Komplett - fyndvara. Felprisat eller normalt?

Permalänk
Medlem

Komplett - fyndvara. Felprisat eller normalt?

Hej!

Jag har letat länge efter ett prisvärt grafikkort, till min förvåning hittade jag precis ett Radeon Sapphire 7950 för 1300:- (felprisat eller? lät väldigt billigt ) tog det iaf.

Men innan jag låter dom skicka det till mig vill jag bara vara på säkra sidan:
har ni handlat fyndvara innan? Är det något lurt? Kan det vara repigt? Struligt kanske?

Om det är felprisat kan dom häva köpet bara sådär?
http://img266.imageshack.us/img266/6296/sweclockerso.jpg

Ber mod flytta tråden om jag har lagt den fel.

/matlo

EDIT

Skapade en annan tråd men ingen svarar på detta:

Har ett gtx480 över, är det bara dumt att ha de som dedikerat physX-kort och använda 7950 som huvudkort?
Spelar bf3 för det mesta. Tänkte på om det ger någon skjuts.
Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Hej!

Jag har letat länge efter ett prisvärt grafikkort, till min förvåning hittade jag precis ett Radeon Sapphire 7950 för 1300:- (felprisat eller? lät väldigt billigt ) tog det iaf.

Men innan jag låter dom skicka det till mig vill jag bara vara på säkra sidan:
har ni handlat fyndvara innan? Är det något lurt? Kan det vara repigt? Struligt kanske?

Om det är felprisat kan dom häva köpet bara sådär?
http://img266.imageshack.us/img266/6296/sweclockerso.jpg

Ber mod flytta tråden om jag har lagt den fel.

/matlo

rätt pris! köpte mig ett 6950 1gb för 400kr där igår!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

rätt pris! köpte mig ett 6950 1gb för 400kr där igår!

Har du handlat fyndvara innan? Tänker lite på hur korten är hanterade innan...
Garanti och så är ju normalt tydligen, men ja.

Permalänk
Medlem

Står ju att det är e demovara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Har du handlat fyndvara innan? Tänker lite på hur korten är hanterade innan...
Garanti och så är ju normalt tydligen, men ja.

handlat många demovaror där och oftast har man fått en helt ny produkt som är ouppackad

enda gången jag sett nått annat än det är när en vän beställde ett moderkort så kom det i en annan kartong.

har beställt runt 5-10 fyndvaror därifrån

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

handlat många demovaror där och oftast har man fått en helt ny produkt som är ouppackad

enda gången jag sett nått annat än det är när en vän beställde ett moderkort så kom det i en annan kartong.

har beställt runt 5-10 fyndvaror därifrån

Låter ju skitbra

Dom jobbar inte som så då att dom kommer på "oj, felpris - häver köp" ?

Skrivet av Inteno:

Står ju att det är e demovara

Skickades från m.sweclockers.com

Det svara dock inte på några av mina frågor
Har sett många demovaror förr, men inget av denna prestanda vs krona - klass innan.
Fel pris eller ej, ville ha svar på några frågor iaf.

Permalänk
Medlem

Samma här kollar fyndhörnan varje dag.
Det kommer ju in grejjer varje dag, mycket grejjer är i orginalförpackning, där tillverkaren har skickat ersättnings vara.
Bra pris på era prylar där

Det är samma garantier som vanligt på dessa varor, ibland blir man misstänksam över priset, men det kan vara medvetet ibland att ha tokpriser, då det håller intresset uppe.
Det är inte många varor som ligger länge ute.
Min H100 låter lite mycket men den kostade bara 430:-

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

hur kommer det sig att den 7950 du köpte kostar bara 1300kr medan alla 7950 dom har ligger på minst 2300kr?

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av black south:

hur kommer det sig att den 7950 du köpte kostar bara 1300kr medan alla 7950 dom har ligger på minst 2300kr?

just min tanke i fyndvarudelen så var den till och med nästan lika billig som ett annat demo ex av 7850 såg jag, skiljer runt 100:-

Skapade en annan tråd men ingen svarar på detta:

Har ett gtx480 över, är det bara dumt att ha de som dedikerat physX-kort och använda 7950 som huvudkort?
Spelar bf3 för det mesta. Tänkte på om det ger någon skjuts.
Någon som vet??

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Samma här kollar fyndhörnan varje dag.
Det är samma garantier som vanligt på dessa varor.

Bara ett tillägg där så inte folk tror att de kan begära vad som helst. Komplett betalar tillbaka varenda krona ni lagt ut men förvänta er inte att ni ska få en likadan pryl ifall varan går sönder. Så vanlig garanti är det iaf inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Bara ett tillägg där så inte folk tror att de kan begära vad som helst. Komplett betalar tillbaka varenda krona ni lagt ut men förvänta er inte att ni ska få en likadan pryl ifall varan går sönder. Så vanlig garanti är det iaf inte.

