Permalänk

Mus tips?

Hej nu är det så att jag inte använt en mus till min stationära i över en veckan och börjar bli rätt less,
Dem möss jag har kollat lite extra noga på är Steelseries Kana och Zowie ec 2 Evo , dock vart jag lite besviken i vikten då jag inte gillar möss som väger som en fjäder tänkte mig en lite tyngre variant dock ingen tegelsten hehe..

Så vad kan ni rekommendera mig

Permalänk

Angående Pris klass så tänkte jag mig mellan 300 till 600kr tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Tips! Använd knappen "Redigera" för att lägga till text om du glömt något

Kan ju tipsa om Logitech G400.. Tycker det är den bästa musen man får för ca 200-300kr, men vill du ha något med vikt i så kanske den inte faller dig i smaken.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Detta med möss är väldigt personligt
Jag skulle rekommendera en Intelli Mouse 3.0 eller en Logitech G400 om du spelar mest FPS. Dem är de vanligaste, inte allt för dyra med bra sensorer.
Om du lirar rts skulle jag rekommendera g9x utan de medföljande skalen, kör den naken tillsammans med en sån här musmatta
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/104806-steelseries_mu...

Det är samma utrustning som t ex MVP och MarineKing spelar med om du följer sc2.

EDIT: Råkade posta från din användare /Christian

Permalänk
Medlem

kanske razer deathadder respawn http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=razer%20deathadder%20 har haft i ett år nu funkar fint !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk

Deathadder respawn verkar mer i min liga den verkar mer lik dem jag redan har kollat, Några fler liknande märken?
vill vara säker på att jag köper rätt innan jag beställer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweetMango:

Hej nu är det så att jag inte använt en mus till min stationära i över en veckan och börjar bli rätt less,
Dem möss jag har kollat lite extra noga på är Steelseries Kana och Zowie ec 2 Evo , dock vart jag lite besviken i vikten då jag inte gillar möss som väger som en fjäder tänkte mig en lite tyngre variant dock ingen tegelsten hehe..

Så vad kan ni rekommendera mig

Vad som gör en mus skön och bra för just DIG kan bara DU ta reda på. Mitt tips är att gå till en datorbutik och testa några möss. Testa vad som känns bra i handen och funkar för dig.
Jag kör med razer naga för det är den neda MMO musen som funkar just nu och sitter bra i handen men jag skulle aldrig tipsa om musen till någon som inte spelar MMOs och spel där man har många abilities osv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Om du funderar på en deathadder så köp en deathadder 2013 istället, den har släppts i vissa butiker och ska vara bättre än respawn versionen.
Köpte själv en ny respawn idag då min andra respawn jag haft i 2år gick sönder i veckan. Hade köpt en deathadder 2013 om jag haft extra pengar, men får handla den inom snar framtid istället.

Permalänk

Om du ska köpa över internet så bör du nog hålla dig till möss som är erkänt bra.

Jag tipsar om Naos 5000 eller Qpad 5k

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk

mionix <3 ställbar vikt!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Blev Deathadder re-spawn den verkar helt okej för priset och dem spel jag kommer använda, Den nyare versionen är lite för dyr för min smak då den inte ger jätte mkt extra för pengarna enligt mig,
kan ha fel hehe , men vill inte pröjsa 650ish + frakt

tack allihopa

Permalänk
Medlem

Jag har en Steelseries Sensei och en Steelseries Qck musmatta. fungerar ypperligt för mig.

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Hedersmedlem

Håll er till ämnet och undvik flickor.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM