Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Gillar telefonen stenhårt, men någon som vet när/ om spotify och instagram kommer.. ?

Permalänk
Medlem

Råkade ut för en skum bugg igår. Köpte ett par låtar från Nokia Music och när jag skulle spela upp dem var volymen extremt låg, både genom högtalaren och hörlurarna. Var tvungen att starta om telefonen för att volymen skulle bli normal på låtarna. Köpte sedan en tredje låt och då var volymen som den skulle.

Fantastiskt nöjd med telefonen hittills ändå, men helt galet vad mycket man saknar Spotify. Xbox Music tyckte jag var värdelös och sa upp det efter gratismånaden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbovin:

Råkade ut för en skum bugg igår. Köpte ett par låtar från Nokia Music och när jag skulle spela upp dem var volymen extremt låg, både genom högtalaren och hörlurarna. Var tvungen att starta om telefonen för att volymen skulle bli normal på låtarna. Köpte sedan en tredje låt och då var volymen som den skulle.

Fantastiskt nöjd med telefonen hittills ändå, men helt galet vad mycket man saknar Spotify. Xbox Music tyckte jag var värdelös och sa upp det efter gratismånaden.

Jag saknade också spotify men hittade WIMP. Imo gillar jag den mer än spotify, fast jag använt spotify i typ 2 år.

Permalänk
Medlem

Fixade precis Wimp också men tycker appen är riktigt seg, tar flera sekunder att byta till nästa låt + att man saknar lite andra småfunktioner som fanns i Spotifyappen för Android. Men det duger nog bra tills Spotify kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Fixade precis Wimp också men tycker appen är riktigt seg, tar flera sekunder att byta till nästa låt + att man saknar lite andra småfunktioner som fanns i Spotifyappen för Android. Men det duger nog bra tills Spotify kommer.

Den har inte samma utbud av låtar som spotify fast det kommer väll. NÄr jag flyttade över mina listor från spotify till Wimp så fanns inte 3 låtar att hitta av 200, så det tycker jag är bra.
Sen att den är seg så kan jag väl delvis hålla med, fast lägger man till låtarna i offline listan så tycker jag att den är snabbare.

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk

Blir era L920 också kokheta när ni överför data med 4G? Jag är på semester i åre f.n. och kör internetdelning till laptopen. Om man kört några timmar med bara måttligt mycket trafik så är nallen så varm att den är obehaglig att ta i (utan överdrift). Man kan ju bara föreställa sig hur varmt det är på insidan...

Jag har väldigt dålig täckning om det spelar någon roll. 1-2 pinnar 4G på 2600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Blir era L920 också kokheta när ni överför data med 4G? Jag är på semester i åre f.n. och kör internetdelning till laptopen. Om man kört några timmar med bara måttligt mycket trafik så är nallen så varm att den är obehaglig att ta i (utan överdrift). Man kan ju bara föreställa sig hur varmt det är på insidan...

Jag har väldigt dålig täckning om det spelar någon roll. 1-2 pinnar 4G på 2600 MHz.

då föreslår jag att du testar om det blir bättre med 3G, bättre täckning så skall det bli mindre värmeutveckling i korta drag.

sen drar 4G mer batteri speciellt vid låg täckning, än 3G

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Nu finns en ny fungerande Metrotube i store...

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Nu finns en ny fungerande Metrotube i store...

lust å dela länken ?:) ser ej i store.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Gillar min 920 skarpt! Så skarpt att jag skulle skryta lite på juldagen... Let me tell you a story:

Kusinen körde jullåtar på sin ip5a och det lät bra, men hans lista var lite tråkig så vi efterfrågade lite andra låtar. Här tänkte jag att jag skulle vara lite skrytig och drog upp min och föreslog oldies-jullåtslistan från Nokia Music. Alla tyckte det var toppen och jag pluggade in 920an i 3,5 pluggen med musiken på. Det fortsatte bara att spela i telefonhögtalarna, jag drog in o ut pluggen ett par gånger utan att nåt hände och fick sen abdiktera till min bror som satte på en annan spotifylista på sin ip4s, med ivrigt påhejande från de andra 6 (!) ip-ägarna runt stereon. Rätt pinsam historia, det blir inga nokiaköpare i den gruppen...

Jag har testat den med vanliga 3,5-hörlurar tidigare och då funkade det bra. Men i skarpt läge svek 920an mig Tur att den är snygg iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

lust å dela länken ?:) ser ej i store.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.windowsphone.com/s?appid=8d93224f-2808-e011-9264-0...

Permalänk
Medlem

Det här kan nog vara något för er som försöker lista ut vad om drar så mycket batteri:
http://www.wpcentral.com/mybattery-keeping-track-your-windows...

Permalänk

Har märkt att om man får olika sök resultat på youtube om man skiftar mellan M Youtube eller vanliga Youtube.
(endast webbläsaren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Blir era L920 också kokheta när ni överför data med 4G? Jag är på semester i åre f.n. och kör internetdelning till laptopen. Om man kört några timmar med bara måttligt mycket trafik så är nallen så varm att den är obehaglig att ta i (utan överdrift). Man kan ju bara föreställa sig hur varmt det är på insidan...

Jag har väldigt dålig täckning om det spelar någon roll. 1-2 pinnar 4G på 2600 MHz.

Ja den kan bli väldigt varm då, kanske känns obehagligt men är inget problem i övrigt, det är den övre delen som blir varm, strax ovanför kameran på baksidan brukar vara det varmaste stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Blir era L920 också kokheta när ni överför data med 4G? Jag är på semester i åre f.n. och kör internetdelning till laptopen. Om man kört några timmar med bara måttligt mycket trafik så är nallen så varm att den är obehaglig att ta i (utan överdrift). Man kan ju bara föreställa sig hur varmt det är på insidan...

