SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem

Fan va dåligt med facebook tyvärr. Tråkigt att ni inte kunde använda någon annan plattform.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem

Helt okej att köra på Facebook om ni skickar pm till vinnaren så för han berätta sitt swec id. Sen skickar ni pm till swec idn så får han svara även där, har man inte haft kontot i mer än en månad väljs en ny vinnare. Då kan bara swecare vinna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart skitlglad tills jag såg facebook... Får väl registrera mig då.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Gegemigemgiemg

Åh vad jag skulle behöva ett Rampage IV Extreme, mitt X58 dog förra veckan *rage*

Jag glömde mitt på bussen! Jag förtjänar det bättre!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Vi fattar att ni inte gillar facebook, skulle gissa att runt 70 av inläggen fram till mitt har varit gnäll över att facebook används. Själv bryr jag mig inte var dom har julkalendern så länge den finns.

Permalänk

Ajdå, Facebook... Portabel social ångest är vad det borde heta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Galet va alla whinar på facebook, för många för att palla cittera Gör ett konto enbart för detta och kasta det efteråt. Orka fixa en egen hemsida enbart för detta.

Det är inte värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

det kan inte ha någonting med att man inte vill existera på nätet då?
visa lite respekt för de som vill förbli anonyma på Internet.
och sen varför skulle inte Sweclockers inte kunna göra en enklare julkalender? med allt kunnigt folk på denna sida så vore det inte problem alls att ta hjälp ifrån medlemmarna till att göra kalendern

Självklart så skulle de kunna göra en annorlunda julkalender, tror dock inte att ifall du gör en facebook sida utan att visa efternamn så kommer nog ingen att kolla upp dig och hitta dig och ditt hus....
Sweclockers har satt spelreglerna

Permalänk
Medlem

Kan jag vara med fast jag bor i Finland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Vi fattar att ni inte gillar facebook, skulle gissa att runt 70 av inläggen fram till mitt har varit gnäll över att facebook används. Själv bryr jag mig inte var dom har julkalendern så länge den finns.

Öh, är väl mer det att facebook börjar ta över allt och alla, snart finns knappt andra hemsidor kvar längre eftersom banne mej allt är på facebook, och om du inte vet varför folk inte gillar facebook måste du ha bott i en grotta, jag vill inte vara med i en massa jävla register och statistik.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av BI05:

INTE FACEBOOK! D:
blir väll ingen julkalender för mig då

Nä! Det blir inte det. .....så svårt att fixa Kraftig foliehatt på er alla som gnäller!

Hur svårt är det? Men tänk till lite nu f*r fan!

Jag skäms inte över er, men det är inte långt ifrån, ni är pinsamma!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Förresten, alla ni som hatar Facebook; Använder ni Google.com, Chrome, Android? Nuff said?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nä! Det blir inte det. .....så svårt att fixa Kraftig foliehatt på er alla som gnäller!

Hur svårt är det? Men tänk till lite nu f*r fan!

Jag skäms inte över er, men det är inte långt ifrån, ni är pinsamma!!

för guds skull grabben har du undgått allt som det skrivits om facebook?

facebook är också ett företag och deras enda intresse är att tjäna pengar på dig, då det är en gratis tjänst hur tror du att det går till? ignoranta svenskar.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Förresten, alla ni som hatar Facebook; Använder ni Google.com, Chrome, Android? Nuff said?

så om jag dricker,snusar och röker då gör det ingenting om jag tar tyngre droger också? vakna grabben

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ture99:

Kan jag vara med fast jag bor i Finland?

varför skulle du inte få vara med å tävla ? du är ju en swec medlem ?

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Inaktiv

Herregud vad folk är barnsliga, Facebook är gratis och alla kan ha det, sedan om ni inte skaffar det för att ni av någon anledning inte vill känns bara dumt. Då vill ni alltså inte ta del av kalendern. Som många andra sagt, skapa ett konto för det här bara och sen ta bort kontot. Inte vidare komplicerat!

Permalänk
Musikälskare

Förstår att SweC vill vara aktiva på Facebook men alla medlemmar kan eller vill inte vara med, känns konstigt tycker jag iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fin circlejerk här inne iallafall. Räcker det inte med att ni gillar en av de 30 posts på första sidan av tråden som är anti-facebook?
Jag vill också!

Hurr durr synd att ni körde facebook, annars hade jag varit med!

