asus GeForce GTX 680 sli will it fit ?

Permalänk
Medlem

asus GeForce GTX 680 sli will it fit ?

asus gtx 680 direct cu 2 top använder hela 3 expansions platser
därför har jag har suttit i några timmar nu och försökt hitta nån med samma moderkort och som har 2 asus gtx 680 i sli utan lycka.
jag vill veta hur mycket plats man måste ha mellan pci portarna för att dom ska få plats.

jag har ett asus p8 Z68-V pro/gen3

tacksam för svar !

Permalänk
Medlem

Om jag ser rätt bilder på google så kan du sätta i båda de två översta portarna, luftflödet kommer dock bli knas, så översta kortet kommer nog överhetta.
Sätta i översta och undre borde väl funka, vet dock inte hastighet etc på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

hastigheterna är 16x 8x 4x

Permalänk
Medlem

skulle gått på referensmodell åtminstonde på ena kortet
annars får du fixa ordentlig kylning i chassiet som kommer låta mer än två referenskort i ett bra dämpat chassie med egen fläktkurva

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

du ska verkligen inte köra SLI med de korten om du inte har ett XL-ATX moderkort eller liknande med riktigt långt avstånd mellan pci-e portarna, du kommer döda luftflödet på det översta kortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkk:

asus gtx 680 direct cu 2 top använder hela 3 expansions platser
därför har jag har suttit i några timmar nu och försökt hitta nån med samma moderkort och som har 2 asus gtx 680 i sli utan lycka.
jag vill veta hur mycket plats man måste ha mellan pci portarna för att dom ska få plats.

jag har ett asus p8 Z68-V pro/gen3

tacksam för svar !

Du behöver en plats mellan korten, så då kan du inte använda Asus DCii korten,då dom tar upp 3platser vilket gör att det övre kortet ej får tillräcklig ventilation och kommer landa över 90c uppått 100c vilket resulterar i throttling.

Referens eller 2slot kort måste användas på det moderkorten.

Permalänk

Klart du kan köra SLI med dem, så länge du har en kraftig fläkt i sidan med inblås.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Klart du kan köra SLI med dem, så länge du har en kraftig fläkt i sidan med inblås.

Hjälper inte sålänge det inte är en orkan fläkt, en eller ett par vanliga bra 120mm fläktar räcker inte till.
Intre nog med att det inte finns något mellanrum, det övre kortet suger in värme från det undre kortet.

Jag testade det i ett bygge fast med mer effektiva Arctic Plus III kylarna på båda korten utan mellanrum, det övre kortet började throttla sålänge fläktarna på kyalren inte gick på 100% då låg det runt 90c under BF3, inte optimalt alls.

Permalänk
Medlem

2x Asus Gtx 680 DCII top kommer funka utmärkt. men luften till översta kortet blir lite strypt. Har du inte tänkt överklocka så ska korten klara det om du har ok kylning i resten av burken.

Har du redan ett GTX 680 DCII Top och ska köpa ett till ?

Annars så lägger du till 200-300kr per kort och köper Asus GTX 680 DCII 4gb. 4gb versionen tar mindre plats och håller bara 2 slottar precis som GTX 670 eller referens modellen av GTX 680. Då kan du klocka up den själv till "TOP" specifikationer.

Har du redan ett GTX 680 DCII TOP 2gb så kan det vara värt och köpa ett 4gb från Asus och sätta det överest bara för att få lite mer plats. Priskillnaden mellan DCII TOP och DCII 4gb är så liten så det är värt det i mina ögon. Blir bara så att du inte använder dom 2gb extra som finns på ena kortet.

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Hjälper inte sålänge det inte är en orkan fläkt, en eller ett par vanliga bra 120mm fläktar räcker inte till.
Intre nog med att det inte finns något mellanrum, det övre kortet suger in värme från det undre kortet.

Jag testade det i ett bygge fast med mer effektiva Arctic Plus III kylarna på båda korten utan mellanrum, det övre kortet började throttla sålänge fläktarna på kyalren inte gick på 100% då låg det runt 90c under BF3, inte optimalt alls.

