Permalänk
Medlem

Trådlöst eller trådat?

Hej alla,

Sitter nu i valet att köra trådlöst eller borra och dra kabel och av bekvämlighetsskäl så har jag tagit hem ett trådlöst nätverkskort som jag testar med just nu.

Pingen ligger lika, mellan 3-4 ms däremot skiljer hastigheten rätt mycket i mina ögon.
Trådat får jag ut 60/4 Mb via bredbandskollen.
Trådlöst ligger på 45-50/11 Mb.

Frågan är om det är värt att gå ner ca. 10-15 Mb/s och om det är så man märker av någon större skillnad vid nedladdningar och spelande?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Helt klart kabel!

Skrivet av FireFox:

Hej alla,

Sitter nu i valet att köra trådlöst eller borra och dra kabel och av bekvämlighetsskäl så har jag tagit hem ett trådlöst nätverkskort som jag testar med just nu.

Pingen ligger lika, mellan 3-4 ms däremot skiljer hastigheten rätt mycket i mina ögon.
Trådat får jag ut 60/4 Mb via bredbandskollen.
Trådlöst ligger på 45-50/11 Mb.

Frågan är om det är värt att gå ner ca. 10-15 Mb/s och om det är så man märker av någon större skillnad vid nedladdningar och spelande?

Det är alltid bekvämt att "dra" trådlösa nätverk, men personligen tycker jag att kabel är överlägset. Där ligger begränsningen inte i kablarna och kan därför uppgraderas med snabbare nätverk i framtiden.