Permalänk
Medlem

Blir hellre religiös än att registrera mig på Facebook.

Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Woop woop äntligen en facebookapp som är värd att ha alltså

Bergis vill ju alla anti-facebookare att det ska köras på irc eller helst någon ännu äldre plattform, röksignaler kanske?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Ibland lönar det sig och facebook kontot kommer till användning som nu!

Lycka till som fasen till er alla!

Permalänk

YEEESSS, alla gammelgossar dissar fb, bra för oss i den yngre generationen då

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

får ju önska lycka till åt alla, men mest till mig själv tror en väldigt stor del av alla här har bättre setup än mig skulle inte sitta fel med lite uppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Facebook är en rättfram lösning för denna typ av tävlingar. Det går alltid att skapa ett fejkat konto, delta i tävlingarna och sedan stänga ned det.

Men om fejkade konton är tillåtet kan jag ju göra 8 till.
För att inte tala om att när jag börjar delta i julkalendern så ser även alla som inte är SweClockers medlemmar detta och deltar även dem.

Jag har ännu inte vunnit något i tävlingarna som varit på SweC, men den här gången är det inte ens lönt att delta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

så om jag dricker,snusar och röker då gör det ingenting om jag tar tyngre droger också? vakna grabben

Hej grabben! Det jag finner lustigt att folk är väldigt selektiva i sin paranoia. Många söker säkert fram sin information via google, surfar i Chrome, använder en mobiltelefon (kanske har den Android) dagligen (självmant). Redan här har man lämnat ett rejält digital spår efter sig och även själva mobiltelefonen själv avslöjar ju vart du har varit dygnet runt.
Sedan blir det panik över Facebook du behöver ju inte checka in överallt, berätta vad du äter och vilka dina vänner är bara för att registrera ett konto för att vara med i Sweclockers julkalender.

Det var ett tag sedan jag var "grabb" ^^

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Fejan!? :(((((

Nå ja, får hoppas CDON har fina klappar på sin mässa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Som det ser ut på den här tråden är det typ 10 pers som tänker ställa upp i tävlingarna. Ökar ju mina chanser iaf

Hej,
Jag heter LeClerck och är Facebookoholic...

Ber ödmjukt om ursäkt eftersom jag tänker ställa upp som den elfte tävlande och därmed minskar jag dina chanser med ca 0,9090909090909091 % ...
Förlåt mig...

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Hej grabben! Det jag finner lustigt att folk är väldigt selektiva i sin paranoia. Många söker säkert fram sin information via google, surfar i Chrome, använder en mobiltelefon (kanske har den Android) dagligen (självmant). Redan här har man lämnat ett rejält digital spår efter sig och även själva mobiltelefonen själv avslöjar ju vart du har varit dygnet runt.
Sedan blir det panik över Facebook du behöver ju inte checka in överallt, berätta vad du äter och vilka dina vänner är bara för att registrera ett konto för att vara med i Sweclockers julkalender.

Det var ett tag sedan jag var "grabb" ^^

många har också Facebook, jag har svårt för att gå med i en tjänst där jag frivilligt ger bort "min" information gratis och sedan även ger bort rättigheterna att att använda "min" information hur bäst det hjälper dom.

som sagt jag kommer inte att delta i kalendern pga av facebook kravet. Jag vill dock gärna se en lösning i framtiden som inte har detta problem.
Som jag sa i börjam många har facebook och det är inga svårigheter för dom, men vi som värnar om vår anonymitet så gott det går önskar jag att det fanns ett alternativ.

ha en trevlig helg med er allesammans, nu försvinner datorn över helgen

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk

Vad fan är Fejsburk lägg ner skiten å ha't på Sweclockers.com
Fejsburk är ett jävla skämt.

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

många har också Facebook, jag har svårt för att gå med i en tjänst där jag frivilligt ger bort "min" information gratis och sedan även ger bort rättigheterna att att använda "min" information hur bäst det hjälper dom.

som sagt jag kommer inte att delta i kalendern pga av facebook kravet. Jag vill dock gärna se en lösning i framtiden som inte har detta problem.
Som jag sa i börjam många har facebook och det är inga svårigheter för dom, men vi som värnar om vår anonymitet så gott det går önskar jag att det fanns ett alternativ.

ha en trevlig helg med er allesammans, nu försvinner datorn över helgen

Trevlig helg! (och jag förstår dit ställningstagande)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts