Google lägger in överväxeln, bättre hårdvara nästa steg.

Permalänk
Medlem

Var iphone fanboys har att säga bryr jag mig lite om. OM iPhone hade samma tech på sin skärm hur skulle verge och phonearenas recensenter låta? Revolutionary? Incredible? Amazing? Hur mycket beröm fick Apple för sin retina skärm? Även idag, oj den är retina så den är speciell och ska ha mycket beröm för Apple kallar den så. Så mycket får man av dagens tech recensenter. Det krävs en stor bomb att ta ner nåt som verkar så inklistrad i deras kultur idag.

Gör dig själv en tjänst, gå till en butik och jämför själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Var iphone fanboys har att säga bryr jag mig lite om. OM iPhone hade samma tech på sin skärm hur skulle verge och phonearenas recensenter låta? Revolutionary? Incredible? Amazing? Hur mycket beröm fick Apple för sin retina skärm? Även idag, oj den är retina så den är speciell och ska ha mycket beröm för Apple kallar den så. Så mycket får man av dagens tech recensenter. Det krävs en stor bomb att ta ner nåt som verkar så inklistrad i deras kultur idag.

Gör dig själv en tjänst, gå till en butik och jämför själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Suck, ja så är det säkert. Alla hårdvarusidor är applefanboys, alla testresultat är manipulerade.

"Retina" är precis lika löjligt enligt mig. Jag förstår poängen men det gäller ju att inte svälja allt tillverkarna försöker sälja på oss. Skärmen på iPhone 4 när den kom var bra på grund av den då ovanligt höga PPI, inte på grund av att den hette "Retina".

Dessa teknologier i L920 hjälper till att göra skärmen bättre men det gör inte automatiskt den bättre som helhet än andra skärmar som saknar just dessa. iPhone 5 lyckas ju exempelvis göra motsvarande saker som dra ner på reflektioner genom att använda en in-cell teknologi där man får bort ett lager i touch/displaykonstruktionen och gör den tunnare.

Men hurvida man använder "in-cell" eller "clear black" för att uppnå bättre bildkvalite på skärmarna är oviktigt, det som spelar roll är ju hur de faktiskt presterar.

Permalänk
Medlem

Väntar bara att du ska lägga ut Gizmodos recension också.

Som jag sa, håll båda i händerna och känn efter själv. Har lekt med båda två ganska ofta och Apples lilla skärm kommer inte nära helhetsupplevelsen som man får på Lumia. Not even close.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Väntar bara att du ska lägga ut Gizmodos recension också.

Som jag sa, håll båda i händerna och känn efter själv. Har lekt med båda två ganska ofta och Apples lilla skärm kommer inte nära helhetsupplevelsen som man får på Lumia. Not even close.

Vad du anser om skärmstorlek och hur du tycker telefonen känns i handen är ju dock rätt irrelevant för om den är teknisk bättre än andra Det du pratar om handlar enbart om ju om tycke och smak, finns inget bättre eller sämre där.

Men vi kommer inte längre än så här verkar det som. Som sagt, hittar du fler recensioner som gör lite djupare tester/jämförelser mellan skärmar så länka gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Väntar bara att du ska lägga ut Gizmodos recension också.

Som jag sa, håll båda i händerna och känn efter själv. Har lekt med båda två ganska ofta och Apples lilla skärm kommer inte nära helhetsupplevelsen som man får på Lumia. Not even close.

Och Lumias design och WP8's apputbud kommer inte nära Apples. Not even close.

Permalänk
Medlem

Det finns gott om appar för en 2 månader gammal operativ system. Metrotube, Gmaps, Nextgen Rss reader och inbyggda mail appen och webbläsaren räcker långt. Live tiles, live apps. Spel? Xbox live. Saknas inte så mycket så man tror. Då har jag inte ens nämnt Nokias exlusives.

När det gäller telefonvalet och media komsumtion väljer du att begränsa dig till appples värld det är ditt val. Gräset på andra sidan är mycket grönare med mycket mer urval än bara 1 telefon.

