Problem med GTX 660. desperat

Permalänk
Medlem

Problem med GTX 660. desperat

Hejsan hejsan, beställde ett http://www.inet.se/produkt/5409674/evga-geforce-gtx-660-2048m... och fick hem det idag.

jag var genast ivrig å ville testa maxa inställningarna i far cry 3, assassinss creed 3 och även wow. som sagt så gjorde jag det och låg på stadiga 60fps i alla spelen på maxad grafik. började med Far cry och efter några minuters spelande upptäckte jag att grafiken inte alls var som jag hade förväntat mig. Allt var på max utan lagg, men grafiken var som att jag körde på medium - high. Fattade ingenting och började leta efter nya drivrutiner men blev inte bättre.

Loggade in på wow och upptäckte att grafiken var sämre än med mitt gamla grafikkort ( ati radeon hd 4770 ). Alltså det jag menar är att Grafiken var mer klarare med andra grafikkortet och mindre klarare med det jag har nu.

Så nu undrar jag ifall nån annan har nån susning av vad det kan vara för trubbel.

tacksam för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Villken upplösning kör du i? Villken skärm har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Kör 1920 x 1080 med en LG flatron W2454TQ 24" Skärm

Permalänk
Medlem

Avinstallerade du gamla drivrutiner innan?

Permalänk
Medlem

Jajemensan!

Permalänk
Medlem

sjönk grafiken eller hur menar du? testade du dina spel i max sen byta till far cry?

Permalänk
Medlem

Kanske var lite otydlig!

Det jag menar är att jag provade 1 minut spelande i varje spel.
Och grafiken var inge klar alls ( i alla tre spelen ). som sagt, det var som att man körde på medium - high i grafik. Fast jag körde på högsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokkul:

Loggade in på wow och upptäckte att grafiken var sämre än med mitt gamla grafikkort ( ati radeon hd 4770 ). Alltså det jag menar är att Grafiken var mer klarare med andra grafikkortet och mindre klarare med det jag har nu.

Menar du att bild kvalitén vart sämre med nya kortet?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Menar du att bild kvalitén vart sämre med nya kortet?

precis !

Permalänk
Skrivet av Tokkul:

När du kör max i dom där spelen så sätter du igång en massa kantutjämning, motion blur och annat lull-lull. vissa personer kan tycka att det ser sämre ut men jag anser att det är en vanesak så testa spela mera än en minut så vänjer du dig nog.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Har du kollat dina inställningar i nvidias kontrollpanel? Du kanske "tvingar" inställningar att vara avstängda där sen tror du att du har dem på för spelet säger så. Annars kan du testa ^!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blekfet:

Har du kollat dina inställningar i nvidias kontrollpanel? Du kanske "tvingar" inställningar att vara avstängda där sen tror du att du har dem på för spelet säger så. Annars kan du testa ^!

hur menar du nu ?

Permalänk
Medlem

Att inne i nvidia-panelen så kan du väl ändra inställningar typ att du aldrig ska ha någon AA på etc etc.

Permalänk
Entusiast

För det första är det omöjligt att du får stadiga 60FPS i 1920x1080 för med min dator i signaturen så får jag drops ner till 50FPS. Du kan ju kolla artikeln på Sweclockers om Far Cry 3's grafikprestanda, alltså är någonting fel här.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av blekfet:

Att inne i nvidia-panelen så kan du väl ändra inställningar typ att du aldrig ska ha någon AA på etc etc.

hmm.. AA ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokkul:

hmm.. AA ?

antialiasing (kantutjämning )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

antialiasing (kantutjämning )

Helt ny när de gäller nivida.. hittar inte det nånstans

Permalänk
Medlem

Du kan glömma maxa Far Cry 3 med ett 660.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Du kan glömma maxa Far Cry 3 med ett 660.

Nä de tycker jag inte? som sagt, det laggar ingenting och jag MAXAR far cry med kortet. Men det var inte det problemet jag hade nu, utan att bild kvalitén är dålig !

Permalänk
Medlem

Okey grabbar ni kan slänga era GTX 680 SLI och GTX 690, ett GTX 660 klarar 60fps!

Visa signatur

The Green machine: | Cooler Master HaF X Nvidia Edition | Asus Sabertooth Z77 |
| Intel i5 2500k @ 4,2Ghz | Corsair Hydro H100i | Corsair Vengeance 8GB |
| GTX 680 SLI | Corsair ATX850 | Cyborg RAT 7 Contaigon | Corsair K90 |
| Asus PB278Q | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser H650 | Intel 520 series 60GB |
| Intel 520 series 180GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tokkul:

Nä de tycker jag inte? som sagt, det laggar ingenting och jag MAXAR far cry med kortet. Men det var inte det problemet jag hade nu, utan att bild kvalitén är dålig !

Kan du kolla/ändra dina inställningar i spelen? De bör ju ha ändrats iom ditt nya kort. Ställ dem så att du inte har typ motion blur, om du nu inte vill ha det vill säga. Så kolla igen om alla grafikinställningar i de spel du spelar så att de stämmer med vad du vill ha.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Testa byt till den andra DVI porten på grafikkortet, kanske bara är hjärnspöken men jag upplever en viss skillnad mellan de båda.

Kör du direkt från hdmi utgången så vet jag ej.

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W