Program som tabbar ut en ur fullscreen-spel / program!

Permalänk
Medlem

Program som tabbar ut en ur fullscreen-spel / program!

Tja. Hjärnan är lite smått söndersupen så tänkte att jag kastar in frågan snabbt här och ser om nån har varit med om eller vet hur man får reda på vilket program som "tabbar" ut en till skrivbordet.

Som sagt, sitter man och spelar så blir man uttabbad till skrivbordet, ser en ikon samtidigt i aktivitetsmenyn nere som poppar upp och förvinner innan man hinner ser vad det skall föreställa. Två kugghjul kanske? = nån windows service/tjänst?

Har någon nåt tips på att ta reda på vad det kan vara?

Kör Windows 7 ult sp1 64 bit etc.

Tacksam för svar/tips!

Visa signatur

CM HAF 932, Intel core i7-4700K 3.5GHz @ 4.3GHz w/ CM Seidon XL, ASUS Z87-K, G-Skilll 1866MHz DDR3 CL 9 2x4Gb, 1x Kingston HyperX 120GB SSD, 2x Corsair Force F120 SSD, 1xASUS GTX780 DC2 3GB, 2x1TB SATA3 RAID0, Nexus 1kW PSU, ASUS 144Hz 27"

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem. Har sökt överallt känns det som. Inget hjälper!

Någon som vet vad man ska göra?

Som Jack:

Tacksam för svar eller tips!

Permalänk
Medlem

Har samma problem, fick det för 3 dagar sen och det är någon liten ikon som flashas upp nere på aktivitetsfältet i en halv sekund för att sedan försvinna. Detta händer ca 1 gång per minut och tar fokus från alla spel, webbläsare och övriga program.

Har testat att avinstallera virusprogram
Hantera processer
Sökt efter virus på ett flertal sätt
Återställt windows till en tidpunkt innan det började inträffa
un-pluggat all extern hårdvara från datorn

Inget löste problemet, någon som kan hjälpa tack?

Permalänk
Medlem

Windows Update brukar göra det när den vill att man ska starta om datorn för en uppdatering. Stänger man av automatiska uppdateringar så borde det försvinna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av några kugghjul men har kommit fram till att sweclockers börjat tabba ut mig på sistonde

Permalänk
Medlem
Skrivet av eaan:

Jag har inte märkt av några kugghjul men har kommit fram till att sweclockers börjat tabba ut mig på sistonde

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Jag hittade mitt problem m.h.a: http://blogs.msdn.com/b/patricka/archive/2010/04/27/what-is-i...

Förmodligen hjälper det er också. Nu tabbar jag ut...