Låter inte rimligt när dom skriver : "OBS Alla produkter skall vara i fullt funktionabelt skick och har vanlig garanti. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Låter inte rimligt när dom skriver : "OBS Alla produkter skall vara i fullt funktionabelt skick och har vanlig garanti. "

Klart det inte låter rimligt, men jag har själv påpekat det för dem och har blivit nekat minst sex gånger att få ersättningsvara, trots att det funnits andra modeller i fyndhörnan, dock till lite högre pris. Inget jag hittar på men så är det. Har ett fall i ARN nu och väntat 10 månader. Saken är den att de har inte rätt att häva köpet och ändå gör de det. Som sagt jag upplyser endast om hur verkligheten ligger till så att folk inte förväntar sig något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Klart det inte låter rimligt, men jag har själv påpekat det för dem och har blivit nekat minst sex gånger att få ersättningsvara, trots att det funnits andra modeller i fyndhörnan, dock till lite högre pris. Inget jag hittar på men så är det. Har ett fall i ARN nu och väntat 10 månader. Saken är den att de har inte rätt att häva köpet och ändå gör de det. Som sagt jag upplyser endast om hur verkligheten ligger till så att folk inte förväntar sig något.

hotat med media? brukar lösa det mesta.
vafan nu blev jag lite orolig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Bara ett tillägg där så inte folk tror att de kan begära vad som helst. Komplett betalar tillbaka varenda krona ni lagt ut men förvänta er inte att ni ska få en likadan pryl ifall varan går sönder. Så vanlig garanti är det iaf inte.

Fyndhörna är ju Fyndhörna för att göra Fynd.
Jag vat iallafall att i värsta fall så är det en sekunda vara, men man hoppas ju på att det fungerar.
Man kan ju alltid köpa till normalt pris om man vill.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617644 1085:-
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=600426 1569:-
Kan vara värt 500:- i sämsta fall så förlorar man och då kan man lämna tillbaks

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

hotat med media? brukar lösa det mesta.
vafan nu blev jag lite orolig

Finns ingen anledning att hota dem då de ändå gräver sin egen grav. När ärendet i ARN är avgjort så är det svart på vitt och då kanske det kan komma ut. Det jag märkt är att XFX grafikkort oftast är fel på, har haft 4st som varit fel redan vid leverans. Den där fyndkänslan försvinner snabbt när man upptäcker att det endast har kostat en massa tid med ompaketering och springande på posten, bara för att de lovar mer än vad de kan hålla. Lycka till med fyndet och hoppas du får glädje av det. Riktigt bra pris iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matlo:

Skapade en annan tråd men ingen svarar på detta:

Har ett gtx480 över, är det bara dumt att ha de som dedikerat physX-kort och använda 7950 som huvudkort?
Spelar bf3 för det mesta. Tänkte på om det ger någon skjuts.
Någon som vet??

Nej, inte värt det. Du måste köra med hackade drivrutiner tror jag då physx kräver Nvidia-kort, även huvudkortet. BF3 har inte stöd för PhysX så där kan du inte räkna med någon förbättring alls även om du skulle lyckas få igång det.

Skrivet av AMD_PERA:

Min H100 låter lite mycket men den kostade bara 430:-

Gjorde samma fynd jag. Använder en fläktkontroller till pumpen för att slippa oljud och måste snärta till slangarna då och då men överlag fungerar den bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

handlat många demovaror där och oftast har man fått en helt ny produkt som är ouppackad

enda gången jag sett nått annat än det är när en vän beställde ett moderkort så kom det i en annan kartong.

har beställt runt 5-10 fyndvaror därifrån

Alla gånger jag handlat fyndvaror från komplett så har varan kommit i en inplastat påse med tejp runt utan kartong och tillbehör. Varorna har varit dammiga som satan. Då var det inte heller mega-fynd jag gjorde, utan lite högre än begagnat-pris.

Förstår inte kompletts fyndhörna, vissa fyndvaror kostar lika mycket som varan kostar NY (då snackar jag INTE gamla fyndvaror som legat där ett tag), medan vissa har så lågt pris att man tror de skrivit fel.

Brukar varken kolla i fyndhörnan eller handla där, men tre gånger har köpet gått igenom för mig och jag känner mig jäktigt glad över att ha gjort ett fynd, någon dag senare får jag ett mail om att en annan hann köpa varan före mig, då blir man jävligt pissed.

TS: Inte för att vara glädje-dödare, men det är stor chans att du får ett mail om någon dag som säger att någon annan han före dig. Tydligen uppdateras fyndhörnan bara var 30e minut eller liknande, så chansen att flera köper samma vara är stor. Tror komplett gör såhär för att locka många kunder som kanske köper någon annan vara samtidigt, när de sedan får mail om att fyndvaran redan är såld köper de den andra varan ändå..

