Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av hg:

Märkligt att det verkar vara så stor skillnad i batteritid Jag fick min på fredagen för lite över en vecka sen, laddade den då och då höll batteriet tills onsdagen, laddade den då igen och nu har jag 25% kvar. Har m.a.o laddat 2 gånger på lite över en vecka. Sjukt bra batteritid för mej.

Visserligen har den stått mest i standby men en hel del pillrande med inställningar och apps, lite kameraanvändning, ett par timmars musiklyssnande (via 3G) och en del facebook chattande har det iaf blivit. Ungefär samma som jag gjorde med min förra telefon och den höll ~1 dag. Har haft på NFC och wifi hela tiden.

Om ni inte använder 4G så se till att ni har inställt telefonen på att använda 3G som maxhastighet, drog mycket mera batteri när jag hade inställt den på 4G även fast min anslutning är endast 3G.

Att stänga av Nokia drive sparar med batteri då det synkar när det ligger i bakgrunden (läst på forum).

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Själva tyngden har jag inget ont av. Utan det är kombinationen med tyngden och det blanka materialet som gör att den glider väldigt lätt, vilket är lite störande.

Nja, man kan skapa sin egen användarvänlighet genom att ställa in det exakt som man vill ha det. Kanske tillhör den skalan som gillar mer avancerade inställningar och inte trycka på en knapp som är 5x5 cm med olika färger. Det kanske passar Agda 85 men inte mig.

Nackdelen med att "skapa sin egen användarvänlighet" som på t ex android är att det medföljer buggar. Sitter just nu på sgs2 och appar och widgets krashar titt som tätt . . .

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Ni som fått era lurar. Var är de tillverkade? Nokia tillverkade förut alla high end i Finland men jag vet att den anläggningen ska lagas ned.

Nokia lade tyvärr ner finlandsfabriken tidigare i år, Europas sista mobilfabrik. Lokalerna är sålda till en läkemedelstillverkare. Så mobiler med "Made in Finland" är nostalgi numera. Tidigare var det så att i Asien tillverkade Nokia mobilerna som skulle säljas i Asien samt USA och de som skulle säljas i Europa tillverkades i Finland. De hade/har fabriker på andra håll också som Ungern och Sydamerika.

Men eftersom invånarna i Europa köper Amerikanskt idag så har Nokia som är ett Europeiskt företag också fått dragit ner där de har utveckling och fabriker, Tyskland, England, Finland, Danmark, Norge, och Ungern är några av länderna som drabbats av Nokias neddragningar. Kundernas val har slagit tillbaka mot dem själva kan man säga.

Salo Finland

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag inte kan ladda ner Nokia apps alls. Blir att skicka ett mail

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Nackdelen med att "skapa sin egen användarvänlighet" som på t ex android är att det medföljer buggar. Sitter just nu på sgs2 och appar och widgets krashar titt som tätt . . .

Hade en galaxy nexus innan och tror faktiskt att jag hade en enda app som kraschade en gång under ca 9 månader. Beror väll på vad man kör för appar också, oftast är dom som utvecklas minst mest buggiga.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Hade en galaxy nexus innan och tror faktiskt att jag hade en enda app som kraschade en gång under ca 9 månader. Beror väll på vad man kör för appar också, oftast är dom som utvecklas minst mest buggiga.

Skype krashar nästan varje dag. Chrome krashar varje dag. Och sen krashar lite spel någon gång ibland också. Jag vet att majoriteten har problem med detta, det är bara att kolla betyg på play store på chrome/skype. Så varför fixar dom inte detta? För att det är svårt. Android har så många olika hårdvaruppsättningar, upplösningar osv. Var själv en förespråkare för android en gång i tiden, men efter krashande appar i snart ett år är det nog. Det ska bara funka. iPhone var dock ingen möjlighet då det är så enormt tråkigt. Men för mig blir WP8 det bästa av två världar!(hoppas jag) Det funkar ALLTID, och det är snyggt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Till alla som har problem med batteriet, kolla denna tråd och se om det hjälper:
http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Advice-for-custom...

Gällande facebook så finns det integrerat i wp och funkar riktigt nice, även chatt finns integrerat och kalender (födelsedagar, events osv) samt kontakter. Lägg upp kontot under inställningar bara så funkar allt direkt.

Instagram är ryktat att det kommer, instagram själva kommer dock inte göra den utan jag tror att det är nokia som ska lägga ner resurser.
Det finns en bra instagram app ute som heter metrogram för dom som är intresserad, denna stödjer dock inte registrering och uppladdningar (pga att api:t inte tillåter).

För övrigt väntar jag också ivrigt på lumia 920 som är beställd från halebop, skulle ha den gula först men verkar ju vara sånt tryck på dessa så jag annullera ordern och la en ny på den vita. Har nu en lumia 800 som jag är väldigt nöjd med och som tjejen vill ha.

Tror verkligen att wp8 kommer ta en jävla fart, dels för att det är mycket lättare för folk att porta appar till plattformen än vad det var på wp7 (native c++ och opengl). Och en väldigt väldigt enkel sak som finns i dom nya lurarna som jag tror kommer ha en stor faktor i att få folk att öppna ögonen för wp8 är screenshot funktionaliteten, fattar inte att dom inte la in detta tidigare.

Permalänk
Medlem

Fick min Vita på 1,5 dgr från Netonnet.Underbar telefon.Enda jag saknar är Spotify samt mobilt Bank ID.Gick från Android o pos överraskad av WP8 ,enkelt snabbt passar mig bra.Kameran mkt bra.Gps låser snabbt.Batteriet ungefär som andra smartfones jag haft,Senast HTC

Permalänk
Skrivet av chrar:

Fick min Vita på 1,5 dgr från Netonnet.Underbar telefon.Enda jag saknar är Spotify samt mobilt Bank ID.Gick från Android o pos överraskad av WP8 ,enkelt snabbt passar mig bra.Kameran mkt bra.Gps låser snabbt.Batteriet ungefär som andra smartfones jag haft,Senast HTC

Spotify finns till wp7 men det är inte kanon (saknar möjlighet att spola), detta har klagats på enormt men dom har inte gjort nått för att uppdatera detta. Vad jag läst så är spotify på gång med en uppdaterad version så det kommer nog snart, hoppas verkligen att den inte saknar spola funktion o att den också kommer till wp7.

Bankid saknar jag också, främst pga att Swedbank vägrar släppa en app innan detta stöds men det funkar att ha bokmärke till webbplatsen som live tile så jag har klarat mig. Har skickat iväg mail för att kolla med bankid om det finns planer på att släppa appen till wp, jag återkommer med svar. Annars kan vi ju alltid gå ihop och tjata på dom så kanske det händer nått.

Permalänk
Avstängd

Swedbank ska göra en IT satsning:
http://www.idg.se/2.1085/1.479480/missnoje-driver-swedbank-ti...

Det är väl bara att hoppas att en Windows Phone app kommer då.
Annars kan man skriva ett inlägg på deras facebook sida:
http://www.facebook.com/swedbanksverige/posts/252521754823601
http://www.facebook.com/swedbanksverige?ref=stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Nokia lade tyvärr ner finlandsfabriken tidigare i år, Europas sista mobilfabrik. Lokalerna är sålda till en läkemedelstillverkare. Så mobiler med "Made in Finland" är nostalgi numera. Tidigare var det så att i Asien tillverkade Nokia mobilerna som skulle säljas i Asien samt USA och de som skulle säljas i Europa tillverkades i Finland. De hade/har fabriker på andra håll också som Ungern och Sydamerika.

Men eftersom invånarna i Europa köper Amerikanskt idag så har Nokia som är ett Europeiskt företag också fått dragit ner där de har utveckling och fabriker, Tyskland, England, Finland, Danmark, Norge, och Ungern är några av länderna som drabbats av Nokias neddragningar. Kundernas val har slagit tillbaka mot dem själva kan man säga.

Salo Finland

Minns glatt att mina första telefoner från Nokia vart tillverkade i Finland, tex gamle goda "lillen" 8210, med utbytbara skal, det var en speciell känsla faktiskt!! Kvalitén vart enorm.. Som för övrigt alla produkter från Nokia besitter.
Mina andra symbian , senaste Nokia 700 är tillverkad i Ungern, som du påpekat så har även jag hört att ALLA lurar som skulle tillverkats för Europa marknaden skulle vara tillverkade inom EU området medan Asien marknaden vart tillverkade inom Asien.. På min L920 kartong står det (Made in China), måste påstå att det inte alls vart samma känsla som om det hade stått (Made in Finland), men kan förstå Nokias situation, har varit tufft i många år, och tyvärr så får vi kunder lida med att det kanske inte är the TOP KVALITET, att det tydligen förekommer fler måndags ex då tillverkningskontrollen styrs av ett annat land, med det sagt vill jag ABSOLUTE inte påstå att L920 inte har kvalitet, L920 är nog ett av den bästa och ligger högst inom Kvalitet jämfört mot andra aktörer och mobiler..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Enligt Halebop så får dom in ALLA färger veckan som kommer..
( 2012-11-30 18:51:16
Vi får in nya nästa vecka på alla färger. Så fort din order har blivit godkänd, om den går igenom DOA så kommer det att skickas ut en ny till dig om vi har den i lager just då. )

Vettefan men jag sa att jag ville ändra min svarta till en Cyan eller Grey isåfall när jag ändå ska skicka in min vilket svaret blev.
2012-11-30 18:52:51
Nej, samma färg och modell kommer skickas ut till dig.

