Inet vinner årets datorbutik 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Alla P12ors fanboyklubb slog ihop sig igen på Sweclockers och röstade fram Inet. Vad ovanligt.

Det var det dummaste jag hört. Säg en datorbutik på nätet som är lika bra som Inet ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Du har inte tänkt att billigast och bäst service inte går ihop? Jag röstade på inet som årets datorbutik då deras frakt och service är riktigt bra. Cdons är billigare men har värdelös service. Billigast är inte allt.

Det sjuka är ju att inet vann omröstningen för bäst priser också. Bäst service är ett eget delmoment i omröstningen, så man undrar ju vad det är för idioter som röstat.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Avstängd

tycker helt klart webhallen borde vunnit sortiment. anser även att webhallen har lika bra om inte bättre priser än CDON.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilka röstade på Inet för bäst prissättning? Ni måste ha varit instängda någonstans.

Ja, det är märkligt.
CDON har ganska klart bäst priser tycker jag, men jag tycker Inet är den bästa butiken då den kombinerar bra priser, med utomordentlig service, bra tjänster och fysiska butiker på ett väldigt bra sätt.

Dock blir det att jag mest köper småsaker och laptops hos CDON eller Dustin men custombyggda datorer hos Inet.

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Nog för att inet är bra på det dom gör.
Men jag tror deras vinst handlar mer om "fanboyism" än värdighet till vinsterna dom får.
Dom är SÄLLAN billigast.
Dom har långt ifrån störst sortiment. Eller "bäst".
Dom har inte längst ånger period.

Det är möjligtvis service som dom är duktiga på. Men resten förtjänar dom inte att vinna på.
Tror helt ärligt att mycket av deras framgång har med pingvin stången att göra
Hade dom inte börjat med det så hade dom inte varit på kartan på samma sätt som dom är. Och just på sweclockers så har det blivit en stor fanboy skara till inet.

Personligen tycker jag komplett är bättre pga sortiment, priser och ångertid. Men CDON har blivit riktigt bra senaste året.

Att dom vinner pris för bästa pris och sortiment är ju bara hel knasigt.
Det är få saker (om någon) som dom har på inet som inte tex komplett, cdon, webhallen osv har. Och dom har helt klart större sortiment än vad inet har.

Som sagt dom är verkligen inte dåliga. Men dom förtjänar (enligt mig) inte alla vinster dom fått på denna listan. Tror det snarare handlar om fanboyism.

Precis, men det visar ju också att Sweclockers "årets datorbutik" inte är att ta på så stort allvar då det visar hur merparten av "juryn" tänker.
Att ha en jury som mestadels består av 12 åringar som är glada för att dom får en pingvinstång och skiter i allt annat har sina nackdelar, indeed.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Vad hände med Dustin(home)? Jag har alltid haft dom som förstaval, tack vare deras utmärkta support, frakttider och returer. Fast på senare tid har jag hört mer och mer klagomål på Dustin, inte minst om man läser kommentarerna på Prisjakt. Har Dustin bytt ägare eller varför denna försämring?

CDON handlar jag bara hos när priset ligger långt under andra butikers. Tycker inte dom kan kallas datorbutik. Där finns ju allt från böcker till kläder, vilket kanske förklarar deras okunnighet om datorrelaterade frågor. Deras support är bra mycket sämre än sina konkurrenters.

Inet är allt som oftast dyrast, så jag har dåligt med erfarenhet av dom. Gillar dock deras fysiska butik på Ringön som jag ofta besökte när jag bodde där.

Handlar nog mest hos Webhallen nu, tack vare deras utlämningsställe/butik i Uppsala.

Grattis Inet!

EDIT: Hade handlat mer hos CDON om dom haft telefonsupport. Att bara kunna kontakta via deras hemsida/chat skrämmer mig.

Permalänk

Inet vinner mycket på att deras hemsida är smidig för att hjälpa andra t ex. kundvagnslänkar och lätt navigation får mycket reklam från oss på forum. Antagligen har Inet varit de flestas första steg i hårdvaruvärlden, med det kan man bara gratulera Inet.

Hoppas på CDON nästa år då, för där kan man snacka om mycket positiv utveckling bara år 2012.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

De får sina kunder pga en pingvinstång..

Jag fick då inte någon pingvinstång med mitt senaste köp! D:
Röstade fortfarande på dem för att deras service är så mycket bättre än alla andras..

Permalänk

Om CDON kan fixa till sin service att ligga i Josefin-klass under 2013 torde de ta hem det nästa år.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilka röstade på Inet för bäst prissättning? Ni måste ha varit instängda någonstans.

