Permalänk

18årings Gaminghörna!

Tjenare kära Sweclockers!

Har under ett tag funderat på va man kunde göra med mitt skrivbordsutrymme för att göra det hela mer funktionellt samt snyggt, exklusivt och stiligt, så skulle uppskatta om ni kunde ge mig lite awesome förslag hur man kunde styla upp det hela? =D har en budget på 500:- och kommer även inhandla en till bildskärm utöver den som redan finns. (bildskärmen är redan avräknad från budgeten).

Speccs i datorn:
NZXT Phantom 410 Tower No PSU Black/Orange ATX
CORSAIR CX 600W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU
Corsair Force 3 F120 120GB SSD R:550/W:510 2.5" SATA-3
Corsair Vengeance Dual C DDR3 16GB Kit, 1600MHz, 4x4GB
MSI H77MA-G43 Intel H77 4xDDR3 Socket 1155 mATX
Gainward GeForce GTX 670 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe
Samsung SATA 22x DVDRW Black
Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3

Så fort de droppar in ideer och jag har en genomtänkt plan börjar bygget! så kommentera så är ni snälla!

18årings Gaminghörna!

Permalänk

dags att städa ?:)

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Inaktiv

Städa så ser det nog bra ut..

Permalänk
Medlem

städa för fan

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Skrivet av Adammcintosh:

dags att städa ?:)

Skrivet av Pumbi:

städa för fan

Skrivet av anon142735:

Städa så ser det nog bra ut..

HAHA tänkte innan jag tog bilderna: ska jag städa? naaaaa skit samma ska ju ändå göra om så städar la då!
HAr provat städa grabbar, ser konstigt ut endå! + förstärkarn e åt helvete för mkt ivägen!

Permalänk

Städat nu boys..

Permalänk
Medlem

Ett tips: köp buntband och red upp kabeldjungeln

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Du har ju ett bra skrivbord!! (jag har samma) så ta och lägg upp alla kablarna i den INBYGGDA kabelrännan i skrivbordet och dra det snyggare så blir allt så mycket finare! Ställ upp sakerna mer symmetriskt, smågrejer lägger du i en svart liten låda eller ngt som man kan köpa billigt på ikea eller i dina vita hurtsar. Ställ hurtsarna med baksidan mot skrivbordet istället för så dem står nu. Lägg kanske en duk över båda hurtsarna eller köp en träskiva som matchar skrivbordet och lägg över dem, då kanske du kan ställa ner förstärkaren där också och på så sätt få bort den från skrivbordet. Ställ isär högtalarna mer så dem står/ligger i utkanten av bordet. Flytta på lampan (varför i mitten av skrivbordet lixom??) ställ den i vänstra hörnan eller ngt istället. Flytta ner kabeldosan från skrivbordet och lägg den i den inbyggda kabelrännan. Kör inte med rabalber kabelrännan (den gråa under skrivbordet) kör istället vita kabellister eller lyft upp allt direkt från datorn (det finns hål på sidorna av kabelrännan som är till för detta) in i kabelrännan och koppla ihop det.

Endel av det jag såg ^^,

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Du har ju ett bra skrivbord!! (jag har samma) så ta och lägg upp alla kablarna i den INBYGGDA kabelrännan i skrivbordet och dra det snyggare så blir allt så mycket finare! Ställ upp sakerna mer symmetriskt, smågrejer lägger du i en svart liten låda eller ngt som man kan köpa billigt på ikea eller i dina vita hurtsar. Ställ hurtsarna med baksidan mot skrivbordet istället för så dem står nu. Lägg kanske en duk över båda hurtsarna eller köp en träskiva som matchar skrivbordet och lägg över dem, då kanske du kan ställa ner förstärkaren där också och på så sätt få bort den från skrivbordet. Ställ isär högtalarna mer så dem står/ligger i utkanten av bordet. Flytta på lampan (varför i mitten av skrivbordet lixom??) ställ den i vänstra hörnan eller ngt istället. Flytta ner kabeldosan från skrivbordet och lägg den i den inbyggda kabelrännan. Kör inte med rabalber kabelrännan (den gråa under skrivbordet) kör istället vita kabellister eller lyft upp allt direkt från datorn (det finns hål på sidorna av kabelrännan som är till för detta) in i kabelrännan och koppla ihop det.