Varför då ta upp det med färger undrade jag......

Nåja Halebop är fan inte enkla att göra med alltså. Ångrar bittert att jag valde dom. Nu ska jag skicka in telefonen och jag ska stå för frakterna . För att dom har skickat ut en söndrig telefon ! ? Nåja har bett om deras adress så jag kan skicka en faktura dit fraktkostnader samt handläggning. Jag är fan inte billig.

Permalänk
Skrivet av nino:

Användarvänligheten, att kunna ställa in allt precis som man vill att den ska vara. Apparna för att ändra telefonens sms program, kontaktlista mm. är väldigt begränsat. Kommer säkert komma men då är telefonen redan gammal. Att organisera tilesen är också väldigt begränsat. Även att telefonen är tung och glider i händerna och när man har den mot axeln är också väldigt störande, men kan vara vanesak. Men som sagt ska ge den en chans ett tag till.

Du verkar inte överhuvudtaget läst på om Windows Phone alls, Microsoft vill inte att det ska vara så och därför har de ingen API för att ändra sånt. De kommer aldrig släppa sån API heller så det är inget att vänta på. Klarar du dig inte utan taskkillers och sånt krångel får du gå tillbaka till Android. Sen har det inget med användarvänligheten att göra, två helt skilda saker.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Ni som köper hos Elgiganten och liknande butiker, köper ni med abonnemang då? Eller köper ni till det någon annanstans? För telefonen är väl inte mycket att ha utan abonnemang, och det måste ju blir mycket "billigare" att köpa direkt hos någon operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Skype krashar nästan varje dag. Chrome krashar varje dag. Och sen krashar lite spel någon gång ibland också. Jag vet att majoriteten har problem med detta, det är bara att kolla betyg på play store på chrome/skype. Så varför fixar dom inte detta? För att det är svårt. Android har så många olika hårdvaruppsättningar, upplösningar osv. Var själv en förespråkare för android en gång i tiden, men efter krashande appar i snart ett år är det nog. Det ska bara funka. iPhone var dock ingen möjlighet då det är så enormt tråkigt. Men för mig blir WP8 det bästa av två världar!(hoppas jag) Det funkar ALLTID, och det är snyggt.

Kör du "standard" SGII eller nån ROM ?

Skall snart byta ut min SGII med, fast dock inte pga av krasher. Faktum är att det är min mest stabila telefon jag haft, (förutom om man testar ROM's).
Just nu kör jag Cyanogenmod 10.

Vad det gäller Chrome har jag inte mycket krasher med det, fast lite lustigt att den snabbaste desktop browsern är den långsammaste android browsern.
Om du orkar lägga om dina bookmarks så rekommenderar jag Dolphin på android. Mycket snabbare än Chrome, gränssnittet är mycket bättre med. Mer anpassat för touch. (t.ex. svep in från vänster för att se bookmarks, svep in från höger för snabb access till din plug-in meny med t.ex. fullscreen, eller byta mellan desktop/mobile läge etc).

Chrome blir inte bra förens de fixar lagget i den. Sen nu när man vant sig vid en touch anpassad browser kommer det nog bli svårt att gå tillbaks ändå...

Skype har aldrig krashat i min telefon.

För övrigt så säger statistiken att appar krashar mer på iOS än på Android, så vad en person upplever är knappast bevis på OS stabilitet. Just iOS krasher är inte så uppenbara då du inte får någon info utan kastas ut i huvudmenyn.

"Still, the data shows that apps on iOS did crash substantially more than Android apps. Anecdotally, I know that certain apps I use on my iPhone crash and they crash often." http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-cr...

Och precis som i iOS och i Android så kommer man ha krashande appar i WP8 med.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrar:

Fick min Vita på 1,5 dgr från Netonnet.Underbar telefon.Enda jag saknar är Spotify samt mobilt Bank ID.Gick från Android o pos överraskad av WP8 ,enkelt snabbt passar mig bra.Kameran mkt bra.Gps låser snabbt.Batteriet ungefär som andra smartfones jag haft,Senast HTC

Ett tips, gå över till Wimp. Jag testade Wimp på Mac/PC/iOS innan jag fick min Lumia och fastnade för det så jag sa upp mitt Spotify trots att jag haft det sedan de startade. Att Spotify inte kan leverera en WP8 klient gör att jag definitivt inte kommer ha med dem att göra. Som kund måste man ställa krav och ta sina pengar annorstädes om företaget inte levererar, jag vill ha en enhetlig musiklösning som fungerar till alla mina enheter, då väljer jag en leverantör som klarar det.

