Radiator passar ej - behöver nytt chassi

Permalänk
Medlem

Radiator passar ej - behöver nytt chassi

Tjenare Swec!

Nyss julafton och jag fick en present som var helt oväntad, nämligen EK-KIT H3O 240 LTX.
Och eftersom jag inte hade önskat mig det här så passade självklart inte radiatorn i chassit. (Har ingen större lust att modda)

Så nu behöver jag råd till ett nytt chassi som det verkligen finns plats till en 240 radiator. http://www.ekwb.com/shop/radiators-fans-accessories/radiators/ek-coolstram-xt/ek-coolstream-rad-xt-240.html
Har inte jättestor budget eftersom det kommer bli ett impulsköp, så skriv gärna så många som möjligt! Med ett rimligt pris, helst under/runt 2000 kr.

Det enda jag har tänkt mig just nu är NZXT Switch 810.
Och om det är möjligt så får det gärna finnas i lager på Inet i Uddevalla.

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4/Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Funkar en så tjock rad i R4? Blir tveksam eftersom inte ens radiatorn passade i R3, plus att fläktar ska in också

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitraff:

Funkar en så tjock rad i R4? Blir tveksam eftersom inte ens radiatorn passade i R3, plus att fläktar ska in också

går ju även sätta radiatorn i fronten om man vill. men då får man ju hitta på något med hårddiskarna

Permalänk
Medlem

Funkar det med NZXT Switch 810 till den radiatorn?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk

Du får alltså inte in radiatorn i toppen? Hittade en tråd om detta nämligen http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=984650

Permalänk
Medlem

Silverstone TJ07 om du vill ha ett chassi för en lång tid framåt, finns rum för ett halvt dussin 240mm radiatorer. TJ07 är kanske aningen över din budget men i detta fall får du vad du betalar för, otrolig byggkvalité i bara metall jämfört med den i den plastigaste plasten byggda switch 810.

Permalänk
Medlem
Skrivet av That Maniac:

Du får alltså inte in radiatorn i toppen? Hittade en tråd om detta nämligen http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=984650

Ja precis!

Okej, så dom säger att man ska borra hål längre ifrån bakre delen på r3 chassit? För mig känns det inte som om jag någonsin kommer få in fläktar mellan moderkortet och radiatorn ändå. Kan lägga upp bild om några minuter så kan du få undersöka

Skrivet av grafit:

Silverstone TJ07 om du vill ha ett chassi för en lång tid framåt, finns rum för ett halvt dussin 240mm radiatorer. TJ07 är kanske aningen över din budget men i detta fall får du vad du betalar för, otrolig byggkvalité i bara metall jämfört med den i den plastigaste plasten byggda switch 810.

Switch har inget bra material asså? Kanske följer dina råd och väntar 2 veckor tills jag fyller år. Får väl önska mig ett sådant då Tackar!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk

switch 810 är stort som ***, extremt rymligt och bra möjligheter för radiatorer etc. Du kan utan problem t.o.m få in en 360 radiator

Vissa delar kan vara lite plastiga, men det är ändå något som inte påverkar mig alls. Smaksak antar jag, lycka till med valen!

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Corsairs 800D då? Bättre med ett Silverstone TJ07?

Tycker det ser ut som 800D är sjukt stort också!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk

jag har samma problem, men har haft mina ögon på NZXT Switch 810 där det får plats med riktigt stora radiatorer och ligger på ett rimligt pris

Permalänk
Skrivet av Kitraff:

Funkar en så tjock rad i R4? Blir tveksam eftersom inte ens radiatorn passade i R3, plus att fläktar ska in också

Du kan flytta hårddiskburen i en R4 och få in en ganska stor radiator i fronten.
Se detta: http://www.youtube.com/watch?v=vwgVA6_xIis&t=3m45s (och om du inte orkar se hela detta http://www.youtube.com/watch?v=vwgVA6_xIis&t=10m20s)

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitraff:

Corsairs 800D då? Bättre med ett Silverstone TJ07?

Tycker det ser ut som 800D är sjukt stort också!

TJ07 rymmer fler radiatorer och jag gillar utseendet bättre, 800D tycker jag blir lite för fyrkantig medan TJ07 har en vacker kurva.

Skrivet av Hammarroth:

jag har samma problem, men har haft mina ögon på NZXT Switch 810 där det får plats med riktigt stora radiatorer och ligger på ett rimligt pris

Switch 810 ser bra ut till pappers men jag tycker att för 1800kr borde man få bättre byggkvalité, svårt att veta förrän man ser den på riktigt hur billig den känns. Jag gillar också hur man kan rymma alla radiatorer man behöver i botten av TJ07 (480mm och 240mm), få behöver mer radiatoryta än det.

Permalänk
Medlem

annars har du CM HAF X som fungerar utan problem, plockade nyligen ut en 240 radd från toppen utan problem.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=626547

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitraff:

Tjenare Swec!

Nyss julafton och jag fick en present som var helt oväntad, nämligen EK-KIT H3O 240 LTX.
Och eftersom jag inte hade önskat mig det här så passade självklart inte radiatorn i chassit. (Har ingen större lust att modda)

Så nu behöver jag råd till ett nytt chassi som det verkligen finns plats till en 240 radiator. http://www.ekwb.com/shop/radiators-fans-accessories/radiators/ek-coolstram-xt/ek-coolstream-rad-xt-240.html
Har inte jättestor budget eftersom det kommer bli ett impulsköp, så skriv gärna så många som möjligt! Med ett rimligt pris, helst under/runt 2000 kr.

Det enda jag har tänkt mig just nu är NZXT Switch 810.
Och om det är möjligt så får det gärna finnas i lager på Inet i Uddevalla.

Tack på förhand!

Om du vill ha ett lite mindre chassi så kan jag rekommendera FD Arc Mini. Jag satte in en 240 RAD i det chassit utan problem. Men det chassit har bara stöd för m-ATX och inte vanligt ATX så du vet

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!