Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kings:

Hmm, har liknande fråga; hur mycket ledigt utrymme finns på en ny/orörd mobil?

Jag har ju ingen ny/orörd och har lite apps, bilder och någon video just nu.

För tillfället har jag 29.12 GB ledigt, dvs 4.59 GB använt. Hoppas det är ger ett ganska bra svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag har ju ingen ny/orörd och har lite apps, bilder och någon video just nu.

För tillfället har jag 29.12 GB ledigt, dvs 4.59 GB använt. Hoppas det är ger ett ganska bra svar

gå på info,om lagring så kan du se hur mycket allt är på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

29GB hade jag

-Tackar! Låter riktigt bra faktiskt. Räcker till mina behov...

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av stelex:

Inström = 300 mA, men vet tyvärr inte vad den ger ut.

Edit: Den ger 750 mA ut, originalladdaren med med sladd, USM-micro ger 1000mA

Vad är det för spänning in? Det väsentliga är ju den totala effekten. Det kan mycket väl vara så att Qi använder högre spänning än standardladdaren.

75% verkningsgrad låter inte orimligt tycker jag. Det går att få väldigt god verkningsgrad vid induktion men när man bara slänger mobilen på plattan hamnar den ju gärna lite snett och läckflöden uppstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari_Gold:

Har hört att trådlös laddning bara har 75% effektivitet. Dvs laddaren drar mer ström än den laddar upp telefonen med.

Det är synd för annars hade vi uppfunnit evighetsmaskinen och löst världens energiförsörjning

Permalänk
Medlem

Är jag den förste som skrivet på sida 200?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Darn it!

-----

någon som kan ge mig en update om hur det ser ut på navifirm?

fortfarande bara belgiska firmware ?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte47:

Någon som har problem med ljudet i min musik? Min egna musik ligger jätte lågt och mixarna som finns hörs bra. Inget jag direkt bryr mig om just nu men lite irriterande blir det. Annars en väldigt bra mobil

Japp samma här, inte samma problem när jag streamar utan bara på den musik som jag flrt över eller laddat ner från butiken.. Andra som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

gå på info,om lagring så kan du se hur mycket allt är på

Skickades från m.sweclockers.com

Var ju det jag gjorde

Permalänk
Medlem

Åååh, jag har beställt en Röd lumia 920 och jag längtar mer till att jag får den än Julafton och alla julklappar x)
Kan vara för att jag inte kommer få något. Neeh, lumian är en awesome mobil och det är orsaken

Men beställde en från Comviq tillsammans med dess 249:- månadens abonnemang.
Är sorterad i Göteborg nu och har jag tur skickas den till Stockholm under natten så har jag den imorgon

Ska passa på att köpa en kuddladdare från jobbet imorgon också så man har det när den kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Är jag den förste som skrivet på sida 200?

Skickades från m.sweclockers.com

nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Då har jag skruvat lite i min L920. Tack vare den utmärkta isärmonteringsvideon så vågade jag skruva utan rädsla för att råka ha sönder någonting. Precis som väntat var det busenkelt.

Vad jag har gjort är att sätta tre dubbelhäftande tejpbitar i syfte att fixera batteriet, samt en bit tätningslist som blir väldigt tunn när den pressas ihop. Jag har även lagt sparsamt med silikonspray, via örontops, längs kanter och fästen där det kan tänkas uppstå friktion.

Resultatet är att batteriet inte längre är löst, området på displayen där det tidigare lät ihåligt låter numera lika solid som resten av skärmen när man knackar, och jag har blivit av med en del av de fåtal tendenser till knakande som jag tidigare haft (bland annat kring skruvarna och högtalarna i botten på mobilen, samt volymknappen).

Mobilen känns nu ytterligare lite mer rejäl än innan, så jag kunde inte vara mer nöjd över min lilla operation. Det gjorde att jag slapp vänta 3-4 veckor utan mobil, som ett reklamationsärende hade krävt!