Komplett är nog den värsta butiken jag vet. Dyra priser, kass service, otrevlig personal och frakten är ju ohuman. Frakkten är ju nästan dyrare än varan själv. Kostar ju typ 700kr i bara frakt att köpa en dator från komplett - gratis hos Inet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Alla gånger jag handlat fyndvaror från komplett så har varan kommit i en inplastat påse med tejp runt utan kartong och tillbehör. Varorna har varit dammiga som satan. Då var det inte heller mega-fynd jag gjorde, utan lite högre än begagnat-pris.

Förstår inte kompletts fyndhörna, vissa fyndvaror kostar lika mycket som varan kostar NY (då snackar jag INTE gamla fyndvaror som legat där ett tag), medan vissa har så lågt pris att man tror de skrivit fel.

Brukar varken kolla i fyndhörnan eller handla där, men tre gånger har köpet gått igenom för mig och jag känner mig jäktigt glad över att ha gjort ett fynd, någon dag senare får jag ett mail om att en annan hann köpa varan före mig, då blir man jävligt pissed.

TS: Inte för att vara glädje-dödare, men det är stor chans att du får ett mail om någon dag som säger att någon annan han före dig. Tydligen uppdateras fyndhörnan bara var 30e minut eller liknande, så chansen att flera köper samma vara är stor. Tror komplett gör såhär för att locka många kunder som kanske köper någon annan vara samtidigt, när de sedan får mail om att fyndvaran redan är såld köper de den andra varan ändå..

Komplett är nog den värsta butiken jag vet. Dyra priser, kass service, otrevlig personal och frakten är ju ohuman. Frakkten är ju nästan dyrare än varan själv. Kostar ju typ 700kr i bara frakt att köpa en dator från komplett - gratis hos Inet..

jag har fått kolli-nr bara så du vet
Komplett är enligt mig den bästa datorbutiken jag vet och har vart mina favoriter i många år och har aldrig krånglat med något

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Alla gånger jag handlat fyndvaror från komplett så har varan kommit i en inplastat påse med tejp runt utan kartong och tillbehör. Varorna har varit dammiga som satan. Då var det inte heller mega-fynd jag gjorde, utan lite högre än begagnat-pris.

Förstår inte kompletts fyndhörna, vissa fyndvaror kostar lika mycket som varan kostar NY (då snackar jag INTE gamla fyndvaror som legat där ett tag), medan vissa har så lågt pris att man tror de skrivit fel.

Brukar varken kolla i fyndhörnan eller handla där, men tre gånger har köpet gått igenom för mig och jag känner mig jäktigt glad över att ha gjort ett fynd, någon dag senare får jag ett mail om att en annan hann köpa varan före mig, då blir man jävligt pissed.

TS: Inte för att vara glädje-dödare, men det är stor chans att du får ett mail om någon dag som säger att någon annan han före dig. Tydligen uppdateras fyndhörnan bara var 30e minut eller liknande, så chansen att flera köper samma vara är stor. Tror komplett gör såhär för att locka många kunder som kanske köper någon annan vara samtidigt, när de sedan får mail om att fyndvaran redan är såld köper de den andra varan ändå..

Komplett är nog den värsta butiken jag vet. Dyra priser, kass service, otrevlig personal och frakten är ju ohuman. Frakkten är ju nästan dyrare än varan själv. Kostar ju typ 700kr i bara frakt att köpa en dator från komplett - gratis hos Inet..

Inet fanboy much? Jag har handlat från komplett säkert 5-6 ggr VARJE gång har det varit bra service och bra priser. Frakten är inte alls dyr. Frakten ligger på 59kr och dom flesta sakerna är billigare. Jag säger inte att inet är en dålig affär, men komplett är inte alls så som du säger

Permalänk
Medlem

Jag impulsköpte ett HD 6990 av Komplett i våras (fyndvara) för ca 3000:-.
Jag fick kortet utan problem, och garantin var normal, etc.

Dock hade jag ingen nytta av kortet visade det sig, så jag sålde vidare kortet till en annan Sweclockers-medlemm för samma pris.

Min poäng: Var inte rädd för att beställa från Kompletts fyndhörna: Får du varan så grattis, du gjorde ett kap. Får du inte det så är det "too bad, better luck next time" som gäller.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara berätta att det var felprisat, kollade nu mina ordrar på inloggningen hos komplett och nu har dom lagt på 1000:- på fakturan i efterhand? väldigt mysko.

Har dock redan betalat och fått kortet i handen så.

Permalänk

Vet inte om det var felprisat.. kom ut ett precis likadant kort för 1300kr alldeles nyss som jag slog till på..