Eftersom DCII-kylaren är så pass stor, så klarar de sig utmärkt sålänge man har en fläkt med någorlunda statiskt tryck och luftflöde. Inblås är bättre än utblås då det kommer att blåsa kall(are) luft på båda korten.
När de sitter så nära så kommer det att bli varmt, ja, men det ska gå om man har någorlunda luftflöde i burken.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Ganksta:

2x Asus Gtx 680 DCII top kommer funka utmärkt. men luften till översta kortet blir lite strypt. Har du inte tänkt överklocka så ska korten klara det om du har ok kylning i resten av burken.

Har du redan ett GTX 680 DCII Top och ska köpa ett till ?

Annars så lägger du till 200-300kr per kort och köper Asus GTX 680 DCII 4gb. 4gb versionen tar mindre plats och håller bara 2 slottar precis som GTX 670 eller referens modellen av GTX 680. Då kan du klocka up den själv till "TOP" specifikationer.

Har du redan ett GTX 680 DCII TOP 2gb så kan det vara värt och köpa ett 4gb från Asus och sätta det överest bara för att få lite mer plats. Priskillnaden mellan DCII TOP och DCII 4gb är så liten så det är värt det i mina ögon. Blir bara så att du inte använder dom 2gb extra som finns på ena kortet.

4GB är meningslöst Scam då minnesbussen på 680 är för klen för att hantera mycket mer än 2GB.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Eftersom DCII-kylaren är så pass stor, så klarar de sig utmärkt sålänge man har en fläkt med någorlunda statiskt tryck och luftflöde. Inblås är bättre än utblås då det kommer att blåsa kall(are) luft på båda korten.
När de sitter så nära så kommer det att bli varmt, ja, men det ska gå om man har någorlunda luftflöde i burken.

Amen, jag säger ju till dig att det inte är bra. den klarar sig inte utmärkt, har du ens testat det. jag har själv testat det,flera gånger, tex både med 2xAsus GTX580 DCii samt med 2xGTX680 med Arctic kylare.
Ja Asus kylaren är stor tar upp 3platser, det är likaså Arctic Plus III som är ca 20% mer effektiv.
Som jag skrev förut om du läste får inte det översta kortet tillräckligt med kallluft även om du har en/två bra fläktar som blåser på korten,då det undre kortet blockerar kylaren, det övre kortet suger fortfarande i sig väldigt varm luft från det undrekortet som i sig nuddar fronten på kylaren, både pcbn på det nedrekortet och värmen den blåser ut sug upp av det övre, och kommer få väldigt höga temp samt throttlar.

Att det övre kortet blir varmare i sli,cf är vidakännt och händer även om man har plats emellan,dock inte lika mycket.

Skrivet av Slaktardej:

4GB är meningslöst Scam då minnesbussen på 680 är för klen för att hantera mycket mer än 2GB.

Du har fel,igen,du måste kolla upp fakta innan du postar annars sprider du bara massa lögner, lyssna inte bara vad folk skriver,läs på, ännu bättre skaffa dig erfarenhet.

Överlag tjänar man inte något inte många spel kräver mer än 2gb, men dom tillfällena när 2gb inte räcker ger 4gb en bra boost, kan ger 14fps eller mer i extrema upplösningar, det spelar ingen roll vilken minnesbuss man använder,tar minnet slut så tar minnet slut.
så scam är det inte eftersom prestandan blir bättre.

image ru

image hosting

free image hosting

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Amen, jag säger ju till dig att det inte är bra. den klarar sig inte utmärkt, har du ens testat det. jag har själv testat det,flera gånger, tex både med 2xAsus GTX580 DCii samt med 2xGTX680 med Arctic kylare.
Ja Asus kylaren är stor tar upp 3platser, det är likaså Arctic Plus III som är ca 20% mer effektiv.
Som jag skrev förut om du läste får inte det översta kortet tillräckligt med kallluft även om du har en/två bra fläktar som blåser på korten,då det undre kortet blockerar kylaren, det övre kortet suger fortfarande i sig väldigt varm luft från det undrekortet som i sig nuddar fronten på kylaren, både pcbn på det nedrekortet och värmen den blåser ut sug upp av det övre, och kommer få väldigt höga temp samt throttlar.