Ja inets prissättning är under all kritik. men det är inte så konstigt när man tänker efter, alla nya fysiska butiker som öppnat. Lön hyra måste ju betalas! Jag själv skiter i fysiska butiker då jag köper allt via nätet. Och för mig var Inet just en "nätbutik" det är dom inte längre.

Att CDON.com inte inte vann beror mycket på hur deras hemsida är. man får ju damp bara att se den. Skrota den sidan o ge folk sparken, o gör om så är det helt klart en vinnare nästa år!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Inet har varken bäst priser eller utbud. Det är ju inte ens en fråga om tyckande, det är fakta. Bra service och snabb leveranstid ska de dock ha stor cred för.

Värdelös omröstning som bara bekräftar att folk inte kan tänka själva.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om något så borde man ju basera sitt val på det man själv varit med om.
Nu kommer jag inte ihåg alla valen jag gjorde detta år men vet att jag rösta på både komplett och cdon i år då jag har haft goda erfarenheter av komplett i år (inget liknande har behövts göras med något jag köpt på inet. Samt att cdon har ju väldigt bra priser.
Så vilket affär som är bäst generellt om man bara fick välja en är ju lite klurigt så jag baserar helt enkelt valet så lätt som dom jag tyckte skötte sig mest i år (i saker som reklamations ärenden eller liknande) eller helt enkelt affären jag handlade mest ifrån om jag inte haft några problem.

Va ju inte så oväntat att inet skulle vinna dock men jag körde hårt på komplett i år då dom har varit riktigt smidiga för mig.
Men men inet är ju riktigt popis här på Sweclockers

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ja, det är märkligt.
CDON har ganska klart bäst priser tycker jag, men jag tycker Inet är den bästa butiken då den kombinerar bra priser, med utomordentlig service, bra tjänster och fysiska butiker på ett väldigt bra sätt.

Dock blir det att jag mest köper småsaker och laptops hos CDON eller Dustin men custombyggda datorer hos Inet.

Jag röstade Inet på prissättning just för att om man snackar med Inet om de kan matcha priserna på vissa produkter vid olika tillfällen så har de alltid gjort det. Sure CDON.com har flest låga priser overall men Inet är inte så dumma heller om man frågar snällt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Tycker Inet var värdiga vinnare trotts allt

Visst dom har inte alltid hängt med i priserna om ni nu frågar mig..

Men service snabba leveranser och trevlig mot sina kunder har dom alltid vart mot mig i alla fall och säkert många fler som man kan läsa och bara det vänder sig nog många tillbaks till dom. inte så kul sitta vänta 1-2 veckor på att man får hem grejorna och en personal som typ låter rätt trött på sitt jobb..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Precis, men det visar ju också att Sweclockers "årets datorbutik" inte är att ta på så stort allvar då det visar hur merparten av "juryn" tänker.
Att ha en jury som mestadels består av 12 åringar som är glada för att dom får en pingvinstång och skiter i allt annat har sina nackdelar, indeed.

Skärp dig, du är bara fånig som tror att du själv är bättre än alla andra.
Jag har varit aktiv på Sweclockers i 12 år och tycker Inet är bästa butiken.
Jag vet ingen butik som har gett så bra och rimliga förslag och tips till okunniga Svenssons, som min pappa, ända sedan dom startade och var en liten lokal butik i Göteborg.

Inet har lite växtvärkar tycker jag men det finns ingen butik jag har så stort förtroende för baserat på långvariga erfarenheter.

Det handlar inte om P12or och pingvinstänger, det är bara din trångsynthet som får dig att tro det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ja, det är märkligt.
CDON har ganska klart bäst priser tycker jag, men jag tycker Inet är den bästa butiken då den kombinerar bra priser, med utomordentlig service, bra tjänster och fysiska butiker på ett väldigt bra sätt.

Dock blir det att jag mest köper småsaker och laptops hos CDON eller Dustin men custombyggda datorer hos Inet.

Du är på Sweclockers, platsen där Inet klassas som gudar i alla väder.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Min högst personliga uppfattning är att Inet är inte är bäst på någon av de enskilda kategorierna men sätt på helheten är de nog den bästa butiken.

Dock så tycker jag dom har lite väl gott ryckte i detta forum.

Permalänk
Medlem

Grattis inet.

Kommer fortsätta att handla av dom trots att dom inte är billigast.

