Regelbundet lagg 1 gång per minut

Permalänk
Medlem

Regelbundet lagg 1 gång per minut

Hej. Har haft black ops 2 i en vecka nu, och haft samma problem sedan dess, dock varit gör lat att göra något åt saken.

Det är så att ca en gång per minut / vart annan så får jag ett underligt lagg som gör att jag hamnar i den situationen jag var i för två sekunder sedan. Det händer ju givetvis alltid mitt i strid vilket medför att jag dör 10 av 10 gånger...

Vet inte hur jag ska kunna förklara detta bättre så jag hoppas att kunna få hjälp på den lilla informationen jag gav!

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad mitt problem kan bero på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är de så i samtliga matcher? Isåfall skulle ja kolla va som kan tänkas använda banbredden. Alternativt kolla kvalitén på linan.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

"macro-stuttering"?! :p¨
Det hände mig på min gamla northwood en gång i tiden när jag lirade battlefield 1942. Extremt irriterande.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator?

Visa signatur

Speldator:Asus P8P67-M B3, Intel core i5 2500k (Arctic Cooling Freezer 13Pro), Asus Radeon HD 6870 Directcu,
Crosair Vengeance 8gb, XFX 750W Pro, Cooler Master Storm Trooper.
Andra dator:MSI-MS 7276, Intel core 2 quad q6600, Nvida geforce 8600 GS, FSP 460W

Permalänk
Medlem

Kan länka min dator när jag kommer hem, men den placerar sig en bit över system req.

Problemet är varje match.
Jag springer runt en vägg, ser en spelare och börjar skjuta, ser att jag träffar, utan att spelaren i sig tar skada, två sekund senare är jag död av denna spelare utan att ha sett vad som skett, på positionen jag var innan jag gick runt väggen.

Har inget med fps drops att göra då jag ligger bra till på sidan.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Kan länka min dator när jag kommer hem, men den placerar sig en bit över system req.

Problemet är varje match.
Jag springer runt en vägg, ser en spelare och börjar skjuta, ser att jag träffar, utan att spelaren i sig tar skada, två sekund senare är jag död av denna spelare utan att ha sett vad som skett, på positionen jag var innan jag gick runt väggen.

Har inget med fps drops att göra då jag ligger bra till på sidan.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Det kallas för rubber banding och har med nätverket att göra så kolla där först.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Kan länka min dator när jag kommer hem, men den placerar sig en bit över system req.

Problemet är varje match.
Jag springer runt en vägg, ser en spelare och börjar skjuta, ser att jag träffar, utan att spelaren i sig tar skada, två sekund senare är jag död av denna spelare utan att ha sett vad som skett, på positionen jag var innan jag gick runt väggen.

Har inget med fps drops att göra då jag ligger bra till på sidan.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

ett mycket vanligt problem i alla spel som körs online. ingenting som är fel på din dator eller ditt nätverk. det är helt enkelt spelet och spelets servrar som är dåliga.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

ett mycket vanligt problem i alla spel som körs online. ingenting som är fel på din dator eller ditt nätverk. det är helt enkelt spelet och spelets servrar som är dåliga.

Håller inte riktigt med dig, visst, problemet kan mycket möjligt vara att servrarna är dåliga, men det kan vara lika mycket problem med nätverket, eftersom onlinespel går på UDP så kan dessa problem ske då det aldrig sker en bekräftelse av att paketen kommit fram till servern. Vilket gör att om du tappar mycket paket så ser du andra saker än vad servern ser att du gör, om det låter vettigt.

Det är vanligare på ADSL uppkopplingar tex eftersom det generellt är sämre än bla fiber. Det är även mycket vanligare på trådlösa uppkopplingar och har du en billig router så kan det också öka chansen lite, pga dålig firmware oftast.

När det händer så ofta som det gör för dig och som jag uppfattat det på olika servar så skulle jag säga att problemet ligger i ditt nätverk / hos din isp.

Testa starta om routern genom att dra ur sladden o vänta 20 sek (du väntar 20 sek för att alla laddning i routern ska hinna försvinna), ev så kan du trycka på o av routern ett antal gånger, med kabeln urdragen, så laddas den ur. Detta medför en total omstart av routern där den måste uppdatera alla tabeller och annan information den samlat igen. Tänk på att en router egentligen är en dator. Den måste startas om ibland.

Sen får man alltid förvänta sig lite rubber banding pga det som sagt är UDP, och paket kommer försvinna. Men bättre det än TCP då allt skulle hacka fram o tillbaka hela tiden istället.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Det är onekligen problem med deras nätverk idag, det har gått ner två ggr (som jag märkt) och helt plötsligt blir det lag problem för alla på servern typ m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

då tror jag att det kan vara både och. Jag har samma problem, och känner igen mig, hinner skjuta 3 skott innan FI hinner skjuta 1 ändock dör jag. BO2 verkar över lag vara lite tråkigt optimerat som det ser ut idag. Hoppas på någon patch som löser detta.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Mjo optimeringen med ms kompensation skulle kunna vara lite bättre men i övrigt anser jag att de lyckats väldigt väl

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag slog av V-sync. Helt annat spel nu! Inget lagg, flyter som en dröm och statsen dramatiskt förbättrade! Aldrig varit med om att 1 enda inställningsparameter kan förstöra så mycket.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: