Permalänk
Medlem

Så om/när 15% rabatt kommer igen så är man diskvalificerad om man nån månad tidigare handlat till 15% rabatt?

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Medlem
Skrivet av afcsw:

Så om/när 15% rabatt kommer igen så är man diskvalificerad om man nån månad tidigare handlat till 15% rabatt?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av afcsw:

Så om/när 15% rabatt kommer igen så är man diskvalificerad om man nån månad tidigare handlat till 15% rabatt?

nej, btw så är det 15% NU!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Jutman:

Får man önska sig en tidig julklapp.. Ett kanonpris på Intel 3930K!!

Hej hej

Hade gärna dragit på mig tomtedräkten och fixat åt dig, men tyvärr är priset på den extremt pressat redan. Kör 5% koden på den så får du ändå drygt 200 spänn rabatt.

MVH Josefin

Skrivet av fonky:

Jag skulle vilja påstå att mycket av den kritiken som är riktad mot er hemsida handlar om hur pass mycket överblick man har i de olika menyerna. Jag ser Inet som ett föredöme där de har en kompakt "look" i hela menysystemet ända tills man är helt inne i en specifik kategori. Då fylls en lista som är scrollbar och anpassningsbar med egna val i toppen av fönstret.

För mig personligen passar det att man har så mycket information på liten yta innan man är i änden menysystemet, och där fylls skärmen av erbjudanden.

Trevligt att ni har ambitioner att förbättra er! Tack för en trevlig tråd.

Hej hej

Tack för inputen!

MVH Josefin

Skrivet av Dexz92:

Hejsan! Jag skulle beställa en Thor Jords v.2 idag efter skolan där man får med en skärm på köpet men nu när jag surfar in på hemsidan så är den borttagen:(. Är den slut? Kommer den igen snart? Läste i denna tråd lite längre bak att thor dator + skärm så skulle det gälla nya thor datorer från nästa måndag, vilka datorer kommer detta att gälla.? Ohh jag borde beställt den igår om den nu är slut:(

Hej hej

Men ååååh, nu känner jag mig nästan elak för att vi råkat sälja slut på den. =/ Jag kollar med Thoransvarig ifall vi får in fler och i så fall när. Återkommer.

Vilka modeller våra erbjudanden gäller kan jag tyvärr inte delge i förväg.

MVH Josefin

Skrivet av the0ne70:

Försökte använda sweclockers rabattkod på cdon och allt funkade tills jag skulle betala. Då stod ordinarie priset där igen.
Kontaktade support som skrev så här: (jag använde sweclockers kod i augusti också)

Svar 2012-11-29 08:33

Hej,

Dessvärre är dessa bestämmelser ändrade så att de nu endast gäller en gång per kund. Vi beklagar att detta ändring inte framgått tydligare.

Stämmer detta?
Är rabatten en gång per månad borta nu för oss medlemmar på sweclockers?

Hej hej

Nä, det är en PER månad som gäller fortfarande. Om du PMar mig ditt kundnummer så kan jag kolla dina ordrar, kanske har du använt den tidigare i månaden och glömt det?

MVH Josefin

Skrivet av FlügelBullen:

nyss blivit medlem på sweclockers , undrar lite hur rabattkoden går till, hur känner den av när jag loggar in och beställer på CDON att jag är medlem på sweclockers, går det genom mailen eller något sånt ?

Hej hej

Du anger en rabattkod i kassan. Produkter och kod hittar du här: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dexz92:

Hejsan! Jag skulle beställa en Thor Jords v.2 idag efter skolan där man får med en skärm på köpet men nu när jag surfar in på hemsidan så är den borttagen:(. Är den slut? Kommer den igen snart? Läste i denna tråd lite längre bak att thor dator + skärm så skulle det gälla nya thor datorer från nästa måndag, vilka datorer kommer detta att gälla.? Ohh jag borde beställt den igår om den nu är slut:(

Hej hej

Pratade med ansvarig nu, den kommer tyvärr inte in igen. Däremot har vi den som inte heter v2 med skillnaden att det är Win8 istället.
http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_-_intel_i5_3570k_-_8g...

Nu medföljer inte skärmen till den för tillfället, men jag gissar på att den kommer med i erbjudandet innan jul så håll ut!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena!

Skulle grymt mycket uppskatta om någon skulle kunna hjälpa mig leta reda på ett nummer till antingen CDON eller CDONs vd. Jag har hållt på och bökat med dom och nu har jag tröttnat. Någon nummer till CDON finns det ju klart, men inte som är till för kundtjänst. Nu börjar jag tröttna..

Tack på förhand!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Har för mig att det inte finns något nummer. Men pma Cdon här på forumet så brukar Josefine svara

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag skulle behöva lite tips. Läser man "Årets datorbutik"-tråden och liknande trådar så klagas det ofta på vår hemsida, att den är krånglig och dåligt uppbyggd. Mycket av det är såklart upp till våra programmerare, men jag skulle gärna ta emot tips på hur man kan förbättra under just komponentbiten. Funderar mest på menyer och liknande under komponenter alltså, bör det splittas upp mer, filtreras annorlunda? Vill man se tillverkare för tillverkare istället för alla på samma? Fast då blir det väl svårare att jämföra kan jag tycka.

Hur som helst så stirrar man sig lätt blind om man pysslar med det varenda dag, så jag tag gladeligen emot alla tips ni kan komma på.

MVH Josefin

Möjlighet att dela upp Moderkort efter Chipset och Formfaktor.
Lika så Chassi - Dela upp efter formfaktor.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hej, josefina tänkte höra om du hunnit läsa mitt pm ?

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Hej, har sökt runt lite men inte lyckats hitta något svar på min fråga så då ställer jag den här direkt
Har lyckats haffa en biljett till erat expo "längtar!" via denna sida, har med hört att man ska få en rabbatkod på 25% av erat sortiment online den helgen. Kommer denna kod att gälla alla saker eller bara hårdvara? Är sugen på att köpa en Ipad och undrar om rabatten kommer att gälla dom med

Mvh // Mats

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

1,5 dagars leverans! Imponerande CDON!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Tjena!
Hur lång tid ska man förvänta sig att det ska ta när ordern har blivit "dellevererad"?

Permalänk
Medlem

Hej

Något jag reagerade över.

Kanske bara jag som tycker det är lite förvillande att ni skickar ut ett mejl vid beställningen med information om hur man spårar försändelsen med länk. Väl där så ser man beställningen och en ruta till höger där man kan spåra försändelsen. Kanske bra att nämna att ordern inte är paketerad och ivägskickad och att man får kollinummret då.

Det gick annars skapligt snabbt innan jag fick mina saker till riktigt bra priser.

Permalänk
Medlem

CDON, fuck yeah!

Powerknappen till chassit pajade utan anledning, vilket är ett känt fel på Corsair Obsidian 800D.
Skrev till deras support den 2012-10-08 12:37, fick efter en och en halv månad hem en ny powerknapp, men som var till ett fractal chassi.
Efter det så skulle de höra av sig till sin leverantör, vilket var två veckor sedan. Inte hört ett knyst.

Så det börjar närma sig två månader jag varit utan dugligt chassi.
När jag handlade av inet och det blev strul med något liknande så löste det sig på under en vecka.

Skärpning!
(Om supporten läser det här så är mitt ärendenummer 5E49003854)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag beställde Wii U premium hos er den 30/10 och fick inte något exemplar av första leveransen.
När kan jag förvänta mig att få den levererad?

Svaren som jag fått förut innan releasen från er support är i stil med "I dagsläget vet vi inte, vi meddelar så fort vi vet något" eller "Förmodligen på releasedagen".
Jag blev aldrig meddelad och svaren som brukar innehålla "förmodligen" stämmer aldrig.

Varför har ni så dålig koll på lagerstatus och inkommande lager?
Jämför man med komplett och webhallen har de mycket bättre lagerstatus och de meddelar kunderna om lagerstatus via webbsidan.

