Youtube lanserar ny design

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kilroy:

Hur ställer man in så att jag BARA får subscriber uploads i min feed och inte bara massa annan skit?

YouTube Subscriptions

Så gör du! (=

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Nu var man tvungen att ha denna design.
Jag mår fruktansvärt dåligt av att använda YT numer.
Att den inte är centrerad är så fruktansvärt irriterande, man märker att man sitter lite snett efter ett tag.

Vart var tankarna när denna design implementerades?
Det som stör mig mest är nog att den inte är centrerad.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av obadja:

Att den inte är centrerad är hemskt, kan det inte vara en bugg?

Min första tanke...massa dött utrymme till höger ju.

Permalänk

Märkte idag när jag loggade in på Youtube att designen var ändrad, blev väldigt positivt överraskad. Normalt sett hatar jag nya layouts men nya Youtube kändes bara helt naturligt.
+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hur ställer man in så att jag BARA får subscriber uploads i min feed och inte bara massa annan skit?

Finns en knapp på sidan där det står "mina prenumerationer" eller liknande, tryck på den så finns det en knapp i överkant där det står "bara uppladdade videoklipp".

Permalänk
Medlem

Går det att ändra så man hamnar på "Mina prenumerationer" direkt som förr?
Vill fan inte se några intressanta videoklipp.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Testpilot

Tänkte bara påpeka till alla som klagar på designen att den är till vänster;

Detta är OTROLIGT skönt om man kör flera skärmar, speciellt om man har YT på sin högra skärm då man slipper vrida nacken av sig... dessutom om man ändå ska kolla på en video och inte lyssna på musik så kör man väl oftast ändå fullscreen?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Den är stilren å så, är den gjord i HTML5? Tycker sidor borde börja standarisera de nu, i och med att Android inte stödjer flash o så tex.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Mycket bättre än den förra, finns dock inget som slår vanilla YouTube -05

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

vet nån om man på någon sätt kan få tillbaka den gamla designen?

hatar nästan allt om den här, fyrkantigt vänstercentrerat, defualt hemsidan är INTE subscriptions utan krävs 2 klick att ta sig dit varje gång

så, nån som vet om det går att få tillbaks permanent? hittat temp lösningar men

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Tja, det har bara blivit värre och värre sen Google köpte skiten. Varför inte bara sluta göra om det och låt det va istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

bättre layout men på TOK för smått
texten och tumbnailsen borde optimeras för högre upplösning än det där.
vad är det gjort för?
800*600 skärmar?

skulle man i framtiden skaffa en 4k skärm så blir det att sitta med förstoringsglas på youtube.

Håller med, det ser löjligt ut på min 2560x1440 27" monitor... Hur fan tänkte de egentligen? Det är just att det inte är centrerat och som du säger på tok för smått. Det ser ut som om sidan är anpassad efter Ugandas användare som sitter på 17" 800x600 i upplösning... Det måste ju komma så att man kan välja att ha en äldre design för de som vill, eller att de gör om, och gör rätt.

Att det ska vara så svårt att göra en enkel men funktionsrik design som är stilren, snygg, tydligt och lättnavigerad. Man kan ju fråga sig om de har alla hästar i stallet de som utvecklat detta, samt de som sedan beslutat att genomföra det helt och hållet.

Förmodligen kan de väl trycka in mer reklam så att de tjänar mer pengar och alla användare får lida. Jag tycker nog att bästa designen och upplägget var för några år sedan då folk inte "stylade" sönder sina profilsidor. Vill man vara unik räcker det med Facebook, men på sidor som YT vill iaf jag ha det enhetligt och inte så rörigt som det är/har varit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Greasemonkey/scriptish-script för att automatiskt dirigera dig från startsidan till "mina prenumerationer" -> "endast uppladdade videoklipp"

// ==UserScript== // @name Youtube fixer // @description Goes to http://www.youtube.com/feed/subscriptions // @include http://www.youtube.com/ // @include http://www.youtube.com/feed/subscriptions // ==/UserScript== window.location.href = "http://www.youtube.com/feed/subscriptions/u"

Stylish-script för snyggare design (work in progress för prenumerationssidan, funkar bra för videouppspelningssidan). Svart bakgrund/grå text, allt är centrerat, videospelaren defaultar till att vara större, "rekommenderade kanaler" på prenumerationssidan göms

