatkod att skänka i pm? Hade varit fett shysst då jag ska beställa lite små saker hade jag tänkt.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Någon som har en 50kr rabbatkod att skänka i pm? Hade varit fett shysst då jag ska beställa lite små saker hade jag tänkt.
Mvh

Från en Nybro-bo till en Kalmar-bo, checka PM.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Varför tigga om en rabattkod på 50kr när det finns en kod för 600kronors rabatt. Den gäller väl för alla varor? Rätta mig om jag har fel. En röra med koder hit och dit. Man köper en pc, läser här och skriver in koder. Dagen efter skriver någon om en 600kronors kod och 1000kronorskod på bärbar. Det skulle göra en enorm skillnad om jag fick min bärbara för 3440 istället för 440 som jag fick betala. jag undrar hur cdon kan gå runt med alla rabatter och gratisspel.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Skrivet av Wiggy:

Spelar det någon roll att dom har (Enligt vissa) attraktiva priser (Vilket dom egentligen inte har om man ställer support på alla sätt och vis emot priset ) när det inte ens går att se kompletta specifikationer på alla delar som finns att beställa på deras sida. Detta är skamligt och enbart ett sätt att spara in på kostnader.

/Wiggy

Om det är någonting som Cdon faktiskt är oerhört dåliga på är det att packa en order och få iväg den någorlunda fort. Kolla på Komplett, Inet och Dustin, det tar sällan mer än en dag för dem att få iväg en order men Cdon kan ta runt 3-4 dagar för att få iväg en order. Vid juletider är det en sak men det är inte okej för ett företag vars ambitioner är att vara den ledande internetbutiken inom elektronik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Varför tigga om en rabattkod på 50kr när det finns en kod för 600kronors rabatt. Den gäller väl för alla varor? Rätta mig om jag har fel. En röra med koder hit och dit. Man köper en pc, läser här och skriver in koder. Dagen efter skriver någon om en 600kronors kod och 1000kronorskod på bärbar. Det skulle göra en enorm skillnad om jag fick min bärbara för 3440 istället för 440 som jag fick betala. jag undrar hur cdon kan gå runt med alla rabatter och gratisspel.

Den där 600:- koden är nog bara för vissa bärbara datorer som ingår i en kampanj.

Visa signatur

ASUS ZenBook UX32VD | Intel i7 Mobile 3517u | Full HD 13,3" GeForce GT 620M | RAM 6GB | HDD/SSD 500GB/24GB

Permalänk
Skrivet av bobinush:

Den där 600:- koden är nog bara för vissa bärbara datorer som ingår i en kampanj.

japp, insåg det sedan jag hade tålamodet att surfa runt hela cdon-s hemsida- Vad skönt att slippa känna sig lurad.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]