Bild önskades. Det finns inte mycket jag kan ta bild på som inte redan visas tydligt i videon, men här är en bild på de tre bitar dubbelhäftande tejp samt listen jag monterade under batteriet.

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=431392.jpg

Jag tänkte göra samma operation Nameless.

Min knarrar också. Den knarrar på vänster sida av lås knappen och när jag trycker lätt på baksidan, under NOKIA | Carl Zeiss märket, så knarrar det till en del.

Tänkte använda silikonspray som du har gjort för att lösa knarrandet på sidan.

Men hur löser jag knarren som låter från baksidan?

http://www.youtube.com/watch?v=cKd8tCAH-eY&list=SPFF45001BDE8...

Gå till minut 1:55 så förstår du vad jag menar.

Funkar det med tätningsist mellan batteriet och NFC chipet(Den där vita som sitter på skalet, vad det nu är)??

Är lite osäker om NFC kommer funka efteråt om jag gör på det viset.

Riktigt jävla irriterande när jag ska plocka mobilen från bordet. Knarrar ju direkt. Har ingen lust lämna mobilen på reparation flera veckor.

Har du någon bra lösning?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Åååh, jag har beställt en Röd lumia 920 och jag längtar mer till att jag får den än Julafton och alla julklappar x)
Kan vara för att jag inte kommer få något. Neeh, lumian är en awesome mobil och det är orsaken

Men beställde en från Comviq tillsammans med dess 249:- månadens abonnemang.
Är sorterad i Göteborg nu och har jag tur skickas den till Stockholm under natten så har jag den imorgon

Ska passa på att köpa en kuddladdare från jobbet imorgon också så man har det när den kommer

Du kommer få en fröjdansfull jul du
Du får dregla över min så länge http://www.youtube.com/watch?v=oh9hiCBqOEA&sns=em

Förövrigt undrar jag om det är fler än jag som ibland plockar upp den ur fickan ute i ljuset och snön bara för att den röda nyansen är så röd att den nästan övergår i orange?
Kan tänka mig att den gula riktigt lyser i dagsljus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Du kommer få en fröjdansfull jul du
Du får dregla över min så länge http://www.youtube.com/watch?v=oh9hiCBqOEA&sns=em

Förövrigt undrar jag om det är fler än jag som ibland plockar upp den ur fickan ute i ljuset och snön bara för att den röda nyansen är så röd att den nästan övergår i orange?
Kan tänka mig att den gula riktigt lyser i dagsljus?

Som en reflexväst på ett vägarbete! And I like it!

Hoppas fortfarande på att kunna sälja min HTC efter jul så att jag kan behålla min fantastiska mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WM8-Erk:

Som en reflexväst på ett vägarbete! And I like it!

Hoppas fortfarande på att kunna sälja min HTC efter jul så att jag kan behålla min fantastiska mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag våndades länge över färgvalet.
Släng ut HTCn på tradera så du får ha kvar pippi-luren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja jag våndades länge över färgvalet.
Släng ut HTCn på tradera så du får ha kvar pippi-luren

Ligger på blocket och göttar sig så får hoppas att det löser sig efter jul 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte47:

Någon som har problem med ljudet i min musik? Min egna musik ligger jätte lågt och mixarna som finns hörs bra. Inget jag direkt bryr mig om just nu men lite irriterande blir det. Annars en väldigt bra mobil

Google is your friend! Allt som behövdes var att starta om mobilen och nu är ljudnivån som den ska vara igen! Hoppas att det fungerar för dig också..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Du kommer få en fröjdansfull jul du
Du får dregla över min så länge http://www.youtube.com/watch?v=oh9hiCBqOEA&sns=em

Förövrigt undrar jag om det är fler än jag som ibland plockar upp den ur fickan ute i ljuset och snön bara för att den röda nyansen är så röd att den nästan övergår i orange?
Kan tänka mig att den gula riktigt lyser i dagsljus?

så snygg video, helt klart.

