Permalänk
Medlem

gtx 560 SLI

Har haft ett gtx 560 Ti i ca ett år nu, så jag ville uppgradera lite så jag tänkte köra SLI.
Men grejen är att jag köpte fel så jag köpte ett "non-Ti" och jag har redan satt in det i datorn så ja lär inte kunna byta.
Kan jag på något vis få detta att fungera?
Första gången jag kör SLI så Jag kan inte så mycket om det.

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr så funkar det inte med ett med och ett utan Ti, så du får byta det eller sätta det i annan burk/sälja det.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Köptes det på nätet så har man väl ångerrätt?

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Drygt, har för mig att jag läste att man kunde köra sli med dom fast det blir prestandan som 2 "non-Ti" men det kanske inte stämmer? Får det inte att fungera iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Köptes det på nätet så har man väl ångerrätt?

Hmm. har ju redan packat upp det och installerat det i datorn. Men det kanske är värt ett mail. köpte det på webbhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamaks:

Hmm. har ju redan packat upp det och installerat det i datorn. Men det kanske är värt ett mail. köpte det på webbhallen.

Ångerätten ingår även om du öppnat och provat varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ångerätten ingår även om du öppnat och provat varan.

Gäller det i över ett år då?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Gäller det i över ett år då?

"Har haft ett gtx 560 Ti i ca ett år nu, så jag ville uppgradera lite så jag tänkte köra SLI.
Men grejen är att jag köpte fel så jag köpte ett "non-Ti" och jag har redan satt in det i datorn så ja lär inte kunna byta.
Kan jag på något vis få detta att fungera?
Första gången jag kör SLI så Jag kan inte så mycket om det. "
Han har alltså redan ett kort men bestämmde sig för att köpa ett till men råkade köpa ett non-ti.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Jag fick det i måndags. Har iallafall slängt iväg ett mail till webhallen nu, får se hur det går med detta.
Tack för svaren

Permalänk

Ska väl funka så, enda kravet är väl att det är samma chip, 560 i detta fall?

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MartinP74:

Ska väl funka så, enda kravet är väl att det är samma chip, 560 i detta fall?

Nja det är inte samma chip då Ti flera Cudakärnor och 560:t är ett hottat 460-dito, så nej det kommer inte att fungera ens med sju häxdoktorer och VooDoo dockor.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

"Har haft ett gtx 560 Ti i ca ett år nu, så jag ville uppgradera lite så jag tänkte köra SLI.
Men grejen är att jag köpte fel så jag köpte ett "non-Ti" och jag har redan satt in det i datorn så ja lär inte kunna byta.
Kan jag på något vis få detta att fungera?
Första gången jag kör SLI så Jag kan inte så mycket om det. "
Han har alltså redan ett kort men bestämmde sig för att köpa ett till men råkade köpa ett non-ti.

Aha då fattar jag, tack

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av megamaks:

Hmm. har ju redan packat upp det och installerat det i datorn. Men det kanske är värt ett mail. köpte det på webbhallen.

http://www.webhallen.com/se-sv/info/support_och_retur/angerra...

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Hedersmedlem

Distansköplagen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Förklara att du köpte fel och egentligen ville ha ett GTX 560 Ti, ursäkta din dumhet, och lova att du köper ett GTX 560 Ti av dom, så ska du se att dom inte ställer till några problem i supporten.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.