@S_Z, vi kommer inte längre. Testa telefonen först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

S_Z, vi kommer inte längre. Testa telefonen först.

Det skall jag definitivt göra det så fort någon bekant köper den så jag kan leka lite längre med den (sett den snabbt i butik). Men inte p g a det vi diskuterar för det är som helt irrellevant, att avgöra hur tekniskt bra en skärm är experter betydligt bättre på än såna som du och jag. Vissa personer föredrar ju exempelvis AMOLEDs överdrivna färger men det gör den inte bättre.

Är mer intresserad att testa 920 för att känna på WP8. Var mycket nära på att köpa en L920 då jag tycker WP8 känns som ett mycket intressant och fräsht OS men valde att gå på iPhone 5 istället för att jag inte ansåg WP som ekosystem är riktigt moget än. Appar är väldigt viktigt för mig och WP8 har helt enkelt för dålig support av utvecklare än så länge (framförallt på spel sidan) för min del.

Nästa generation L9x0 kanske blir intressant för mig, då är WP8 förhoppningsvis mer moget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dallaboo:

Det finns gott om appar för en 2 månader gammal operativ system. Metrotube, Gmaps, Nextgen Rss reader och inbyggda mail appen och webbläsaren räcker långt. Live tiles, live apps. Spel? Xbox live. Saknas inte så mycket så man tror. Då har jag inte ens nämnt Nokias exlusives.

När det gäller telefonvalet och media komsumtion väljer du att begränsa dig till appples värld det är ditt val. Gräset på andra sidan är mycket grönare med mycket mer urval än bara 1 telefon.

@S_Z, vi kommer inte längre. Testa telefonen först.

Väntar bara på att antalet appar ska stiga så som till iOS och Android, 77 vattenpass, 2011 väderwidgetar, 301 almanackor, 1047 "news", 972 filhanterare and so on...

Hehe, när det gäller appar så är man noga med att poängtera antalet för att hävda sig, att de flesta är dubbletter och många skit tar man inte in i beräkningen... För iOS till på råga på allt så kostar de alltid i stort sätt, vissa en mindre förmögenhet medan till Android kan du få samma app gratis.

Till Android finns det appar som är mer än "tillägg" OS:et, man kan ladda ner appar för att tweaka och justera i sin lur efter behag, tex färg om man vill ha en starkare/svagare sådan.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Väntar bara på att antalet appar ska stiga så som till iOS och Android, 77 vattenpass, 2011 väderwidgetar, 301 almanackor, 1047 "news", 972 filhanterare and so on...

Hehe, när det gäller appar så är man noga med att poängtera antalet för att hävda sig, att de flesta är dubbletter och många skit tar man inte in i beräkningen... För iOS till på råga på allt så kostar de alltid i stort sätt, vissa en mindre förmögenhet medan till Android kan du få samma app gratis.

Till Android finns det appar som är mer än "tillägg" OS:et, man kan ladda ner appar för att tweaka och justera i sin lur efter behag, tex färg om man vill ha en starkare/svagare sådan.

Det handlar inte om antalet appar i sig. Det handlar om hur utvecklare prioriterar. WP8 är i nuläget väldigt lågt prioritera bland utvecklare. iOS och Android är en mycket viktigare marknad och där läggs mest krut vilket är helt naturligt för marknaden är större och det finns mer pengar att tjäna.

Ta spelmarknaden för mobilt. Vet inte om jag sett några av de mer avancerade till iOS eller Android spelen på WP (snackar alltså inte om angry birds-spel). Mycket möjligt att de kommer någon men som sagt jag vill inte köra ett ekosystem som är så mycket lägre prioriterat än andra. Väntar hellre tills det har vuxit till sig och utvecklare anser att det är lika viktigt med appar till WP som det är till iOS och Android. Så är inte fallet nu.

Vad gäller att appar kostar pengat så är det inget jag stör mig på. Är själv utvecklare och betalar mer än gärna för bra applikationer. Det är också en anledning till att iOS har sån hög prioritet bland utvecklare, lönsamhet, så ser det bara som något positivt.