råkade kika på filterbytena på mercan. Rolig å Bra video :] ja.. På tal om ingenting å omogna bananer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av WM8-Erk:

Google is your friend! Allt som behövdes var att starta om mobilen och nu är ljudnivån som den ska vara igen! Hoppas att det fungerar för dig också..

svar nej testade det första jag gjorde

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Du kommer få en fröjdansfull jul du
Du får dregla över min så länge http://www.youtube.com/watch?v=oh9hiCBqOEA&sns=em

Förövrigt undrar jag om det är fler än jag som ibland plockar upp den ur fickan ute i ljuset och snön bara för att den röda nyansen är så röd att den nästan övergår i orange?
Kan tänka mig att den gula riktigt lyser i dagsljus?

Ooh, gillar färgerna
Tänkt köpa den svarta fatboyen på jobbet så blir precis sådär mitt kommer bli ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Ooh, gillar färgerna
Tänkt köpa den svarta fatboyen på jobbet så blir precis sådär mitt kommer bli ;D

bokat svart också, dom är slut överallt med -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

bokat svart också, dom är slut överallt med -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är torrt, jag hade flyt och surfade in på webhallen för nån vecka sedan då de fått in 7 ynka svarta.

Cdon har vita inne nu om nån är spekulant, är nog fin till svart, vit o röd. Gul tycker jag passar bäst med röd eller svart.

Elgiganten ser ut att ha röda inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja det är torrt, jag hade flyt och surfade in på webhallen för nån vecka sedan då de fått in 7 ynka svarta.

Cdon har vita inne nu om nån är spekulant, är nog fin till svart, vit o röd. Gul tycker jag passar bäst med röd eller svart.

Skulle funnits lösa Fettpojkar i alla färger att köpa, det finns kanske?
Jag menar säckarna såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

bokat svart också, dom är slut överallt med -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Tur för mig att man jobbar på en välkänd butik där det säljs (finns för tillfället inte i lager men kommer snart )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Tur för mig att man jobbar på en välkänd butik där det säljs (finns för tillfället inte i lager men kommer snart )

vad är välkänd butik å när får butiken du jobbar på in svart fatboy?:) fast första frågan jag egentligen borde ställa är, vart finns denna butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Lumia 920 i innebandyns tjänst ! Satt i sekretariatet igår kväll när vårt lag, Notvikens IK, hade match i div 2. Vi liverapporterar alltid matcherna med en bärbar dator via IDA som är Innebandyns Dagliga Administrationssystem. En bit in i första perioden så tvärdog datorn och gick ej att återuppliva. Vi fortsatte att föra pappersprotokoll. Då plockade jag upp Lumian, startade upp Internet Explorer och loggade in på IDA. Skärmen var lite liten men vi kunde slutföra liverapporteringen med Nokian. Efter matchen skulle domarna skriva under och låsa matchen. Dom var imponerade och tyckte det var coolt att vi kunde händelserapportera med en mobil. Nu gillar jag min citrongula Lumia ännu mer.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem

Hallå, har haft min lumia i ca 2veckor nu och är otroligt nöjd. Men jag har dock fått ett problem, vid mörka bilder får jag en röd prick(fast pixel, döda är svarta?) tror ni denna pixel försvinner i kommande update eller är det kanske värt att lämna in den? Pricken sitter uppåt vänster där himmeln blir på de flesta korten, men jag kan inte se den på ljusa bilder.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja det är torrt, jag hade flyt och surfade in på webhallen för nån vecka sedan då de fått in 7 ynka svarta.

Cdon har vita inne nu om nån är spekulant, är nog fin till svart, vit o röd. Gul tycker jag passar bäst med röd eller svart.

Elgiganten ser ut att ha röda inne.

Tele 2 har svarta L920

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

Tele 2 har svarta L920

Tror dem snackade om Fatboy Qi-laddaren! Men kan ha misstagit mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Tror dem snackade om Fatboy Qi-laddaren! Men kan ha misstagit mig

Du har nog rätt