Permalänk
Skrivet av piers:

Ni som köper hos Elgiganten och liknande butiker, köper ni med abonnemang då? Eller köper ni till det någon annanstans? För telefonen är väl inte mycket att ha utan abonnemang, och det måste ju blir mycket "billigare" att köpa direkt hos någon operatör.

Köpte utan abonnemang, gör alltid det. Har ett abonnemang via jobbet och inte sugen på att betala för ett till bara för att få en telefon. Vad dock där idag och lämnade tillbaka min igår inköpta svara 920 pga av det lösa batteriet och tillhörande skorrande vibrering. De hade inga andra inne men är nog sugen på en gul nu ändå tror jag. Får väl se när den dyker upp i butik.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall mobilen finns att testa i Mediamarkts butik på torpavallen?

Permalänk
Medlem

Ska också köpa kontant. Blir min första nokia som inte är "made in finland".
Imorgon hoppas jag att fler butiker har den i lager så att man kan köra dit och plocka upp en direkt.
Tänkte först beställa från Katshing som alltid men deras lev. tider ändras varje dag. Kanske är jag rädd att beställa, betala och sen se att lev. tiden har ändrats till januari eller nåt. Min Visa funkar lika bra i en fysisk butik som över nätet.
Inga butiker har gul som det ser ut innan januari så det det blir röd troligtvis.
Första saken jag kommer att göra med den är att lägga en Ferrari wallpaper på den. Det skulle va Lamborghini först men pallar inte vänta till januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Ska också köpa kontant. Blir min första nokia som inte är "made in finland".
Imorgon hoppas jag att fler butiker har den i lager så att man kan köra dit och plocka upp en direkt.
Tänkte först beställa från Katshing som alltid men deras lev. tider ändras varje dag. Kanske är jag rädd att beställa, betala och sen se att lev. tiden har ändrats till januari eller nåt. Min Visa funkar lika bra i en fysisk butik som över nätet.
Inga butiker har gul som det ser ut innan januari så det det blir röd troligtvis.
Första saken jag kommer att göra med den är att lägga en Ferrari wallpaper på den. Det skulle va Lamborghini först men pallar inte vänta till januari.

Elgiganten barkaby har svart inne och häggvik har röd.

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Minns glatt att mina första telefoner från Nokia vart tillverkade i Finland, tex gamle goda "lillen" 8210, med utbytbara skal, det var en speciell känsla faktiskt!! Kvalitén vart enorm.. Som för övrigt alla produkter från Nokia besitter.
Mina andra symbian , senaste Nokia 700 är tillverkad i Ungern, som du påpekat så har även jag hört att ALLA lurar som skulle tillverkats för Europa marknaden skulle vara tillverkade inom EU området medan Asien marknaden vart tillverkade inom Asien.. På min L920 kartong står det (Made in China), måste påstå att det inte alls vart samma känsla som om det hade stått (Made in Finland), men kan förstå Nokias situation, har varit tufft i många år, och tyvärr så får vi kunder lida med att det kanske inte är the TOP KVALITET, att det tydligen förekommer fler måndags ex då tillverkningskontrollen styrs av ett annat land, med det sagt vill jag ABSOLUTE inte påstå att L920 inte har kvalitet, L920 är nog ett av den bästa och ligger högst inom Kvalitet jämfört mot andra aktörer och mobiler..

Jag vet inte om jag är så imponerad av kvalitén hos Nokias finsktillverkade mobiler. Jag har fått göra DOA på alla tre jag köpt.

Kineserna är grymt duktiga på att hålla hög kvalité till låga priset. Men när man ska producera så många lurar fort så blir det naturligtvis fel på ett mindre antal ex. Inte minst i början innan man trimmat in produktionen riktigt.

På det sättet känns det skönt att man inte fått sitt ex. än. Senare tillverkad = mindre risk för fel.

Permalänk
Medlem

Hur är det med leveransrapport för sms, finns det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Kör du "standard" SGII eller nån ROM ?

Skall snart byta ut min SGII med, fast dock inte pga av krasher. Faktum är att det är min mest stabila telefon jag haft, (förutom om man testar ROM's).
Just nu kör jag Cyanogenmod 10.

Vad det gäller Chrome har jag inte mycket krasher med det, fast lite lustigt att den snabbaste desktop browsern är den långsammaste android browsern.
Om du orkar lägga om dina bookmarks så rekommenderar jag Dolphin på android. Mycket snabbare än Chrome, gränssnittet är mycket bättre med. Mer anpassat för touch. (t.ex. svep in från vänster för att se bookmarks, svep in från höger för snabb access till din plug-in meny med t.ex. fullscreen, eller byta mellan desktop/mobile läge etc).

Chrome blir inte bra förens de fixar lagget i den. Sen nu när man vant sig vid en touch anpassad browser kommer det nog bli svårt att gå tillbaks ändå...

Skype har aldrig krashat i min telefon.

För övrigt så säger statistiken att appar krashar mer på iOS än på Android, så vad en person upplever är knappast bevis på OS stabilitet. Just iOS krasher är inte så uppenbara då du inte får någon info utan kastas ut i huvudmenyn.

"Still, the data shows that apps on iOS did crash substantially more than Android apps. Anecdotally, I know that certain apps I use on my iPhone crash and they crash often." http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-cr...

Och precis som i iOS och i Android så kommer man ha krashande appar i WP8 med.

Jag kör stock. Och om du aldrig fått krash har du haft oftanlig tur. Det är som sagt bara att läsa kommentarer om skype/chrome på playstore.

Känns inte så värt att köra dolphin då jag får min lumia på tisdag

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

men kan förstå Nokias situation, har varit tufft i många år

Självklart måste de dra ner, samtidigt så skulle visst finlandsfabriken vara lönsam, att man lade ner den lär ha varit för att komma närmare komponenttillverkarna som ju finns i Asien.

Kanske hade vi fått de här Lumiamobilerna snabbare om de haft tillverkning i Finland också, det ligger ju trots allt bara några mil bort. Blir 920 en stor försäljningsframgång så kanske man ångar sig att man lade ner i Finland för bara några månader sen också, för vad det verkar så är det ju brist på 920 i flera länder. Finlandsfabriken kanske hade behövts nu för kapaciteten.

Apropå framgång så har nu Nokia Lumia 920 krossat allt motstånd och ligger nu etta i alla kategorier på Prisjakt!

Märk väl, inte ett ord om det från Prisjakt Pryl som brukar vara så snabba att skriva om Samsungs enheter när de ligger etta - "Här är de populäraste Smartphones" tror till och med de använt "Här är den smartphone som säljer mest" om de som legat i topp där.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Någon som vet ifall mobilen finns att testa i Mediamarkts butik på torpavallen?

Finns den att testa någonstans i göteborg ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Märk väl, inte ett ord om det från Prisjakt Pryl som brukar vara så snabba att skriva om Samsungs enheter när de ligger etta - "Här är de populäraste Smartphones" tror till och med de använt "Här är den smartphone som säljer mest" om de som legat i topp där.

Tycker det är jätte skumt, ingen återförsäljare gör reklam för fem öre om telefonen. När man går in på de olika sidorna som Telia osv måste man ordagrant leta sig fram till telefonen. I butikerna är det fortfarande stora skyltar om Iphone 5. Blir besviken.

Permalänk

Jag tycker denna sidan är bra om ni har funderingar kring WP8, själv så måste jag säga att jag ju mer jag läser om det destu bättre blir det. Det verkar ju finnas mer potential i 8an för 3e partsutvecklare än det gjorde i 7.5. Värt att ha i åtanke kanske.

Är en riktig nybörjare vad gäller mjukvara men faktiskt så är wp8 det första operativet som gjort mig väldigt intresserad, ser fram emot att nörda ner mig totalt i vintermörkret.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1625

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Jag kör stock. Och om du aldrig fått krash har du haft oftanlig tur. Det är som sagt bara att läsa kommentarer om skype/chrome på playstore.

Känns inte så värt att köra dolphin då jag får min lumia på tisdag

Kan bara instämma. Jag har en Galaxy S och har kört diverse olika mjukvaror. Det kraschar och laggar konstant vad man än gör. Min flickväns LG optimus 7 som bara är ett par månader nyare och har nästan identisk hårdvara är fortfarande trevlig att använda. Inget lagg, inga krascher. Bara stabilt snabbt och snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kan tillägga att jag inte kan ladda ner Nokia apps alls. Blir att skicka ett mail

Skickades från m.sweclockers.com

Det är just nu en bugg i WP8. Du måste ha både språk och region satt till samma. Har du tex som jag hade engelska som språk men Sverige som region fungerar det ej, fick ändra till USA som region då jag inte vill ha ett OS på svenska. Skall komma en fix till det.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Hur är det med leveransrapport för sms, finns det?

Under inställningarna för messaging finns bara rapport för MMS ser det ut som.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.