Jag har väldigt dålig täckning om det spelar någon roll. 1-2 pinnar 4G på 2600 MHz.

Jag tror inte det är något lustigt. Sådana där modem man stoppar i usb-porten på datorn blir också ofta väldigt varma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harlie:

Gillar min 920 skarpt! Så skarpt att jag skulle skryta lite på juldagen... Let me tell you a story:

Kusinen körde jullåtar på sin ip5a och det lät bra, men hans lista var lite tråkig så vi efterfrågade lite andra låtar. Här tänkte jag att jag skulle vara lite skrytig och drog upp min och föreslog oldies-jullåtslistan från Nokia Music. Alla tyckte det var toppen och jag pluggade in 920an i 3,5 pluggen med musiken på. Det fortsatte bara att spela i telefonhögtalarna, jag drog in o ut pluggen ett par gånger utan att nåt hände och fick sen abdiktera till min bror som satte på en annan spotifylista på sin ip4s, med ivrigt påhejande från de andra 6 (!) ip-ägarna runt stereon. Rätt pinsam historia, det blir inga nokiaköpare i den gruppen...

Jag har testat den med vanliga 3,5-hörlurar tidigare och då funkade det bra. Men i skarpt läge svek 920an mig Tur att den är snygg iallafall.

bugg i wp8, starta om mobilen innan det du ska skryta lite inför andra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd

Nu har Länsförsäkringar släppt en app:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/länsförsäkringar/...

Hoppas att Swedbank inte dröjer för länge.

Permalänk
Medlem

Någon som har hört om/när SEB ska släppa sin app?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Startade kameran igår och skärmen visade bara grönt flimmer. Startade om luren och då fungerade kameran igen men det känns inte något vidare. Knarret i luren börjar bli mer och mer. Känns som man köpt en prototyp som inte är testad.

Permalänk
Medlem

Vad finns det för vettiga handsfree (ej trådlösa) som man kan använda till 920? Är det bara Nokias egna som gäller eller finns det märken som släpper lurar som passar?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

http://nokiapoweruser.com/2012/12/27/5-pr1-1-firmware-variant...

Verkar som firmwaren har kommit till europa..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Min sambo kommenterade bristen på instageam på wp8 med att säga "med så bra kamera som det är i den där så behöver du inte instagram, det är bara för att kameran i iphone suger som jag använder det. Filtrera bort skiten."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frizzy10:

Någon som har hört om/när SEB ska släppa sin app?

För SEB får man använda denna tillsvidare:
https://m.seb.se/cgi-bin/pts3/mpo/mpo0001.aspx

Likaså för Swedbank:
https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/index.html

Bättre än inget i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Jo jag har ju försökt men lyckas ej. Filerna jag laddat hem från NAvifirm och lagt in i Support tool så dom hittas där, men av någon anledning så vill programmet ladda om filerna och .ffu filen står det är korrupt när den har laddat hem den genom programmet så det går inte att installera.
Hjälper heller inte att jag skrivskyddar .ffu filen (slipper den långa uppdateringen dock) står följande "The file 'C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-821\RM821_1232.5951.1249.1002_RETAIL_eu_euro1_349_02_121775_prd_signed.ffu' from the data package is corrupted."

Men troligtvis gör jag som sagt säkert något fel, så jag får glatt vänta tills någon annan lyckats och kanske skriver en guide på Svenska så att de inte går göra fel

Hej!

Har själv 059R2B3 som produkt-kod (scandic_no_se) och får också corrupted för den stora .FFU-filen..
Har försökt med en nyare NCS men den kräver login (online-mode) för att ladda med. Kanske har de skyddat filen i avvaktan på mer tester..

/Per

Visa signatur

SG@, NL83O, SGT S 8.4 (T-705)

Permalänk
Medlem
Skrivet av perus:

Hej!

Har själv 059R2B3 som produkt-kod (scandic_no_se) och får också corrupted för den stora .FFU-filen..
Har försökt med en nyare NCS men den kräver login (online-mode) för att ladda med. Kanske har de skyddat filen i avvaktan på mer tester..

/Per

antagligen måste den bli officiellt släppt först i navifirm? Låter konstigt annars om dom har en korrupt fil där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av perus:

Hej!

Har själv 059R2B3 som produkt-kod (scandic_no_se) och får också corrupted för den stora .FFU-filen..
Har försökt med en nyare NCS men den kräver login (online-mode) för att ladda med. Kanske har de skyddat filen i avvaktan på mer tester..

/Per

vart hittar ni det där numret? Det ända jag kan hitta om min är på "Extra info" och där står det RM-821_eu_sweden_235

Permalänk

Jag blev porterad idag till Tele2 och 4G kommer inte igång på luren. Står 4G ready på kortet.
Är det någon som har en lösning? Valt åtkomst punkt tele2 comviq 4G. Högsta tillåtna hastighet 4G.
Har ringt Tele2 och enligt dom är 4G igång.

Permalänk

internetdelning med Lumia920

Kan man inte dela wifi till annan enhet typ en padda telefonen går bara över till 3g och stänger av wifi.

Är ny här och ny med Nokia hoppas jag gjort rätt som hoppat av iPhone tåget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

vart hittar ni det där numret? Det ända jag kan hitta om min är på "Extra info" och där står det RM-821_eu_sweden_235

På SIM-korthållaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompa7603:

Kan man inte dela wifi till annan enhet typ en padda telefonen går bara över till 3g och stänger av wifi.

Är ny här och ny med Nokia hoppas jag gjort rätt som hoppat av iPhone tåget.

Nu Hänger jag inte riktigt med... Vill du dela det WiFi nätverk som din telefon är uppkopplad mot till en annan enhet?
Varför inte bara koppla den enheten direkt till nätverket?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz