Speldator på låg budget, behöver lite input

Permalänk
Medlem

Speldator på låg budget, behöver lite input

Hejsan, håller på att försöka sätta ihop en billig speldator som klara dagens spel på hyffsad grafik.
Är inte så överdrivet haj men plockade lite delar och fick fram detta: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=117141...

Skulle förmodlingen kunna lägga aningen mer, men är inte riktigt säker på vad jag skulle byta ut.
Hur är processorn, mer än billig? Klarar den Bf 3 med hyffsat hög grafik?

Låt säga att budgeten är 5000-6000 för enkelhetens skull.

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag byter processorn till en AMD FX-8350 8-Core. Så priset landar på 5600:-
Fungerar alla komponenter bra tillsammans och har jag fått med allt som behövs för en komplett dator?

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen inte att du ska köpa en Bulldozer processor när Piledriver finns. För övrigt är Bulldozer/Piledriver inge vidare spelprocessorer i jämförelse med Intels motsvarigheter eftersom det är den enkeltrådade prestandan som betyder mest, men om du ska köpa en FX-processor välj då den 6-kärniga Piledriver.

Det där moderkortet är jag extremt tveksam till. Byt till något vettigare.

Om budgeten är väldigt liten, välj det billigaste chassit du kan hitta och lägg pengarna på annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xemacs:

Jag tycker personligen inte att du ska köpa en Bulldozer processor när Piledriver finns. För övrigt är Bulldozer/Piledriver inge vidare spelprocessorer i jämförelse med Intels motsvarigheter eftersom det är den enkeltrådade prestandan som betyder mest, men om du ska köpa en FX-processor välj då den 6-kärniga Piledriver.

Det där moderkortet är jag extremt tveksam till. Byt till något vettigare.

Om budgeten är väldigt liten, välj det billigaste chassit du kan hitta och lägg pengarna på annat.

Tack för bra svar!
Angående chassit, så tog jag det för det var 50% på det. Men kan lika gärna ta det billigaste

Gör lite ändringar då:
Vilken processor ska jag välja mellan i5 3750k eller i7 950, pris har ingen betydelse.

Sen så skulle jag vara tacksam ifall någon kunde rekomendera mig ett billigt moderkort, är inte så bra på den delen.

Men utöver detta så är det en komplett dator (utan OS) ? Inga kablar eller dylikt jag behöver köpa till?