Betalar gärna lite extra för service, leveranstiden och hjälpen man fått av dom genom tiden man varit kund där.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Är det deras fel att du tror att det är billigare att betala i butik!?

Vad är det för argument? Det är ju ditt egna fel att du inte har koll på priserna?
Självklart att det är dyrare att handla i butik, har alltid varit och kommer alltid vara. Det betalar för lokalen, personalen och annat som du inte har när du köper på nätet!

Hur kan då webhallen ha samma pris?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tri_State:

Precis, men det visar ju också att Sweclockers "årets datorbutik" inte är att ta på så stort allvar då det visar hur merparten av "juryn" tänker.
Att ha en jury som mestadels består av 12 åringar som är glada för att dom får en pingvinstång och skiter i allt annat har sina nackdelar, indeed.

Du ser alltså pingvinstänger som en rimlig förklaring till att Inet år efter år röstas fram som den bästa datorbutiken bland medlemmarna på Sverige största IT-sajt? Undra vem som är tolv år ...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du är på Sweclockers, platsen där Inet klassas som gudar i alla väder.

Även om det är lite Inet-hype här så tycker jag det är överdrivet.
Sen kan man också tycka att Inet har bäst priset utan att ha lägst, att dom kombinerar bra priser med bra service och bra tjänster.

Men jag tycker själv att Inet ligger lite högt i pris för att ha bäst priser och jag prioriterar mer bäst som lägst.

Permalänk
Keeper of Traditions

Inte särskilt konstigt med tanke på hur överlägsna de är

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag har beställt från Inet- en gång aldrig mer.

Dåligt packeterat, dålig service, i regel ganska dyrt, och rörig website.

Nej tacka Dustin, alltid snabba leveranser, super bra service och om något har gått snett eller man har fått en produkt som är felaktig så får man den utbytt direkt.

Inte som Inet- vänta 2 veckor för att dom ska analysera om grejerna fungerar... Helruttet faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från ett inlägg och ett citat av inlägg*

Tänk på reglerna för ett bättre forum;

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Dold text
Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tvekar på att folk som har med inets service vill handla där igen, Min spacebar på mitt 6gv2 var lite skev. Skulle skicka in hela tangentbordet och betala frakten på det, Passade på det och kontaktade steelseries själva och fick min nya spacebar på 3 dagar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beamy:

Vad hände med Dustin(home)? Jag har alltid haft dom som förstaval, tack vare deras utmärkta support, frakttider och returer. Fast på senare tid har jag hört mer och mer klagomål på Dustin, inte minst om man läser kommentarerna på Prisjakt. Har Dustin bytt ägare eller varför denna försämring?

CDON handlar jag bara hos när priset ligger långt under andra butikers. Tycker inte dom kan kallas datorbutik. Där finns ju allt från böcker till kläder, vilket kanske förklarar deras okunnighet om datorrelaterade frågor. Deras support är bra mycket sämre än sina konkurrenters.

Inet är allt som oftast dyrast, så jag har dåligt med erfarenhet av dom. Gillar dock deras fysiska butik på Ringön som jag ofta besökte när jag bodde där.

Handlar nog mest hos Webhallen nu, tack vare deras utlämningsställe/butik i Uppsala.

Grattis Inet!

EDIT: Hade handlat mer hos CDON om dom haft telefonsupport. Att bara kunna kontakta via deras hemsida/chat skrämmer mig.

Dustins ursprungliga ägare/grundare sålde företaget till ett riskkapitalbolag runt 2006/2007 (Altor). Efter det har det varit utför och jag handlar i princip inget där längre. Om de är mycket sämre än konkurrensen vill jag inte uttala mig om, men Dustin av idag är sämre än det Dustin som fanns innan ägarbytet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker de är värda att vinna, men inte bäst prissättning, i vissa fall har de varit väldigt dyra.
Men för mig är de i 99% av fallen värt en extra slant för service, så bra jobbat Inet!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Inet? Deras sortiment är fattigt och dyrast av alla, ändå vinner Inet?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av usilusken:

Inet har varken bäst priser eller utbud. Det är ju inte ens en fråga om tyckande, det är fakta. Bra service och snabb leveranstid ska de dock ha stor cred för.

Värdelös omröstning som bara bekräftar att folk inte kan tänka själva.

Det beror på vad du menar med bäst priser.

Om butik A säljer en produkt för 100kr extra jämfört med butik B, men butik A har mycket bättre support (till exempel), så tycker i alla fall jag att butik A har det bättre priset.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

inte handlat där på hela året... jo en 140mm sidofläkt till chassiet. aja grattis!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2