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade supporten på deras hemsida åt en bekant då denne inte är datorkunnig.
Efter 7 timmar fick jag ett svar som sa att vi har skickat frågan vidare.
Dagen efter fick jag ett svar som sa att jag var tvungen att ringa deras support.
09.27 ringde jag supporten. De sa att de hade öppet 09 till 16. Tack för samtalet, hejdå.
Jaha.... De kanske har glömt ställa om till sommartid tänkte jag. Ringde efter 10, satt i kö i några minuter. De sa att de har öppet mellan 09 och 16, tach och hej.

Nej. CDON bör hålla sig till att sälja skivor och film och låta proffsen ta hand om resten.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av azezl:

Hej, har sökt runt lite men inte lyckats hitta något svar på min fråga så då ställer jag den här direkt
Har lyckats haffa en biljett till erat expo "längtar!" via denna sida, har med hört att man ska få en rabbatkod på 25% av erat sortiment online den helgen. Kommer denna kod att gälla alla saker eller bara hårdvara? Är sugen på att köpa en Ipad och undrar om rabatten kommer att gälla dom med

Mvh // Mats

Hej hej

Det gäller alla datorkomponenter i lager under helgen som CDON Expot är. Ipads går tyvärr inte under datorkomponenter.

MVH Josefin

Skrivet av skojjardu:

Tjena!
Hur lång tid ska man förvänta sig att det ska ta när ordern har blivit "dellevererad"?

Hej hej

Det beror på av vilken anledning något blivit dellevererat. PMa ditt ordernummer så kollar jag om jag kan få fram mer information.

MVH Josefin

Skrivet av kukilon:

Hej

Något jag reagerade över.

Kanske bara jag som tycker det är lite förvillande att ni skickar ut ett mejl vid beställningen med information om hur man spårar försändelsen med länk. Väl där så ser man beställningen och en ruta till höger där man kan spåra försändelsen. Kanske bra att nämna att ordern inte är paketerad och ivägskickad och att man får kollinummret då.

Det gick annars skapligt snabbt innan jag fick mina saker till riktigt bra priser.

Hej hej

Jag ber ansvarig att kolla över mailet med informationen. Tack!

MVH Josefin

Skrivet av Lodisen:

CDON, fuck yeah!

Powerknappen till chassit pajade utan anledning, vilket är ett känt fel på Corsair Obsidian 800D.
Skrev till deras support den 2012-10-08 12:37, fick efter en och en halv månad hem en ny powerknapp, men som var till ett fractal chassi.
Efter det så skulle de höra av sig till sin leverantör, vilket var två veckor sedan. Inte hört ett knyst.

Så det börjar närma sig två månader jag varit utan dugligt chassi.
När jag handlade av inet och det blev strul med något liknande så löste det sig på under en vecka.

Skärpning!
(Om supporten läser det här så är mitt ärendenummer 5E49003854)

Hej hej

Jag har bett supporten lösa ditt ärende omgående, de bör kontakta dig på ett eller annat vis under dagen.

MVH Josefin

Hej hej

Det första kortet kommer in om 1-2 veckor ungefär, tog tyvärr slut väldigt fort när det hamnade i rean.
Det andra borde vi få in ett par stycken av under dagen.
Flyttar det tredje, tack!

MVH Josefin

Skrivet av jollestroger:

Jag beställde Wii U premium hos er den 30/10 och fick inte något exemplar av första leveransen.
När kan jag förvänta mig att få den levererad?

Svaren som jag fått förut innan releasen från er support är i stil med "I dagsläget vet vi inte, vi meddelar så fort vi vet något" eller "Förmodligen på releasedagen".
Jag blev aldrig meddelad och svaren som brukar innehålla "förmodligen" stämmer aldrig.

Varför har ni så dålig koll på lagerstatus och inkommande lager?
Jämför man med komplett och webhallen har de mycket bättre lagerstatus och de meddelar kunderna om lagerstatus via webbsidan.

Hej hej

Spelavdelningen kommer att skicka ut mail med information under dagen till alla berörda kunder.

MVH Josefin

Skrivet av HerrNilsson30:

Jag kontaktade supporten på deras hemsida åt en bekant då denne inte är datorkunnig.
Efter 7 timmar fick jag ett svar som sa att vi har skickat frågan vidare.
Dagen efter fick jag ett svar som sa att jag var tvungen att ringa deras support.
09.27 ringde jag supporten. De sa att de hade öppet 09 till 16. Tack för samtalet, hejdå.
Jaha.... De kanske har glömt ställa om till sommartid tänkte jag. Ringde efter 10, satt i kö i några minuter. De sa att de har öppet mellan 09 och 16, tach och hej.