Endel av det jag såg ^^,

hiih tack, du hade mycket och säga! en sak kan jag ge i respons då: du har en nyare variant av mitt skrivbord då det INTE finns någon "inbyggd" kabelränna på denna varianten sedan e ju dedär me förstärkarn att jag vill skruva lite på den ibland, så e ju bekvämt om den är i närheten... xD lägger upp en bild underifrån!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonwenell:

hiih tack, du hade mycket och säga! en sak kan jag ge i respons då: du har en nyare variant av mitt skrivbord då det INTE finns någon "inbyggd" kabelränna på denna varianten sedan e ju dedär me förstärkarn att jag vill skruva lite på den ibland, så e ju bekvämt om den är i närheten... xD lägger upp en bild underifrån!

Haha ok Har detta i svart http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00214181/#/0021418... och är ju exakt samma men att det inte är kabelränna på den gamla varianten då Såg att du hade uppdaterat nu och buntbandat lite Blev mkt finare!

Enda jag tänker på nu är sista bilden där för att få bort dem kablarna, tänk dig att du tar ett kort på dem kabelhållarna, sedan vänder du den bilden 180grader, alltså så att du har "upphållaren" precis bakom datorn sedan den "långahållaren" bakom skrivbordsskivan istället som du har nu med "upphållaren" i mitten så den syns och "långahållaren" längs med listen ut till mitten.

Make any sense?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Haha ok Har detta i svart http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00214181/#/0021418... och är ju exakt samma men att det inte är kabelränna på den gamla varianten då Såg att du hade uppdaterat nu och buntbandat lite Blev mkt finare!

Enda jag tänker på nu är sista bilden där för att få bort dem kablarna, tänk dig att du tar ett kort på dem kabelhållarna, sedan vänder du den bilden 180grader, alltså så att du har "upphållaren" precis bakom datorn sedan den "långahållaren" bakom skrivbordsskivan istället som du har nu med "upphållaren" i mitten så den syns och "långahållaren" längs med listen ut till mitten.

Make any sense?

makes alot of sense ska nog göö så
Tack!!

sitter dock fortfarande o grubblar var man kan "gömma" förstärkaren fast fortfarande ha den i närheten.... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonwenell:

makes alot of sense ska nog göö så
Tack!!

sitter dock fortfarande o grubblar var man kan "gömma" förstärkaren fast fortfarande ha den i närheten.... :/

kanske kan klä in den i fuskträ (typ faner, klistermärken eller sånt) så den "smälter" in i skrivbordet. Eller typ ställa den upp mot vänstra väggen om du inte använder cd spelaren på den. Borde funka va?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

kanske kan klä in den i fuskträ (typ faner, klistermärken eller sånt) så den "smälter" in i skrivbordet. Eller typ ställa den upp mot vänstra väggen om du inte använder cd spelaren på den. Borde funka va?

Grejjen är att jag vill mest åt ljud-ratten som är på högra sidan av förstärkarn... men den är för massiv för att ha vid väggen till vänster... tar typ halva skrivbordet -.- just nu är den ivägen för min mus nästan ...

Permalänk

kör ditt gtx 670 i pci gen 2 eller 3

Permalänk
Skrivet av A-Woowie.Doowie:

kör ditt gtx 670 i pci gen 2 eller 3

http://cdon.se/hemelektronik/gainward_geforce_gtx_670_2gb_ddr...
kan inte sånt, se sj lr ngt :0 XD

Permalänk
Citat:

kan inte sånt, se sj lr ngt :0 XD

jag har ett lika dant moderkort och min kör gen 2 (kör 660)

Permalänk
Skrivet av A-Woowie.Doowie:

jag har ett lika dant moderkort och min kör gen 2 (kör 660)

då gissar jag la att de e de som gäller XD

Några förslag på rummhelvetet?

Permalänk
Citat:

Några förslag på rummhelvetet?

nej tyvärr har nämligen samma problem

Permalänk
Avstängd

känns som du inte vet hur du ska använda högtalarna iaf

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Antonwenell:

makes alot of sense ska nog göö så
Tack!!

sitter dock fortfarande o grubblar var man kan "gömma" förstärkaren fast fortfarande ha den i närheten.... :/

Bygg en liten hylla och skruva upp under skrivbordet.. borde funka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet