Trista färger vid rendering

Permalänk
Entusiast

Trista färger vid rendering

Hej! Jag har börjat spela in medan jag spelar, för att jag kan typ... I alla fall, filstorlekarna har ju en tendens att vara kolossala så jag renderar dem, men här kommer problemet:

Färgerna blir trista vid renderingen, någon som vet vad detta kan bero på?

Lite info, in case you need it:

Spelar in på en WD black 1TB i 720p 60fps, vilket jag även renderar till.
Har en i5 3570k och ett gtx 680, resultatet är samma både med och utan gpu acceleration.

Resultatet blir även samma oavsett om jag renderar med Permier pro eller Action! (programmet jag också har spelat in med).

Och det är ingen skillnad om jag spelar in med något som komprimerar under inspelning, t.ex MSI afterburner, det blir fortfarande dassigt.

Dold text
Permalänk

Det beror på vad du renderar med, vissa program gör olika olika saker för att få ner storleken på filerna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iwillhelp:

Det beror på vad du renderar med, vissa program gör olika olika saker för att få ner storleken på filerna.

Jo men det konstiga här att det händer oavsett om jag renderar med Action! eller Premier pro, eller om jag för den delen realtidskomprimerar det genom att spela in med tex msi afterburner

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Jo men det konstiga här att det händer oavsett om jag renderar med Action! eller Premier pro, eller om jag för den delen realtidskomprimerar det genom att spela in med tex msi afterburner

Jag har typ använt något program såm hette xvid codec eller liknande, kolla youtube how to make frapps videos smaller eller liknande

Permalänk

Generellt sett blir ju färgerna sämre om man komprimerar film, men i ditt fall känns det lite väl. Hur mycket komprimering rör det sig om?

Och hur set det ut om du laddar upp lite fullstorlek på tex youtube?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Testpilot

Spela in med Bandicam, redigera/rendera sedan i SonyVegasPro.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >