Permalänk
Medlem

shinobi XL gaming dator

HAR ÄNDRAT SÅ ATT DET INTE ÄR BÖJDA SLANGAR NU. så sluta klaga

tjenare håller på med ett litet bygge som jag tycker börjar se bra ut. Som ni ser så sitter det en del grejer i det och här kommer en lista.

Chassi: BitFenix Shinobi XL (Svart)
Moderkort:Asus M4A79XTD EVO
CPU: AMD Phenom II X6 960 Black Edition 3,8GHz Socket AM3 Box
Ram: Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB
Grafikkort: EVGA GeForce GTX 660 Ti HDMI DisplayPort Dual-DVI 2GB
Vattenkylning: Innovatek vet ej riktigt vad allt heter
nätagg: Corsair TX850 850W
hårddisk: nr 1 är en 360gb samsung och nr 2 är en WD 80gb

shinobi XL gaming dator

Permalänk
Medlem

Du har ju böjt slangen! (Eller är det bara jag som ser galet?)

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

nej dom är böjda men till mitt försvar var dom för korta och jag ska köpa nya

Permalänk
Medlem

Inte bra att ha en böjd slang

Permalänk
Medlem

Grym pump du använder

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Jag skulle göra om hela slangdragningen och loopen. Köp några 90 gradera anslutningar på coolingstuff eller liknande, och gör om, gör rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Jag skulle göra om hela slangdragningen och loopen. Köp några 90 gradera anslutningar på coolingstuff eller liknande, och gör om, gör rätt.

"gör om, gör rätt." är sjukt trött på det bemötandet av folk i galleriet.

Om personens ekonomi inte tillåter det, är det fel då att han inte har skaffat några 90graders anslutningar?
- nej.

Kommer det göra någon som helst skillnad mer än för ögat?
- nej.

smaken är som baken, delad.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt bygge, det med slangen kan ju rättas till och det är inget man ska klaga på

4a

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

"gör om, gör rätt." är sjukt trött på det bemötandet av folk i galleriet.

Om personens ekonomi inte tillåter det, är det fel då att han inte har skaffat några 90graders anslutningar?
- nej.

Kommer det göra någon som helst skillnad mer än för ögat?
- nej.

smaken är som baken, delad.

Skrivet av Axelind:

Väldigt snyggt bygge, det med slangen kan ju rättas till och det är inget man ska klaga på

4a

Nu har jag ju aldrig dragit vattenkylning, så det här är bara vad jag trodde mig veta.
Har man ett veck på slangen kan detta leda till att den när den blir varm böjer sig så mycket att vattenflödet stoppas. Detta är ju inte bra och får överhettade komponenter som följd.
Har jag trott fel hela tiden?

Däremot håller jag till fullo med dig malto om "gör om, gör rätt" och ditt första påstående.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

jag ska men kylningen satt i en annan dator förut....

Permalänk
Medlem

det tackar vi för

Permalänk
Medlem

Ser ut som du har lite luft kvar i loopen? Eller så är de kanske jag som ser fel

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Avstängd

Om personen i fråga inte har ekonomi som tillåter datormodding skulle han inte satsa på vattenloop från första början. Sedan tvivlar jag starkt på att personen inte har råd att betala någon hundring för nya anslutningar och slang. Eller ännu bättre, en person som inte har pengar bygger definitivt inte en gamingdator. Varför inte erkänna att TS helt enkelt inte visste vad han sysslade med när han ville kyla systemet med vatten?

Om han gör om vattenlopen så kommer det göra stor skillnad, palla ha böjd slang som begränsar flödet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Om personen i fråga inte har ekonomi som tillåter datormodding skulle han inte satsa på vattenloop från första början. Sedan tvivlar jag starkt på att personen inte har råd att betala någon hundring för nya anslutningar och slang. Eller ännu bättre, en person som inte har pengar bygger definitivt inte en gamingdator. Varför inte erkänna att TS helt enkelt inte visste vad han sysslade med när han ville kyla systemet med vatten?

Om han gör om vattenlopen så kommer det göra stor skillnad, palla ha böjd slang som begränsar flödet.

det kan nog jag svara på... för det första jag är 14. för det andra det är redan klart.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Om personen i fråga inte har ekonomi som tillåter datormodding skulle han inte satsa på vattenloop från första början. Sedan tvivlar jag starkt på att personen inte har råd att betala någon hundring för nya anslutningar och slang. Eller ännu bättre, en person som inte har pengar bygger definitivt inte en gamingdator. Varför inte erkänna att TS helt enkelt inte visste vad han sysslade med när han ville kyla systemet med vatten?

Om han gör om vattenlopen så kommer det göra stor skillnad, palla ha böjd slang som begränsar flödet.

Lägg ner den där kaxiga cooling attityden nu. Han kanske valde att lägga grejerna på andra saker och trodde att det skulle funka ändå. Att få ett väck i slangen kan även den mest erfarne byggaren få, så lägg ner piss argumenten och bli trevlig eller sluta skriva helt enkelt!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

med tanke på att du är 14 år så är jag riktig imponerad av bygget jag var inte i närheten av detta vid din ålder

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Lägg ner den där kaxiga cooling attityden nu. Han kanske valde att lägga grejerna på andra saker och trodde att det skulle funka ändå. Att få ett väck i slangen kan även den mest erfarne byggaren få, så lägg ner piss argumenten och bli trevlig eller sluta skriva helt enkelt!

Helt rätt attityd:D

och med tanke på att jag fixade skiten så är det inge problem nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Lägg ner den där kaxiga cooling attityden nu. Han kanske valde att lägga grejerna på andra saker och trodde att det skulle funka ändå. Att få ett väck i slangen kan även den mest erfarne byggaren få, så lägg ner piss argumenten och bli trevlig eller sluta skriva helt enkelt!

Skrivet av dav123x:

Helt rätt attityd:D

och med tanke på att jag fixade skiten så är det inge problem nu

Satt och läste igenom kommentarerna, negativt efter negativt, något posetivt, till och med när han säger att kylning har suttit i en annan dator innan och då kan man fatta att man inte kan fixa saker på en jä*vla gång, är 17 år fyllda och jobbade just nu 8 gånger iveckan... i 6 veckor.. Då hinner man inte saker och ting, Men nu ska vi inte vara sådana, Jul snart och då ska alla vara glada

14 år, då jag började kika in i datorer, dock var man lika med noll vid den tiden

När ekonomi finns och tiden finns så blir det själv vattenkylning,

Lite Sleeve på dina kablar så blire kanoners det där

4 av 5 toast

Permalänk
Avstängd

Ni förstår la inte grejen med kommentarerna. Bättre han lär sig från början att göra om, göra rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Ni förstår la inte grejen med kommentarerna. Bättre han lär sig från början att göra om, göra rätt.

Vad exakt skulle han lära sig utav din nedtryckande kommentar?
att han borde slänga datorn och aldrig mer meka med den? typ?

säg det med en bättre attityd nästa gång eller fråga om han har märkt det, eller tillochmed tipsa hur han ska få det bättre.. inte kasta skit på han...

ts du är grym, jag är 19år och har ingen aning om hur man slänger ihop ett vattenkylningskit även fast jag pillat datorer sen jag var 6

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd

Läs ovan så finns många bra tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Vad exakt skulle han lära sig utav din nedtryckande kommentar?
att han borde slänga datorn och aldrig mer meka med den? typ?

säg det med en bättre attityd nästa gång eller fråga om han har märkt det, eller tillochmed tipsa hur han ska få det bättre.. inte kasta skit på han...

ts du är grym, jag är 19år och har ingen aning om hur man slänger ihop ett vattenkylningskit även fast jag pillat datorer sen jag var 6

Tackar har hållit på med vattenkylning ett tag nu och det roligaste är att sitta halva nätterna och försöka få en stabil överklockning på min CPU... har låst upp den från x4 till x6 och från 3.0Ghz till 3.8Ghz men har haft den uppe på 4.1 så är tacksam av att ha tillgång till den