@-moz-document url-prefix("http://www.youtube.com"), url-prefix("https://www.youtube.com") { #watch7-video > #watch7-player, #watch7-video {width: 1280px !important; height: 750px !important;} #watch-related {margin-top:400px !important;} .site-left-aligned #page, .site-left-aligned #yt-masthead, .site-left-aligned #alerts, .site-left-aligned #ad_creative_1, .site-left-aligned #footer-hh, .site-left-aligned #masthead-subnav, .site-left-aligned #masthead_child_div, .site-left-aligned #masthead-expanded-lists-container, .site-left-aligned #ticker .ytg-wide, .site-left-aligned #baseDiv {margin: 0 auto !important;} .site-left-aligned watch7-playlist, .site-left-aligned #watch7-video-container, .site-left-aligned #watch7-main-container {padding-left: 17% !important; padding-right: 20% !important} .branded-page-v2-secondary-col {visibility:hidden;} .feed-header.clearfix {visibility:hidden} .branded-page-v2-col-container.clearfix {background-color: #1b1b1b !important;} .branded-page-v2-primary-col {background-color: #1b1b1b !important;} .context-data-container {background-color: #1b1b1b !important;} #page-container {background-color: #1b1b1b !important;} #yt-masthead-container {padding: 0 20% !important; margin: 0 auto !important} #watch7-video-container, #watch7-main-container {background-color: #1b1b1b !important;} #yt-masthead-container {background-color: white !important;} #footer-hh-container {display: none;} #content {margin-bottom: -300px !important; background-color: #1b1b1b !important} span.title {color: gray !important;} button, a.yt-uix-button.start.link-gplus-lightbox.yt-uix-sessionlink.yt-uix-button-hh-default, span.yt-badge-std {border-color: transparent !important; background: transparent !important; color: gray !important; text-shadow: none !important;}

Permalänk
Medlem

Designen kan jag leva med, det är stilrent och enkelt, vilket är bra speciellt på tablets och mobiler.

Men! Att de har integrerat rekommenderade klipp bland prenumerationerna tycker jag är sjukt dåligt. Har man många prenumerationer, så hittar man inte rekommendationerna längre, utan allt blir en enda röra av upplagda klipp, kommentarer och rekommendationer.
Istället har de ersatt Rekommenderade klipp med Rekommenderade kanaler, vilket kan vara ett bra komplement, men inte som ersättning av rek. klipp.
Enda sättet att få endast en lista med rekommenderade klipp nu är att antingen virra runt bland flödet på förstasidan, eller gå till http://www.youtube.com/feed/recommended och få en kort lista med klipp.

Tillbaka med rekommenderade klipp i högerpanelen på youtube! Största problemet för mej med den nya designen.

Permalänk
Medlem

Vänsterspaltningen stör mig inte nämnvärt då jag kör stora videospelaren på jobbet (och 720p-spelaren hemma (kräver att insidan av läsarfönstret är som lägst ~1440x1050)), den fyller upp tomrummet fint. Är väl inte optimalt om man surfar runt på startsidan, men 95% av den tid jag spenderar på YouTube så ser jag på videos.

Kan rekommendera det här scriptet för att läsaren automatiskt ska välja större spelare och HD-kvalité: http://userscripts.org/scripts/show/65477

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Stör mig på att man inte kan spara informationen så man endast ser uploads av sina prenumerationer och inte rekommendationer eller vad andra gillar osv..

Sen hade jag gärna haft så att videos man redan sett försvinner från första sidan eller simpelt nog lägga till lite inställningar så man kan ändra hur man vill ha det själv.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av obadja:

Att den inte är centrerad är hemskt, kan det inte vara en bugg?

Förmodar det är för reklam vid senare tillfälle, det är ju vad Google går runt på.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk

Har haft detta temat i ung 1,5 vecka. Det blir himla smidigt efter att man har vänjt sig:)

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte nämnvärt, lägger inte jättemycket tid på Youtube. Helt ok design bara IMO.

Gällande alla "ZOMG FÖR SMAL"-kommentarar som poppar upp på internet så vill jag tipsa världens Windows-användare om att det faktiskt går att köra sin webbläsare som ett vanligt fönster och att det är länge sedan som det varit nödvändigt att köra den maximerad hela tiden...

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axfred:

Greasemonkey/scriptish-script för att automatiskt dirigera dig från startsidan till "mina prenumerationer" -> "endast uppladdade videoklipp"

// ==UserScript== // @name Youtube fixer // @description Goes to http://www.youtube.com/feed/subscriptions // @include http://www.youtube.com/ // @include http://www.youtube.com/feed/subscriptions // ==/UserScript== window.location.href = "http://www.youtube.com/feed/subscriptions/u"

Stylish-script för snyggare design (work in progress för prenumerationssidan, funkar bra för videouppspelningssidan). Svart bakgrund/grå text, allt är centrerat, videospelaren defaultar till att vara större, "rekommenderade kanaler" på prenumerationssidan göms

