Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av nire431:

Tjenare alla glada spelare, vi i LaZy Gamers kommer att spela detta spel hybrit när det släpps...

/Nire

Ni känner inte att ni är sisådär tolv år för sent till releasen då?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Avstängd

Såg att Diablo var det bästa spelet någonsin till PC.
Slår till på D2 idag.

Vad är det som gör detta spel så bra?

"Produkter kopplade till tråden" ovan listar Diablo II och expansionspaketet.
- Det finns Diablo 2 Gold också som innehåller båda dessa och som verkar mest relevant idag.

Vad tycker ni är roligast: single- eller multiplayer?

Permalänk

Tjenare,

Köpte mig D3 CE under release, och då får man ju med D2, men undrar om någon vet hur det funkar för W7?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tjenare,

Köpte mig D3 CE under release, och då får man ju med D2, men undrar om någon vet hur det funkar för W7?

Funkar utmärkt på Windows 7. Dock får du ha i åtanke att spelet endast klarar av 800x600.

Ändra i så fall din aspect ratio till 4:3 för den ultimata upplevelsen.

Permalänk
Skrivet av Cable:

Funkar utmärkt på Windows 7. Dock får du ha i åtanke att spelet endast klarar av 800x600.

Ändra i så fall din aspect ratio till 4:3 för den ultimata upplevelsen.

Haha, det gör mig ingenting Har nämligen för mig att jag provade någon gång och då var alla färger konstiga.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, det gör mig ingenting Har nämligen för mig att jag provade någon gång och då var alla färger konstiga.

Tänkte på detta då Diablo II inte stödjer widescreen och alla karaktärer och annat komma vara mycket bredare än vanligt.

Du kanske måste ändra kompatibilitetsläget till XP, men jag minns inte om detta är något man behöver göra längre (detta har inget med aspect ration att göra, btw).

Permalänk
Medlem

Hmmm... Är inte denna tråd klistrad längre...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Tjenare,

Köpte mig D3 CE under release, och då får man ju med D2, men undrar om någon vet hur det funkar för W7?

Diablo 2 (som säljs idag) ska fungera med Windows 7 då det står på förpackningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo:

Diablo 2 (som säljs idag) ska fungera med Windows 7 då det står på förpackningen.

Ja, det funkar klockrent.

Ni som har gamla versionen via skriva och har problem med att installera/spela bör skapa Battle.net konto; Regga era nycklar för att sedan kunna ladda ner deras web-version av installations disken.
Vissa har även haft problem med detta då skivorna som såldes för 10 år sen har en annan slags CDkey (4x4 siffror tror jag) medan dagen har typ (6x4 siffrig Serial key). Det finns guides för detta om man googlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo:

Såg att Diablo var det bästa spelet någonsin till PC.
Slår till på D2 idag.

Vad är det som gör detta spel så bra?

"Produkter kopplade till tråden" ovan listar Diablo II och expansionspaketet.
- Det finns Diablo 2 Gold också som innehåller båda dessa och som verkar mest relevant idag.

Vad tycker ni är roligast: single- eller multiplayer?

Spelet är det bästa spelet för att det är grymt helt enkelt. Jag har säkert över 8000 speltimmar på det.
Du ska lira multiplayer och bli medlempå D2Jsp hemsidan och använda dig at det för att tradea när du saknar items du vill ha.

Kort och gott är det ett jätte mysigt och roligt spel, du verkligen plocka och tricksa bra med många olika typer av builds och slackta!
Det är även det bästa spelet som finns för dueller.
Är man ny har det en väldigt utmanande PVE sida att ge dig också!

spela mycket med folk på multiplayer så kommer du fatt vad alla menar, och grafiken vänjer du dig vid. DU inser snart att den är grym!

Edit se till att fixa LOD också, expansionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firsov:

Spelet är det bästa spelet för att det är grymt helt enkelt. Jag har säkert över 8000 speltimmar på det.
Du ska lira multiplayer och bli medlempå D2Jsp hemsidan och använda dig at det för att tradea när du saknar items du vill ha.

Kort och gott är det ett jätte mysigt och roligt spel, du verkligen plocka och tricksa bra med många olika typer av builds och slackta!
Det är även det bästa spelet som finns för dueller.
Är man ny har det en väldigt utmanande PVE sida att ge dig också!

spela mycket med folk på multiplayer så kommer du fatt vad alla menar, och grafiken vänjer du dig vid. DU inser snart att den är grym!

Edit se till att fixa LOD också, expansionen

Yes, D2jsp är en riktigt bra Tool för er D2 Multiplayer spelare.

Permalänk
Skrivet av Spetch:

Yes, D2jsp är en riktigt bra Tool för er D2 Multiplayer spelare.

swesub på d2jsp är dock för trolls:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

swesub på d2jsp är dock för trolls:D

Precis, och det är väll ingen utav oss som brukar titta in där? haha....
Åh herre.

Permalänk
Medlem

Level 98 nu och fortfarande #1 Barbarian EUSCL. Dock är en riktigt snabb bot bakom mig. Lär inte bli #1 99 Barbarian EUSCL i år
Argh.

Permalänk
Skrivet av Spetch:

Level 98 nu och fortfarande #1 Barbarian EUSCL. Dock är en riktigt snabb bot bakom mig. Lär inte bli #1 99 Barbarian EUSCL i år
Argh.

Är det tyskarna?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Är det tyskarna?

No clue. har du kollat laddern over all?

plats 5-50 är botar som nickar "ascjasdhajdhj" typ

Permalänk
Skrivet av Spetch:

No clue. har du kollat laddern over all?

plats 5-50 är botar som nickar "ascjasdhajdhj" typ

sket i laddern denna gången, så har ingen vidare koll på det.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

sket i laddern denna gången, så har ingen vidare koll på det.

Hade jag vart smart så skulle jag också gjort det....