Permalänk
Medlem

Ny mus och musmatta

Hej!

Det är så att jag har bestämt mig för att ge mig själv en liten julklapp, och det ska bli en trevlig gamingmus! (Lirar mycket fps och rts)
Min budget ligger på ca 500 för musen och 200-300 för musmattan. Har kollat igenom lite andra trådar innan såklart, men kände inte att de gav tillräckligt med hjälp.

Surfade lite på prisjakt och har plockat ihop en något begränsad lista vad gäller möss, men f*n vad svårt det är att bestämma sig för en! Jävla kapitalistsamhälle, tacka vet man för gamla sovjet där det fanns en mus som hette ivor och som ingen gillade :P.

Vad gäller musmatta så kan jag typ ingenting, all hjälp uppskattas!

God Jul, Heeiman.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har nu slängt min plastmatta från Razer, och min Func surface och köpte en Steelseries QCK, 8mm tjock. Det är en helt ny värld för mig. Min Mamba glider runt exakt dit man vill.

Kan verkligen rekommendera en QCK

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter ditt tips kollade jag runt och läste bara positiva saker om QCK, så jag beställde en. Tack printscreen! Följde tråden "Ny mus, fet budget" och den fick mig att välja en mionix naos 5000.

Permalänk
Medlem

Har dessa och är sjukt NÖJD!!!:http://www.inet.se/kundvagn/visa/2732401/2012-12-24.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Sensei verkar grym, men det som fick mig att välja mionix var att nästan alla som recenserat den sa att den kändes gedigen och väldigt skön. Jag gillar också att man kan lägga till lite vikt för mer "motstånd".

Permalänk
Medlem

Jag köpte den enkla QCK http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=229155 då den verkade bra och jag inte hade så mycket pengar över efter att jag valt en något dyrare mus än vad jag först tänkte...