@-moz-document url-prefix("http://www.youtube.com"), url-prefix("https://www.youtube.com") { #watch7-video > #watch7-player, #watch7-video {width: 1280px !important; height: 750px !important;} #watch-related {margin-top:400px !important;} .site-left-aligned #page, .site-left-aligned #yt-masthead, .site-left-aligned #alerts, .site-left-aligned #ad_creative_1, .site-left-aligned #footer-hh, .site-left-aligned #masthead-subnav, .site-left-aligned #masthead_child_div, .site-left-aligned #masthead-expanded-lists-container, .site-left-aligned #ticker .ytg-wide, .site-left-aligned #baseDiv {margin: 0 auto !important;} .site-left-aligned watch7-playlist, .site-left-aligned #watch7-video-container, .site-left-aligned #watch7-main-container {padding-left: 17% !important; padding-right: 20% !important} .branded-page-v2-secondary-col {visibility:hidden;} .feed-header.clearfix {visibility:hidden} .branded-page-v2-col-container.clearfix {background-color: #1b1b1b !important;} .branded-page-v2-primary-col {background-color: #1b1b1b !important;} .context-data-container {background-color: #1b1b1b !important;} #page-container {background-color: #1b1b1b !important;} #yt-masthead-container {padding: 0 20% !important; margin: 0 auto !important} #watch7-video-container, #watch7-main-container {background-color: #1b1b1b !important;} #yt-masthead-container {background-color: white !important;} #footer-hh-container {display: none;} #content {margin-bottom: -300px !important; background-color: #1b1b1b !important} span.title {color: gray !important;} button, a.yt-uix-button.start.link-gplus-lightbox.yt-uix-sessionlink.yt-uix-button-hh-default, span.yt-badge-std {border-color: transparent !important; background: transparent !important; color: gray !important; text-shadow: none !important;}

Hur får man det där att fungera? Jag testade Greasemonkey för ett tag sedan men inget fungerade som jag ville och det gjorde ingen nytta öht. Men centrerat vill jag ha, så kanske dags att ge det en ny chans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaezilon:

Finns en knapp på sidan där det står "mina prenumerationer" eller liknande, tryck på den så finns det en knapp i överkant där det står "bara uppladdade videoklipp".

Det jag frågar efter är hur jag får min standardfeed att se ut på det viset.
Alltså hur min youtubehemsida bara visar det som finns där.
Att behöva klicka 2 gånger för att komma fram till det jag vill se är tusen miljarder procent mer klick än det var innan.

Skrivet av phoenixdisciple:

Nej, min youtubefeed ser fortfarande likadan ut.
Jag vet hur jag kommer till min subscriber upload only feed, men jag vill inte ha massa annat trams i min vanliga feed som är på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Tvingades på den här designen för någon vecka sedan (?), har varit tvungen att använda Element hiding helper för visst tillägg i firefox för att kunna få sidan vettig och användbar (vilket jag tidigare gjort med förra youtube designen). Men nu fungerar det okej, men saker kan alltid förbättras. Någon som har bra tillägg till firefox för att kunna tvinga upp det expanderade rutan, tvinga hd (Har ett tillägg för det, men det fungerar inte att tvinga upp storleken på rutan utan enbart tvinga hd) och stänga av annotationer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

vad är det gjort för?
800*600 skärmar?

Surfplattor och mobiler förmodligen. Alla sidor är ju livrädda att bli ifrånsprungna eftersom deras rådgivare säger att om något år kommer ingen att surfa från datorer längre utan enbart från mobiler och tablets. Prisjakt gjorde ju något liknande för ett tag sedan och gjorde om designen så att den var väldigt enkel, luftig och värdelös. Helt enligt rådande trend.

Å andra sidan blir ju mobilerna snart mer högupplösta än pc-skärmar, så det kanske vänder.

Permalänk

jag tycker att det ser mycket snygg och lätt att använda vist har man en tom liten rutan men inget jag klagar över

Permalänk

Jag har också, som flera andra här haft den i flera veckor, om inte månader. Trodde alla hade den..

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Tycker den är för vit...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Centrera videospelaren så blir jag nöjd!

Visa signatur

Tomorrow Never Knows - Ringo Starr

Permalänk
Medlem

Lika tråkig och platt som windows 8. Eller skype. Nu så kommer snart inga 3d effekter finnas i någons gränssnitt. Nu ska allt vara platt!

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Går det att ändra så man hamnar på "Mina prenumerationer" direkt som förr?
Vill fan inte se några intressanta videoklipp.

Håller med, massa onödiga knapptryckningar.
Designen stör mig inte så mycket utan mest alla "intressanta" videoklipp och kommentarer som är i vägen.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Surfplattor och mobiler förmodligen. Alla sidor är ju livrädda att bli ifrånsprungna eftersom deras rådgivare säger att om något år kommer ingen att surfa från datorer längre utan enbart från mobiler och tablets. Prisjakt gjorde ju något liknande för ett tag sedan och gjorde om designen så att den var väldigt enkel, luftig och värdelös. Helt enligt rådande trend.

Å andra sidan blir ju mobilerna snart mer högupplösta än pc-skärmar, så det kanske vänder.

Det är därför som man gör som Sweclockers och har en mobil-site anpassad för bärbara enheter (vilket fungerar utmärkt, bra SweC!) eller har en app för det, som YouTube har (och den tycker jag inte är så värst dålig, fungerar bra för mig och är stilren och lättnavigerad. Enda nackdelen med appen är att många klipp inte går att spela upp där (många musik-videos tex) men de fungerar på PCn.

Nej YouTube - - gör om gör rätt. Man anpassar för f*n inte en "vanlig" sida för att den ska fungera bättre på mobiler eller tablets, då gör man en mobilsida och en vanlig som Sweclockers så föredömligt har gjort!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro