Datorn hittar inte SSD

Permalänk

Datorn hittar inte SSD

Tjenare, Min kompis har lite problem med sin ssd. Vi har kollat så att alla sladdar sitter och ssd hittas i bios också
Men om du går in på Min dator så finns bara vanliga /:C (HDD disken)

Vad kan problemet vara??

Tacksam för svar

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

stoppa in windows 7 cd om du har och sen går du in och som du ska installera windows 7. sen när du ska installera w7 så väljer du vilken disk du ska ta. om du ser SSD så ska du ta formatera och sen när den är formaterad är klar, så avbryter du bara installationen och bootar om datorn som vanligt. om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Första jag kommer och tänka på är att det kan vara ett checksum problem, alt drivrutins relaterat.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på min dator och välj "hantera".
Välj sedan diskverktyget och den kommer be dig att formatera ssd'n.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Lego Master

@EvilWord: Det där verkar vara rätt riskfyllt om man inte vet när man ska sluta och var man ska härja.

@GoldToazt: Knalla in i Datorhantering via Administrationsverktyg i Kontrollpanelen. Där hittar du Diskhantering. Leta upp SSDn i den nedre listan, och se till att allokera utrymmet.
Disken dyker inte upp i Windows för att det finns inget utrymme som Windows kan använda än. Det gör du genom att allokera/skapa partition i det oallokerade utrymmet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield