Power Surge efter strömavbrott

Permalänk

Power Surge efter strömavbrott

Hallå!
Hade nyss ett strömavbrott här, och när datorn drog igång igen så varnade den för Power Surges.
Enligt min vetskap så är detta vanligt efter strömavbrott, och då min PSU givetvis har skydd för sådant så fungerar allt.
Jag vet dock inte om jag borde vara orolig. Borde jag åka in och byta nätagget, det är bara 4 månader gammalt? Finns det någon risk att detta skdar restan av min dator?

Permalänk
Medlem

Du får ett bättre svar om du berätta vad det är för märke modell på nätagget. Vissa är kända för att sabba andra delar.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad varnar och hur?
Du får beskriva bättre vad som larmar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Du får ett bättre svar om du berätta vad det är för märke modell på nätagget. Vissa är kända för att sabba andra delar.

Det är ett XFX Core Edition 750 W, fyra månader gammalt.

Skrivet av mrqaffe:

Vad varnar och hur?
Du får beskriva bättre vad som larmar.

Jag kommer inte exakt ihåg vad meddelande sa, men innehållet var att mitt moderkort(ASUS M4A88T-V EVO) har upptäckt Power Surges från min PSU, och i följd av detta aktiverat motsvarande skydd.