Nej. CDON bör hålla sig till att sälja skivor och film och låta proffsen ta hand om resten.

Hej hej

Låter underligt att du blivit hänvisad till att ringa supporten då vi inte har någon telefonsupport - du blandar inte ihop oss med en annan återförsäljare?

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det gäller alla datorkomponenter i lager under helgen som CDON Expot är. Ipads går tyvärr inte under datorkomponenter.

MVH Josefin

Hej hej

Det beror på av vilken anledning något blivit dellevererat. PMa ditt ordernummer så kollar jag om jag kan få fram mer information.

MVH Josefin

Hej hej

Jag ber ansvarig att kolla över mailet med informationen. Tack!

MVH Josefin

Hej hej

Jag har bett supporten lösa ditt ärende omgående, de bör kontakta dig på ett eller annat vis under dagen.

MVH Josefin

Hej hej

Det första kortet kommer in om 1-2 veckor ungefär, tog tyvärr slut väldigt fort när det hamnade i rean.
Det andra borde vi få in ett par stycken av under dagen.
Flyttar det tredje, tack!

MVH Josefin

Hej hej

Spelavdelningen kommer att skicka ut mail med information under dagen till alla berörda kunder.

MVH Josefin

Hej hej

Låter underligt att du blivit hänvisad till att ringa supporten då vi inte har någon telefonsupport - du blandar inte ihop oss med en annan återförsäljare?

MVH Josefin

Haha. Gött att ni har koll alltså.
Om du letar runt lite. Var går 010-703 21 88 då?

EDIT: Jag undrade följande:

Jag har en bekant som köpt en dator av er Thor någonting.
Inga som helst bekymmer med den. Men han har lyckats ha sönder Windows-installationen och behöver då min hjälp att installera om den.
Men det följde inte med något installationsmedia eller liknande.

Hur går man till väga om man vill installera om sin dator man köpt hos er?

Du kanske kan svara på det?

Permalänk
Medlem

Det är inte alls så ovanligt att datorer inte har med-skickat installationsmedia för exempelvis windows, ni bör dock ha tillgång till en licensnyckel vilken i många fall sitter fastklistrad bak på chassiet. Med den nyckeln och en ner laddad windows skiva så bör ni kunna installera om systemet.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Det är inte alls så ovanligt att datorer inte har med-skickat installationsmedia för exempelvis windows, ni bör dock ha tillgång till en licensnyckel vilken i många fall sitter fastklistrad bak på chassiet. Med den nyckeln och en ner laddad windows skiva så bör ni kunna installera om systemet.

Det är jag väl medveten om. MEN CDON måste ju kunna tillhandahålla nerladdningslänk till media eller liknande. Eller de utför ominstallation gratis?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av HerrNilsson30:

Haha. Gött att ni har koll alltså.
Om du letar runt lite. Var går 010-703 21 88 då?

EDIT: Jag undrade följande:

Jag har en bekant som köpt en dator av er Thor någonting.
Inga som helst bekymmer med den. Men han har lyckats ha sönder Windows-installationen och behöver då min hjälp att installera om den.
Men det följde inte med något installationsmedia eller liknande.

Hur går man till väga om man vill installera om sin dator man köpt hos er?

Du kanske kan svara på det?

Hej hej

Aaaah, det enda vi har telefonsupport på är faktiskt just Thor och det var visst det du hade lyckats pricka in. My bad! Jag kollade om de haft problem med telefonerna där, har inte hört något om det eftersom det ligger externt och de hanterar _enbart_ Thor. "Tar tag i detta bums!" var svaret jag fick.

Det medföljer Windowsskiva till Thordatorerna som har Windows 7. Windows 8 kan de skicka ut till (de gick ut innan vi fick alla skivorna, därför saknas det till vissa maskiner), är det en sån dator så PMa hans kundnummer till mig så fixar jag.
Alternativt kan man göra som Havoc nämner, licensnyckeln sitter fastklistrad på chassit.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Pratade med ansvarig nu, den kommer tyvärr inte in igen. Däremot har vi den som inte heter v2 med skillnaden att det är Win8 istället.
http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_-_intel_i5_3570k_-_8g...