Att det övre kortet blir varmare i sli,cf är vidakännt och händer även om man har plats emellan,dock inte lika mycket.

Du har fel,igen,du måste kolla upp fakta innan du postar annars sprider du bara massa lögner, lyssna inte bara vad folk skriver,läs på, ännu bättre skaffa dig erfarenhet.

Överlag tjänar man inte något inte många spel kräver mer än 2gb, men dom tillfällena när 2gb inte räcker ger 4gb en bra boost, kan ger 14fps eller mer i extrema upplösningar, det spelar ingen roll vilken minnesbuss man använder,tar minnet slut så tar minnet slut.
så scam är det inte eftersom prestandan blir bättre.

http://s8.postimage.org/ryj3covzp/BF3_02.png

image ru
http://s14.postimage.org/mfwq6r1ht/MOHW_02.png

image hosting
http://s8.postimage.org/7855ouwhh/AW_02.png

free image hosting

Så istället för ospelbart så är det ospelbart men lite dyrare.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

jag kör 2st 670 DCII TOP på mitt mobo ASUS Crosshair V Formula å kör 16x 16x

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Så istället för ospelbart så är det ospelbart men lite dyrare.

Som du ser är det i extrem upplösning,just för att visa skillnaden, i dom upplösningarna klarar inga singel kort av dom spelen flytande oavsett nvidia eller amd

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Amen, jag säger ju till dig att det inte är bra. den klarar sig inte utmärkt, har du ens testat det. jag har själv testat det,flera gånger, tex både med 2xAsus GTX580 DCii samt med 2xGTX680 med Arctic kylare.
Ja Asus kylaren är stor tar upp 3platser, det är likaså Arctic Plus III som är ca 20% mer effektiv.
Som jag skrev förut om du läste får inte det översta kortet tillräckligt med kallluft även om du har en/två bra fläktar som blåser på korten,då det undre kortet blockerar kylaren, det övre kortet suger fortfarande i sig väldigt varm luft från det undrekortet som i sig nuddar fronten på kylaren, både pcbn på det nedrekortet och värmen den blåser ut sug upp av det övre, och kommer få väldigt höga temp samt throttlar.

Att det övre kortet blir varmare i sli,cf är vidakännt och händer även om man har plats emellan,dock inte lika mycket.

Du har fel,igen,du måste kolla upp fakta innan du postar annars sprider du bara massa lögner, lyssna inte bara vad folk skriver,läs på, ännu bättre skaffa dig erfarenhet.

Överlag tjänar man inte något inte många spel kräver mer än 2gb, men dom tillfällena när 2gb inte räcker ger 4gb en bra boost, kan ger 14fps eller mer i extrema upplösningar, det spelar ingen roll vilken minnesbuss man använder,tar minnet slut så tar minnet slut.
så scam är det inte eftersom prestandan blir bättre.

http://s8.postimage.org/ryj3covzp/BF3_02.png

image ru
http://s14.postimage.org/mfwq6r1ht/MOHW_02.png

image hosting
http://s8.postimage.org/7855ouwhh/AW_02.png

free image hosting

HOLY CRAP!! 3 FPS med 7850 CF...?!

Till TS: Jag tycker inte du ska köra dem i SLI. Du kommer att döda det översta kortet!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

så mina val här är,

1. skaffa ett xl kort och tower chassi så att jag får ett mellanrum stort nog att kyla båda korten
2. skaffa ett mindre gtx 680 tex ref kort
3.köra 2st 670 eller 660 istället.
4. köpa ett 690 !
anledningen till varför jag behöver så mycket prestanda är för att jag ska ha 3st 24 tums 120hz skärmar och jag är rädd att ett 680 inte är tillräckligt