bärbar dator 15" (5k kr) - Surf, film, enkla flashspel och "snygg"

Permalänk
Medlem

bärbar dator 15" (5k kr) - Surf, film, enkla flashspel och "snygg"

Hej! Tänkte köpa en laptop till syrran i julklapp och som med många tjejer är en snyggare dator värd mer än en ful.
En "snygg dator" är riktigt personligt. Men lenovo är för mig ett exempel på en ful dator.

Som rubriken säger är det surf, film (helst 720p med flyt) och enklare flashspel som ska vara aktiviteterna. 15" är det som är tänkt.

5000:- är priset jag utgår ifrån. Men om man får MYCKET mer dator för 6000:- så kan man nog sträcka sig dit.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

är det värt att köpa den nu eller vänta med att köpa dator tills våren ?? för batteritiden är väl inte den bästa på den har jag hört..

Permalänk
Skrivet av Donvitoh:

är det värt att köpa den nu eller vänta med att köpa dator tills våren ?? för batteritiden är väl inte den bästa på den har jag hört..

Jag har ingen riktig koll på bateritiden. Självklart kommer ju priset sjunka till våren men det tveksamt om det sjunker lika mycket som den är nersatt just nu!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk

det där var ju en 13 tum

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_asus_x54hr-sx283v_x54hr_c...
klarar av sims 3, angry birds och liknande spel utan större problem också klarar säkert av call of duty serien med ^^
asus brukar dessutom hålla kvalitet när det gäller bärbara vad jag har läst :3
säg till henne att stänga locket när hon ska flytta på datorn så klarar sig hårddisken lättare
eller så byter du ut hårddisken mot en ssd när du kan lägga ut lite mer pengar senare om typ ett halvår ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna

Samsung 7-Serien NP700Z5A

https://www.inet.se/produkt/v100150/samsung-7-serien-np700z5a...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.