Nu medföljer inte skärmen till den för tillfället, men jag gissar på att den kommer med i erbjudandet innan jul så håll ut!

MVH Josefin

Tack för info, Josefin då får jag väl ta och vänta:). Jag undrar bara om det finns en del Thor Jords(den i länken ovan) kvar eller finns det en risk att de också tar slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Aaaah, det enda vi har telefonsupport på är faktiskt just Thor och det var visst det du hade lyckats pricka in. My bad! Jag kollade om de haft problem med telefonerna där, har inte hört något om det eftersom det ligger externt och de hanterar _enbart_ Thor. "Tar tag i detta bums!" var svaret jag fick.

Det medföljer Windowsskiva till Thordatorerna som har Windows 7. Windows 8 kan de skicka ut till (de gick ut innan vi fick alla skivorna, därför saknas det till vissa maskiner), är det en sån dator så PMa hans kundnummer till mig så fixar jag.
Alternativt kan man göra som Havoc nämner, licensnyckeln sitter fastklistrad på chassit.

MVH Josefin

Jag förstår. Vad är kostnaden för en Windows 8-skiva?

Hur vet man vilka ISOs som fungerar til licensnyckeln? Digitalriver har ju en hög.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av HerrNilsson30:

Jag förstår. Vad är kostnaden för en Windows 8-skiva?

Hur vet man vilka ISOs som fungerar til licensnyckeln? Digitalriver har ju en hög.

Hej hej

Är det en Thor som har Windows 8 installerat från början så kostar det absolut inget med en ny skiva, eftersom den saknades från början.
Är det en Thor med Windows 7 som du vill uppgradera till Windows 8 så kostar det uppgraderingen, Microsoft har ett förmånligt erbjudande på sin sajt: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/upgrade-offer
Är det en Thor med Windows 7 som ni vill köra 7 på igen så bör han ha skivan nånstans, om inte så kontaka mig i PM med kundnummer så kan jag fixa.

Som jag förstår det ska det fungera med vilken Windows 7 ISO som helst i princip, förutsatt att det är rätt 7-version.

Telefonen till Thor-supporten fungerar fint nu igen förresten, så vill du ha mer info kanske det är lättare att ringa dit. Mjukvara är dessvärre inget jag är särskilt bra på då jag tyvärr tycker det är väldigt tråkigt (förlåt alla mjukvaruföretag som eventuellt läser detta!). Komponenter är mer min grej.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Hej!
Frågade tidigare i veckan när denna disken skulle komma in. http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_my_passport_500g...
Fick svaret att den kommer in i mitten eller slutet av denna veckan. När kommer den in?
Mvh Johan

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av johaanpersson:

Hej!
Frågade tidigare i veckan när denna disken skulle komma in. http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_my_passport_500g...
Fick svaret att den kommer in i mitten eller slutet av denna veckan. När kommer den in?
Mvh Johan

Hej hej

Ser att de blivit försenade, går från leverantören idag och brukar ta 1-2 arbetsdagar till vårt lager.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dexz92:

Tack för info, Josefin då får jag väl ta och vänta:). Jag undrar bara om det finns en del Thor Jords(den i länken ovan) kvar eller finns det en risk att de också tar slut?

Hej hej

19st i lager just nu.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en en bärbar dator nu under veckan och har nu ångrat mig pga tangentbordet ej var som jag hade förväntat mig, har endast startat upp själva datorn och installerat ett par program. Dumt nog läste jag ej att det skulle kosta 700 kr i återställningsavgift när jag ångrade köpet och nu undrar jag om varför ni har det när tex webhallen, komplett och liknade företag ej har någon likande avgift?

Permalänk
Medlem

Grymt bra initiativ med Expo och grymt bra mässerbjudande!
Att ni dessutom ger ut gratisbiljetter här på Sweclockers är ett riktigt fin gest

Bra jobbat!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch