Strul med mus (mx500)

Permalänk
Medlem

Strul med mus (mx500)

Jag kopplade min till USB porten... Men jag får inte fram refresh rate inställningarna eller nått sånt... Lite synd tycker jag... Jag kan inte ens välja om jag vill ha acceleration...

Det enda jag kan göra e o ändra hastigheten samt sätta på mouse precision...

Jag kör med drivrutinerna som ligger på logitech skivan (notera, jag kör inte med mouseware) och jag har XP pro...

Jag antar det kan ha o göra med att den sitter i USB´n o göra, men jag hoppas jag inte behöver flytta.. Som jag har läst så är USB´n snabbare.. O det gillar jag juh... Men skulle vilja ändra detta...

(obs, jag hade det inte när jag körde MS standard HID mus drivrutiner heller)

Permalänk

1. Refresh rate?!
2. Man måste installera någon fix för att stänga av musaccelerationen

Permalänk
Medlem

Refresh rate som i... Hz som den uppdaterar avläsningarna i...

Hmm, fix för mouse accel... suck..

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Är inte USBn alltid 125 Hz och musen har väl oxå nån konstant avläsningshastighet, inget man kan ändra vad jag vet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Uhm, jag satte på min usb > ps/2 konverter o nu kan jag ställa in 200hz o större buffert...

Dock gjorde tyvärr den dära reg filen inget alls.. Jag kan fortfarande inte sätta låg / hö / mdeium acceleration...

Men men, det gör inget.. för nu e musen go som f**n!

Så.. om någon modd se detta... ni kan ju altid deleta posten om ni vill

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
Uhm, jag satte på min usb > ps/2 konverter o nu kan jag ställa in 200hz o större buffert...

Dock gjorde tyvärr den dära reg filen inget alls.. Jag kan fortfarande inte sätta låg / hö / mdeium acceleration...

Men men, det gör inget.. för nu e musen go som f**n!

Så.. om någon modd se detta... ni kan ju altid deleta posten om ni vill

Varför satte du den inte i USB-porten? Det fungerar utmärkt för mig...

Permalänk
Medlem

Jag hade den i USB porten...

Men om jag satte den I ps/2 porten med logitech drivrutinerna fick jag bättre Hz i uppdateringen.. Vilket gör att musen flyter bättre på skärmen...

O det är de jag vill ha

Permalänk
Hedersmedlem

Så du känner skillnad mellan 125 Hz och 200 Hz? Imponerande. Vad kör du för uppdateringsfrekvens på skärmen förresten?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Inte för att jag förstår hur du kan knyta "avläsningar per sekund på en laser" till hur snabbt min monitor "uppdaterar bilden"

Men jag antar att det går, på nått sätt

FYI, min monitor kör i 70Hz, för det e max den klarar av tyvärr... Ska ju få ne ny på min nya dator som borde komma nästa vecka.. Men tills dess... 70Hz...

Permalänk
Hedersmedlem

"Lasern" i musen läser av i 8000 Hz har jag för mig och det kan man inte ändra. Men musen pollas i x Hz av Windows. Tror det är 125 för USB-möss och 40 som standard på PS2 fast sen kan man ju öka upp till 200 på PS2 ifall man vill, vilket du gör.
Frågan är om det gör någon skillnad? Om din skärm uppdateras i 70 Hz, är det verkligen någon märkbar skillnad mellan USBs 125 Hz och PS2s 200 Hz?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

hur snabbt läser lasern på en ligitech dual optical av då ?
kör min för övrigt på PS2 för att kunnna ha 200 hz.

och hur är det ned bufferten , ska den vara hög för bästa resultat ?

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
Inte för att jag förstår hur du kan knyta "avläsningar per sekund på en laser" till hur snabbt min monitor "uppdaterar bilden"

Men jag antar att det går, på nått sätt

FYI, min monitor kör i 70Hz, för det e max den klarar av tyvärr... Ska ju få ne ny på min nya dator som borde komma nästa vecka.. Men tills dess... 70Hz...

En fråga, e du nöjd med musen? testat den till spel etc?
funderar på att köpa en nämnligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo

En fråga, e du nöjd med musen? testat den till spel etc?
funderar på att köpa en nämnligen.

Jag är väldigt nöjd med min. Praktiskt taget omöjligt att få den att "skippa" på fUnc sUrface.

Permalänk
Medlem

Den e UBER grymm!!

Speciellt på en black Icemat

Permalänk
Medlem

Naeee..

nu har ni helt fel där måste jag säga

Det är den bästa musen jag någonsin testat, både greppet, utseendet, funktionerna och spelkänslan. jag har kämpat i ca 10 sek och dragit den så snabbt jag kunnat fram och tillbaka och den hänger med

för övrigt vill jag säga att den gör sig bäst med, mouse-skates på en steeel-pad och med logitechs elite tangentbord blir de 3 sakerna såå sexiga

Permalänk
Medlem

Hoppas MX700 är lika bra som ni säger att MX500 är, för jag "råkade" beställa en sån i fredags
Den lär väl vara bättre än min nuvarande Cordless MousMan Wheel. Och svans är ju inte ens att tala om.. fastnar och hakar fsat överallt hela tiden ju.. usch å fy

Men måste man verkligen ha en musmatta för typ 300 spänn??? Känns väldigt onödigt när IKEA/Biltema/osv har fina för 10pix

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

ska man sätta bufferten så högt som möjligt? vad hjälper detta?

Visa signatur

AMD XP2000+ @ 1.5Volt, Asus A7V333 RAID FireWire 6ch C-Media CMI8738, Samsung DDR333 2x256MB @ CAS2, Seagate Barracuda IV (firmware 3.51) 2x80GB @ RAID 0, Lite-On 16x/48x XJ-HD166S, Netgear FA311, Abit Siluro Geforce 4 TI4200, Samsung SyncMaster 957FS, Safeway Turbo2000, Logitech MX500. Powered by Zalman ZM300A-APF (quiet!) inside 3R Systems Neon Light Network System

Permalänk
Medlem

har hört nånstans att man inte skulle kunna använda alla knapparna i spel.. funkar det eller?

OT: shell , du har en ganska lång sign, ta o minska ner den innan nån moderator kommer o raderar den...

Visa signatur

#NetGameGroup <- Lan I Norrköping
www.ngg.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av !r0n^D00M
http://www.hardcoreware.net/files/mouse_fix.reg

meh neeej!
jag blev nyfiken o ladda ner .reg filen o "installera" den.
Nu när jag lirar cs så har det verkligen strulat till sig! hur får jag bort .reg filen? jag kan absolut inte lira cs längre! :_(
thx!

Visa signatur

"polish my nuts and serve me a milkshake"